Gå til innhold

Race Pro - Forventninger?


bas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Anbefaler Racedriver GRID,et av de beste bilspillene jeg har prøvd.Kom ut i mai i fjor .

joda, greit spill det men det har jo ikke akkurat kjøring som en simulator. det er jo mere badekar kjøring nedover storgata som gjelder der.

Hvor mange baner og biler prøvde du?Er mange baner utenfor byene og det er SIMULATOR.Forskjellig handling akkurat etter hva bil du kjører og for mye badekarkjøring vil føre til at du skader bilen så mye at du ikke kan fullføre løpet.Hva er din defenisjon av simulator da?Virker som du kun har spilt 2 min av demoen.

Lenke til kommentar

Litt shameless copy/paste fra andre forum vil følge her nå, men folk rundt omkring har mottatt promo kopiene sine av spillet og deler en del førsteinntrykk og fakta bl.a i denne tråden på Atari forumet.

 

Here are the Xbox Live options when you're creating a room:

 

Difficulty (Novice, Semi-Pro, Professional)

Track

Car class

Race length (1-75 laps)

Weather (Dry, Rain)

Damage Sensitivity (Off, Forgiving, Intermediate, Realistic)

Brake and tire ware (On, Off)

Language

Player slots

AI opponents

Invite only (Yes, No)

Qualification (Yes, No)

 

Depending on what difficulty you set the room to, depends on what driver aids people in the room can use. If the room is set to Professional, then it seems that NO driver aids can be used.

 

Two major updates for you:

 

1) I just tried the MS Wheel. WOW! What a difference! Took 1.5 seconds off my best lap time at Valencia straight away on my first lap. Feels very good, and very responsive. There are options to change the sensitivity of pretty much everything to do with the wheel setup.

 

2) Just tried the multiplayer with Gazzara -- and I LOVE the way it works! Very similar to GTR in that when you join the game, you can drive around some practice laps (and monitor other players) until the host is ready to start the race proper. Works BRILLIANTLY. Finally, someone has nailed the online lobby system on a console!

 

Plus, someone asked it, but you CAN save replays at the end of a race.

 

On Professional, the brakes are easily the most impressive part (for a console game) -- they don't lock up instantly like Forza, and are very comparable to PC sims.

 

Yes, you can use the right analogue stick (or the d-pad if you're using a wheel), to move your head around the cockpit, very similar to PGR, etc.

 

I've only seen tearing myself on a few of the "monitoring" views -- never whilst actually playing. I'm using a 42" HD in 1080, if that makes any difference. But it was all nice and smooth for me.

 

OK guys, some thoughts before bed:

 

Firstly, Race Pro has NOT let me down. As a huge racing fan, both of PC sims, and console games, I have to say that this is THE console game I've been waiting for.

 

The menu's feel very much like RD3's did on the original Xbox, which is no bad thing. They aren't flashy, but they do the job nicely. Very clear and easy to navigate.

 

Apart from my first race (on semi-pro), I've only played on Professional this evening, and the handling is spot-on. I am SO impressed with the brakes especially, something the likes of Forza failed miserably on with assists off.

 

Then just when you thought it couldn't get any better, I plugged in my MS Wheel. Instantly quicker, and instantly hitting every apex. Feels so natural when you're using the wheel -- and if you haven't got one, I'd seriously recommend getting hold of one.

 

The Xbox Live lobby setup is sheer bliss, and EXACTLY what every racing fan will crave. You set up a room, and then people join it, can sit in the garage and monitor other cars practising, tinker with their setup, and practice a few laps themselves. No more waiting around on a static scree for the host to start. You can get your setup perfected, learn the track with practice laps, and monitor competitors until the host is ready to race.

 

Overall I am VERY impressed with Race Pro. It's brilliant, superb, and a racers dream.

 

Virker meget lovende, og jeg er glad for at bremsene tydligvis skal være bedre tilpasset enn på Forza. husker jeg sleit litt med at bremsene låste seg alt for tidlig på Forza. Også genialt at man kan fikse på oppsett og kjøre et par øvelses runder mens man venter når man joiner en lobby som allerede er i gang.

Endret av Snapcase
Lenke til kommentar

Ser spillet blir slaktet i enkelte reviews, noe som jo skulle love godt!

 

Meeen. Er det mulig å fjerne ratt og sjåfør i cockpit-view slik som i simbin sine pc-spill?

 

Er mange baner utenfor byene og det er SIMULATOR.Forskjellig handling akkurat etter hva bil du kjører og for mye badekarkjøring vil føre til at du skader bilen så mye at du ikke kan fullføre løpet.Hva er din defenisjon av simulator da?Virker som du kun har spilt 2 min av demoen.

En simulator prøver simulere noe. I dette tilfellet blir det da å gjøre bilfysikken og kjøringen så nærme virkeligheten som mulig. Mye mulig GRID er et ok spill, men en simulator er det ikke - og har vel aldri prøvd være heller.

Lenke til kommentar
Ser spillet blir slaktet i enkelte reviews, noe som jo skulle love godt!

 

Har bare lest en review hvor det blir slaktet (Hardcore Gamer Magazine 2.25/5. I mine øyne har denne anmelderen misforstått hva dette spillet dreier seg om da han stort sett klager over "off track" mangler i spillet, dvs. at han kan ikke bruke sine opptjente midler på annet enn å melde seg på nye turneringer, anmelderen ville tydligvis likt å bruke disse midlene på dekaler, plastikk styling, nye deler osv. Han har ikke forstått at dette er et reint simulator spill, og at utvikler aldri har lovet massevis av "off track" muligheter.

 

Flere anmelder steder som gir det en "metacritic" på 80/100 (Metacritic)

Lenke til kommentar

Skal være enig i at anmeldelsen muligens ikke var av det beste slaget, men synes fortsatt det er vanskelig å avføye en såpass rutinert spillskribent som "komplett idiot" bare fordi han "slakter" et spill jeg hadde høye forhåpninger til. Når det er sagt, lurer jeg litt på hva han har i tankene når han skriver

I utgangspunktet er «Race Pro» et svært vanskelig simulasjonsspill, men av uforståelige grunner har utviklerne tilført hjelpemidler til mindre flinke sjåfører som velger den lette vanskelighetsgraden.
Jeg trodde det var slik på de fleste realistiske bilspill som samtidig forsøker å nå massene?

 

Uansett så er det et velkomment tilskudd for min del, da realistiske bilspill ikke akkurat gror på trær i konsolland.

Lenke til kommentar

Karakteren i VG var som forventet, men det var en overraskende dårlig omtale.

 

"For det kryr av sprudlende, spennende og heftige bilspill på Xbox 360"

 

Javel? Jeg finner kun et bilspill til X360, nemlig forza 2. Derimot kryr det av "sprudlende, spennende og heftige" spill hvor man like gjerne kunne fartet rundt i brødristere - for det har ingenting med bilkjøring å gjøre selv om modellene minner om det. Burnout, som samme anmelder ser ut til å være en fan av f.eks.

 

Men at Race pro (og andre simulatorer) er for spesielt interesserte har han helt rett i.

 

Men det jeg egentlig lurer på er hvorfor jeg bryr meg om Race pro. Har jo både LFS, GTR evo og STCC på pc - og da med et mye bedre ratt.. :huh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...