Wartom_InnleggNO Skrevet 3. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg skulle begynne en ny runde med Oblivion og lastet derfor ned denne modden siden mange mente den måtte haes. Denne modden legger til nye items av alle typer, nye monster, bosser på enden av nesten alle dungeons, ingen level scaling, mere balanserte signs, reblansert security og kister som faktisk inneholder interssante ting bare at man trenger høy security for å åpne dem. Kapper er lagt til og Imperial guards har forskjellige ranks og utseende og det samme gjelder Blades. Nye NPC'er og muligheten for å bli venner med nøytrale dyr. Siden level scalingen er borte blir det faktisk interessant å reise rundt siden du kan måte på sinnsyke fiender. Sjekk det ut her. Edit: Feil versjon, la inn den nyeste. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 3. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 Du lenker til en gammel versjon og utdatert side. Den nyeste er å finne her. Lenke til kommentar
Wartom_InnleggNO Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 Aaah... beklager. Skal oppdatere. Jeg var sikker på at 1.31 var siste versjon. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 3. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 I og med at vi er på et nytt forum, og det faktisk er en tråd om OOO, tar jeg meg den frihet å gjenposte et innlegg jeg hadde på Diskusjon.no: Oscuro's Oblivion Overhaul har som mål å totalt endre måten spillet oppleves på, til det bedre. Først litt om vanlig Oblivion, "vanilla" som vi kaller det ( = uten mods). Spillet er laget slik at omverdenen instiller seg etter din level. Er du nettopp begynt og er i level 1, så vil omverdenen også være ganske dårlig i forhold. Uansett hvor du går, det være seg rett av veien eller dypt inne i de mørkeste delene av skogene, så vil du ikke møte på store utfordringer. Det er såklart alltid slik at noen ting er stilt inn til å alltid være i litt høyere level enn deg, så enkelte ulver for eksempel kan kanskje gi deg litt utfordring. Angående ting du finner i spillet, så vil du aldri kunne finne tilfeldige gode ting under dine plyndretokt i hulene når du er i lav level, ettersom også ting du finner er plukket tilfeldig og stilt inn ut ifra din level. Når du kommer opp i høy level, skjer akkurat det samme med omverdenen. Du vil ha akkurat samme problemer med å ta nevnte ulv, ettersom denne også er i høy level nå. Du vil ha akkurat like små/store problemer med det meste annet, ettersom disse er like lette/vanskelige som før. Det eneste unntaket er små filledyr som rotter, som ser ut til å ha et "tak" på hvilken level de kan være i (dog de tåler vesentlig mye mer når du er i level 20 enn når du er i level 1). Angående ting, så har nå enhver ubetydelig banditt plutselig übergod og sjelden armor på seg, og du finner gode ting strødd rundt overalt. Problemet med dette systemet er at det er ingen utfordring i det whatsoever. Kun enkelte oppdrag, med håndplukkede ting og håndplukket vanskelighet på fiender, vil i det lange løp kunne gi deg noen form for tilfredshet. Alt annet blir kjedelig og repetitivt etter hvert. Oscuro's Oblivion Overhaul endrer totalt på dette levelsystemet - her har skaperen håndplukket ting og fiender til bortimot alle huler i spillet, og også generelt rundt om i verdenen. Med Oscuro's Oblivion Overhaul kan du generelt sett si at jo lenger vekke du er fra allfarvei, jo farligere blir det. Huler, fort og ruiner som ligger rett ved veien er vanligvis noenlunde trygge og enkelte av dem kan du til og med prøve deg på i level 1. Men til og med ruiner som den du ser på over vannet helt i begynnelsen når du kommer ut av kloakken, er nå noe som vil gi deg grisebank hvis du prøver deg på dem i level 1. Du kan generelt sett ikke gjøre så mye i level 1, men etter hvert vil du komme opp i leveler, og da vil du kunne presse deg lengre og lengre inn i skogene. Du kan såklart prøve å presse deg langt inn i villmarka med én gang, men du tåler neimen ikke mange slag fra en stor bjørn før du er nede for telling. Hvis du derimot klarer det, og klarer å grave deg dypt inn i hulene uten å komme i kamp (da blir du feid av banen), skal du se at du kan finne ganske gode ting allerede i level 1. Det beste er såklart å prøve å gå for noe som er litt over sin level, slik at du får litt utfordring (uten at den er umulig), og finner ting som ikke ødelegger spillopplevelsen for deg (finner du de beste tingene i level 1, så har du liksom ikke mye å leve opp til i resten av spillet). Men hvis du bestemmer deg for å plyndre noen nybegynnerhuler i level 20, så mopper du regelrett gulvet med fiendene, og du finner ikke bedre ting der enn du hadde funnet i level 1. Altså: Oblivion tilpasser alt etter deg, og gir deg ingen/samme utfordringer hele tiden, samt ingen mulighet til å finne gode ting i lav level. Oscuro's Oblivion Overhaul lar deg selv velge hvor stor utfordring du vil ha, og jo større utfordringen er, desto større er belønningen. Under selve installasjonen anbefaler jeg deg å velge fullversjonen (ikke Lite), og ikke endre på level rates eller respawn rates. Jeg anbefaler å bruke Harvest Flora Full, og absolutt alt på Living Economy. Da ønsker jeg deg lykke til med spillingen, og håper at denne modifikasjonen gir deg en mye bedre spillopplevelse. