Gå til innhold

Grafiske oppdateringer til Oblivion


Anbefalte innlegg

Dette er et innlegg jeg skrev på gamle Gamer, tenkte bare å poste det her også.

--------------------------------------------------------------------------------

 

Oblivion har vært her en stund og samtidig har maskinparken til mange blitt betydelig oppgradert. Det er veldig mange grafiske modder å velge i, og denne tråden gir en oversikt over noen gode modder som endrer store og små ting i Oblivion.

 

Moddene i denne oversikten endrer bare textures and meshes, så det burde ikke bli konflikt med noen andre modder. Jeg kjører OOO 1.32 RC3 med alle moddene i denne oversikten og det virker helt fint.

Dersom du sliter med å kjøre Oblivion i utgangspunktet vil enkelte av moddene medføre enda dårligere ytelse.

 

Alle moddene er hentet fra Tes Nexus.

Her er det bare til å leite rundt og se hva som måtte være av interesse. Du må registrere deg for å laste ned, men det er gratis.

Ta også en kikk på The Oblivion Texture Overhaul, en veldig bra side med god informasjon om og linker til grafiske modder.

 

Quarl's Texture pack 3 - En kjempemod som endrer mange av teksturene, anbefales på det sterkeste!

Quarl's Texture Pack 3 Reduced - Denne versjonen har reduserte teksturer, for dem med svakere skjermkort. Du må installere Quarl's Texture Pack 3 først.

Koldorns Ayleid Ruins Textures - Gir Ayleid-ruinene et mer karakteristisk preg.

Koldorns Cave Textures 2 - Hulene ser bedre ut.

Koldorns Sewer Textures 2 - Kloakken er pyntet opp.

Improved Bravil - Pynter opp Bravil. (lagt til 28.02.08)

Improved Bruma - Slik har du ikke sett Bruma før!

Improved Chorrol - Chorrol har aldri vært penere.

Improved Skingard - Skingard piffes opp. (lagt til 28.02.08)

Isathars Improved Tapestries - Veggtepper og bannere oppgraderes. (lagt til 28.02.08)

LowPoly Gras - Øker frameraten betydelig, svært nyttig dersom du ønsker god kvalitet på alt det andre.

Oblivion mod Manager - Du vil trenge OMM for Archive Invalidation etter å ha installert modder med nye teksturer.

 

Better Nightsky v1.2 - Forandrer nattehimmelen.

Improved Fruits, Vegetables and Meats - Maten begynner å bli spiselig.

Improved Signs - Endelig skilt som ser bra ut.

Improved Trees And Flora - Trær og planter får en oppgradering.

Improved Trees And Flora 2 - Installer Improved Trees And Flora først.

Kafeis Better Amulet Replacer - Oppgraderer halskjedene.

Kafeis Better Ring Replacer - Oppgraderer ringene.

LBM Oblivion Eyes - Øyner blir skarpe og fine.

Mikes Clothes Replacer - Forandrer omtrent alle klærne i Oblivion.

Natural Faces - Forandrer alle ansiktene til det bedre.

Ren's Beauty Pack - Legger til en ny rase Mystic Elf og mange nye hårstiler du kan benytte når du starter en ny karakter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Noen som vil forklare meg kort hvordan jeg skal gå frem fra starten av for å innstallere alt jeg trenger for spillet? Alle de gode mods, expansion pack, patches osv. Bare kort om hvordan ting fungerer, og hvordan jeg skal innstallere alt og hvor jeg skal laste det ned. Hvordan installere mods?

 

Synes å huske jeg hadde en stor grafisk oppdatering, men fikk den ikke til å fungere med Expansion packen.

Endret av Robinvi
Lenke til kommentar

Fin liste med grafiske oppdateringer, må si meg imponert over at folk faktisk klarer å lage slike mods som oppgraderer spillet så mye.

Blir mye å installere alt det der, men har man lite å gjøre og vil ha et enda bedre Oblivion vil jeg virkelig tro det er verdt det.

 

@Robinvi, mener du hvordan du installerer moddene, eller hvilket som er et must å ha?

Lenke til kommentar
Fin liste med grafiske oppdateringer, må si meg imponert over at folk faktisk klarer å lage slike mods som oppgraderer spillet så mye.

Blir mye å installere alt det der, men har man lite å gjøre og vil ha et enda bedre Oblivion vil jeg virkelig tro det er verdt det.

 

@Robinvi, mener du hvordan du installerer moddene, eller hvilket som er et must å ha?

 

Ja, har spiullt vledig lite, men fikk lyst å prøve meg igjen. Er så mye informasjon som er spredt overalt, og utrolig mange mods her og der. Kunne tenkt meg enten en pakke med alle gode oppdateringer eller en liste med downloads osv.

 

Har heller ikke helt peiling på hvordan mods fungerer, men regner med det ikke er så vanskelig.

Lenke til kommentar

Legg de filene som er i .rar fila i mappene der de skal ligge... Data. Meshes, Textures etc.

 

Deretter åpner du Oblivion snarveien, klikker på Data Files i den menyen som kommer opp og krysser av på alle modene. Husk at .esp filene skal ligge i Data mappen.

 

Deretter er bare å spille og kose seg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...