Gå til innhold

DragonAge Origins, en verdig etterkommer av Baldur's Gate?


Anbefalte innlegg

BioWare jobber med sitt eget univers som vi skal få ta en del av, en verdig etterkommer av Baldurs Gate serien.

 

Det er mye som kan gå galt når man lover så mye som det BioWare gjør med sitt neste rollespill, DragonAge Origins. Ett spill som går tilbake til røttene av det gode rollespill skal være, frihet, historie, valg, utforsking, eventyr og gåter. God eller ond, magi eller sverd, muskler eller kløkt, valgene er mange og de er dine, du former verden og de som bor der etter hvordan du selv opptrer, hva du gjør og hvilket rykte du har/får. Videre lover de også at hver reise du legger ut på blir unik.

 

Personling har jeg alltid lagt min elsk på de mørke, mystiske kreftene kalt magi. Ikke siden Baldurs Gate sine dager har jeg fått utfolde meg som den magikeren jeg mener bor i meg, dette bare må bli bra!

 

Spillet er satt til release våren 2009 og er en gave fra oven for oss som elsker å fordype oss i en verden av fantasi, uten innblanding fra andre.

 

DragonAge Origins

 

edit: spillet er vistnok utsatt til slutten av året.

Endret av Desdichado
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812374

Bioware vil ha noe de eier 100% selv, og som de har utviklet det underliggende systemene til.

 

Forgotten Realms og D&D er tross alt ikke noe Bioware har funnet på, de er lisensiert fra Hasbro/Wizards/TSR.

Lenke til kommentar

Ser veldig frem til at Bioware skal bygge sin egen medival fantasy-IP. Med både Mass Effect og Dragon Age i oppstillingen har de gode muligheter til å fortsette å lage kvalitetsspill, uten å måtte inrette seg etter en - ikke nødvendigvis alltid like samarbeidsvillig - tredjepart.

 

Og jeg ser selvsagt fram til å kaste meg over selve spillet. :p

Jeg var i grunn overbevist allerede før jeg begynte å se på ymse gameplayvideoer.

Lenke til kommentar

Gleder meg absolutt til dette spillet! Men at det blir et moderne Baldurs gate tviler jeg litt sterkere på, tar det med en klype salt. Men jeg kommer absolutt til å anskaffe meg det så godt som uansett karakter.

 

Ingenting kan nok måle seg med 6 mannsgrupper og den tiden man var rookie og trodde 'party' ville si at man avholdt en fest med gruppa si ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...