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 3. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 Dere kan jo kopiere inn min tråd om OOO fra diskusjon om det skulle være ønskelig, men vet ikke hvor nyttig den vil være nå lenger. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 3. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 Dere kan jo kopiere inn min tråd om OOO fra diskusjon om det skulle være ønskelig, men vet ikke hvor nyttig den vil være nå lenger. Var ikke det hovedsakelig en diskusjonstråd rundt OOO? I så fall kan vi jo nå ta det i denne tråden. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 3. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 Ta det dere vil, om dere vil ha noe Lenke til kommentar
azeklor_InnleggNO Skrevet 21. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2009 OOO er seriøst et "must" viss man skal spille Oblivion! Endelig blir det et poeng med å levle. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 22. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2009 Ved første gjennomspilling av Oblivion (main-quest) syntes jeg det faktisk var skikkelig gøy da jeg løp gjennom hele sulamitten og aldri tapte. Men det tok ikke lang tid før jeg fant ut at noe manglet... Lenke til kommentar
TOMF_InnleggNO Skrevet 22. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2009 Vil heller anbefale FCOM. Det er en mod som lar deg bruke OOO, MMM, Fransesco's og WarCry samtidig. Lenke til kommentar
Wartom_InnleggNO Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. februar 2009 Vil heller anbefale FCOM. Det er en mod som lar deg bruke OOO, MMM, Fransesco's og WarCry samtidig. Utrolig fett! Ser ut som jeg må starte om igjen for fjerde gang denne måneden Håper jeg klarer å fullføre spillet før domedag. Lenke til kommentar
Grosy Skrevet 23. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2009 Vil heller anbefale FCOM. Det er en mod som lar deg bruke OOO, MMM, Fransesco's og WarCry samtidig. Fet . Tror nesten jeg må spille Oblivon igjen snart. Eller kansje det egentlig ikke er så lurt xD. Lenke til kommentar
Livert Skrevet 1. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2009 Hvilken vanskelighetsgrad bruker dere når dere spiller med OOO? Jeg har starta spillet for første gang og følte meg helt hjelpeløs på middels vanskelighetsgrad. Men samtidig vil jeg jo ikke ha spillet for lett. Har kommet foreløpig til lvl 4. Og: fant dette kartet, lurer på om man i Oblivion får tilgang på alle stedene? Eller er noen av områdene bare i Morrowind for eksempel? Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 1. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2009 Og: fant dette kartet, lurer på om man i Oblivion får tilgang på alle stedene? Eller er noen av områdene bare i Morrowind for eksempel? Oblivion tar kun for seg Cyrodiil. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2009 Oblivion foregår i Cyrodiil på samme måte som Morrowind forgår på øye Vvvardenfell i Morrowind. Så med mindre Bethesda bestemmer seg for å lage en gigantisk utvidelsespakke får vi ikke se noen nye land før i TES5. Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 finnes det noe sted noen nye fjes og hårtyper til spillet? Begynner å bli veldig lei av se helt rar ut..!! Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Du har jo flere mods som gjør at du kan modifisere dine karakterer enda mer... spesielt populære er disse Beauty-modsa: EyeCandy:TES Nexus, Eyecandy Vet ikke om det var helt det du så etter da... har ikke prøvd modden selv, men er jo ganske høyt på topp 100 lista. Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 o.O jeg lasta ned en mod med en ny rase: Mystic Elf Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Har hatt den en stund, husker ikke hvilken mod den fulgte med i... Beautifull People? Lenke til kommentar
Wartom_InnleggNO Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. mars 2009 o.O jeg lasta ned en mod med en ny rase: Mystic Elf Husk å laste ned den modden som gir dialog til den andre fangen om du bruker custom raser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå