Gå til innhold

Småprat rundt Age of Conan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eller ventet på SW TOC, Tera online

 

Temmelig sikker på at de vil få samme "suksess" som Warhammer, AoC, Vanguard, Mortal Online, Darkfall, D&D m.m.

 

Ingen tvil om at WoW er bra polert. Men selv om jeg synes grind'en i AoC ble ekstrem (når utvidelsen kom) og FunCom ikke er helt på nett med PvP communitiet.

Føles faktisk WoW mer som grind. Men FunCom har mye å lære av Blizzard på å ikke feie problemene under teppet, men være ærlig på at de finnes og våge å ta tak i dem.

Lenke til kommentar

eller ventet på SW TOC, Tera online

 

Temmelig sikker på at de vil få samme "suksess" som Warhammer, AoC, Vanguard, Mortal Online, Darkfall, D&D m.m.

 

Ingen tvil om at WoW er bra polert. Men selv om jeg synes grind'en i AoC ble ekstrem (når utvidelsen kom) og FunCom ikke er helt på nett med PvP communitiet.

Føles faktisk WoW mer som grind. Men FunCom har mye å lære av Blizzard på å ikke feie problemene under teppet, men være ærlig på at de finnes og våge å ta tak i dem.

 

vil vel si at Sw-tor har et mye bedre utgangspunkt enn det age of conan hadde, Med at de har ett mye større og sterkere utviklingsselskap bak seg.

Funcom har mislykket totalt med alt etter releasen, hvordan de trodde at AOC skulle fungerer når de nektet å høre på skrik om forbedringer i flere måneder.

 

Sw-tor prøver også tenke nytt, men de har skjønt hva spillerne vil ha og legger seg litt nærmere wow sin type mmo enn det age of conan gjorde. Bio ware har vel også endel større titler i kofferten, som har blitt kritikerost opp i skyene.

warhammer har jeg aldri prøvd så jeg vet ikke.

Lenke til kommentar

vil vel si at Sw-tor har et mye bedre utgangspunkt enn det age of conan hadde, Med at de har ett mye større og sterkere utviklingsselskap bak seg.

 

Tror dette går litt begge veier. Ja Bioware er kanskje et sterkere utviklingsselskap, men vel ikke et som har MMO erfaring?

 

Funcom har mislykket totalt med alt etter releasen, hvordan de trodde at AOC skulle fungerer når de nektet å høre på skrik om forbedringer i flere måneder.

Dette må minst deles i 2.

 

Jeg tror FunCom etter release ikke nektet å høre på skrik om forderringer. Faktisk tror jeg de jobbet med krasj, ubalanserte klasser of feats etc etc. før release og før alt for mange hadde rukket å lage alt for mange tråder om det. Tinge var at de jobber vedig seint og derfor ble mange ting som brukerne opplevde som graverende ikke løst før mange mange måneder etter det burde. Mest tydelig var vel pulsing guard gems som tok 6 mnd.

 

Gaute Godager hadde brakt masse interessant inn i prosjektet som ble til backlog (Tower system, Battlekeeps m.m, Mounted combat m.m) og det som ble releaset ble totalt sett for mye å fikse opp i på kort tid.

 

Så er det klart at maerkedsføringsapparatet nok hadde hatt godt av å lære at ikke alt bør feies under teppe, eller benektes. Men synes Gaute Godager turte å være relativt åpen.

 

Etter den nye spillregissøren tok over, ble det tydelig at mye av det ambissiøse ble borte. Man ble enda nøyere på å ta små steg, tilpasse spillet til mer mainstream og enda mer på å si at alt er som det skal, unasett hvor mye stor som måtte komme.

 

Sw-tor prøver også tenke nytt, men de har skjønt hva spillerne vil ha og legger seg litt nærmere wow sin type mmo enn det age of conan gjorde. Bio ware har vel også endel større titler i kofferten, som har blitt kritikerost opp i skyene.

Mulig sw-tor tenker nytt for alt jeg vet. Men det gjorde virkelig AoC, Darfall, Mortal Online også.

Jeg kan ikke kategorisk si at det ikke vil bli suksess. Men statistikken har de imot seg. jeg begynte på en liste over andre som har slitt, selvom det før release ikke var mye som tydet på at de ville slite. Denne listen er det bare å fylle på i. faktisk er det mye lettere å regne de som ikke skal i listen, enn de som skal.

Nemlig WoW og EVE (punktum). Derfor hvis man skal vente på noe må man vente på WoW 2 (evt. EVE 2 men det appelerer til et mye smalere publikumssegment )

 

Det er jo ingen tvil om at Star Wars har en av de største tilhengerskarende på markedet, og hvis det viser seg å være et bra spill som ting tyder på så skal det en del til om akkurat det failer.

Det samme ble sagt om Warhammer...

Lenke til kommentar

Det er jo ingen tvil om at Star Wars har en av de største tilhengerskarende på markedet, og hvis det viser seg å være et bra spill som ting tyder på så skal det en del til om akkurat det failer.

Det samme ble sagt om Warhammer...

 

For meg er det vanskelig å tro at Warhammer er like stort som Star Wars O_o

Lenke til kommentar

Det er jo ingen tvil om at Star Wars har en av de største tilhengerskarende på markedet, og hvis det viser seg å være et bra spill som ting tyder på så skal det en del til om akkurat det failer. T.E.R.A Online vet jeg ikke så mye om, men så vidt jeg forstår gjør de litt nytt med combat right?

T.E.R.A online har vell noe ala det samme kamp systemet som DCUO. DCUO og T.E.R.A er action mmo ^^ T.E.R.A er i open beta nå i Korea så kanskje closed beta for vesten snart? Er SW:ToR action mmo?

Lenke til kommentar

T.E.R.A online har vell noe ala det samme kamp systemet som DCUO. DCUO og T.E.R.A er action mmo ^^ T.E.R.A er i open beta nå i Korea så kanskje closed beta for vesten snart? Er SW:ToR action mmo?

 

Synes våpnene i TERA er litt puslete. Håper de blir større til launch. ;)

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Vurderer å starte med AOC igjen, men er usikker på om dette spillet begynner å bli "dødt"?? Er det mye folk som fortsatt spiller?? Gidder ikke løpe rundt i øde landskap heller hehe)

 

Spiller på US server selv, er noen nye som kommer, selvom om den totale spillerbasen minker sakte ville jeg tro.

 

generelt tips er vel å finne den mest befolkede PvE serveren, evt. Fury hvis du vil ha mye PvP.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Jeg sluttet med AoC når jeg var på omtrent lvl 30 (ranger)...startet nå opp på en trial konto kun for å teste da jeg har fått meg en mye bedre pc

 

Det jeg vil vite er:

Hva er det som er bra med Age of Conan? Er sieges gøy?osv...

 

Jeg lurer rett å slett på om dette spillet har noe å tilby som andre mmos ikke har?

 

These questions need answering!:p

Endret av Predacton
Lenke til kommentar

Jeg sluttet med AoC når jeg var på omtrent lvl 30 (ranger)...startet nå opp på en trial konto kun for å teste da jeg har fått meg en mye bedre pc

 

Det jeg vil vite er:

Hva er det som er bra med Age of Conan? Er sieges gøy?osv...

 

Jeg lurer rett å slett på om dette spillet har noe å tilby som andre mmos ikke har?

 

These questions need answering!:p

 

 

http://www.innlegg.no/index.php?showtopic=14133

 

Start med å lese denne 8 måneder gamle tråden, som kom samtidig med expansion. Jeg har skrevet en lengre post litt ned på første siden. Det var da i mai 2010 status.

Endret av Atomics
Lenke til kommentar

Jeg sluttet med AoC når jeg var på omtrent lvl 30 (ranger)...startet nå opp på en trial konto kun for å teste da jeg har fått meg en mye bedre pc

 

Det jeg vil vite er:

Hva er det som er bra med Age of Conan? Er sieges gøy?osv...

 

Jeg lurer rett å slett på om dette spillet har noe å tilby som andre mmos ikke har?

 

These questions need answering!:p

 

 

http://www.innlegg.no/index.php?showtopic=14133

 

Start med å lese denne 8 måneder gamle tråden, som kom samtidig med expansion. Jeg har skrevet en lengre post litt ned på første siden. Det var da i mai 2010 status.

 

Kan du korte den ned litt Atomics. I korte termer hva er det du har imot spillet?

Så kan vi ta tak i det. Som du sier er endel av dette 8 mnd gammelt.

 

Er nok litt annerledes idag samt at man har ulike problemer enn den gang.

 

Predaton:

Siege er gøy, og er kanskje det mest spennende AoC bringer til bordet.

 

Når man sammenligner AoC med andre MMO særlig WoW, er det noe man må huske. WoW gjør mer av det meste og mer solid enn AoC.

Dog prøvde jeg å gå tilbake til WoW om levele meg opp fra TBC til å være klar til Catalclysm før dens launch. DA føltes WoW grindete, som passè combat. Det føltes ut som lite aktivitet på server også, den siste følelse kan man merke i AoC også av og til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...