Gå til innhold

Småprat rundt Age of Conan


Anbefalte innlegg

Man må regne med ganking som en del av spillet på pvp server. Sånn er det bare. Og sånn skal det også være, til en viss grad. Men, Funcom gjør det for attraktivt for gankere å holde på akkurat nå. Ikke akkurat smart, når man prøver å bygge opp kundemassen igjen.

 

Det finnes en hel haug av tiltak som de kan gjøre for å redusere "no-brains-ganking". Det samme gjelder selvfølgelig for oss som spiller, men dette er faktisk Funcom sitt ansvar. En viss type spillere (aka retards) vil ALLTID velge minste motstands vei. Om det er å spawncampe lowbies, ganke folk i epic, gå 12 vs. 1 om og om igjen, then so be it...

 

Jeg har nettopp levlet en bear shaman på Fury, mye av det solo. Etterhvert lærer man seg å gi faen. Win/loss ratioen min er fucked beyond repair nå uansett :)

 

Mine tips for skademinimering:

 

Gå sammen med andre.

 

Bytt instance når det blir for ille! (trykk på den oransje trekanten ved minimappen når du er ved spawn).

 

Snik deg ut av områder med ganking i hide. Er du ikke en rogue class, så popp en stamina potion før du går i hide, så sparer du mye tid.

 

Instances i AoC gir både gear, xp (samle quests før du går inn) og er stort sett gankfrie (bare et fåtall er free-for-all).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For all del folkens, ikke alle PvP servere er slik, spiller selv på Rp-PvP og der er det nesten ikke ganking, selv på lavere lvls opplevde jeg lite selv.

 

Fury er den serveren det er flest spillere på i EU, men det kommer ikke uten "kostnad" å spille der, selv droppet jeg det da Aquilonia er mer en bra nok for meg. Er jo samme mulighetene, bare mer voksne folk å prate med.

Spelar sjølv på Aquilonia og det går stort sett greit. Eg har vel meir eller mindre ignorert PvP heile vegen utan at eg blir most for ofte. Sjølvsagt irriterande når det kjem ein gjeng og tar deg om du holder på med eit oppdrag el. men syns ikkej det skjer for ofte. Ein kompis av meg er derimot gått rimelig lei og angrar litt på at han ikkje nytta sjansen til å bytte server når vi hadde den.

 

Nokon som veit om sjansen til å lage ein lvl 50 karakter som skal komme med neste store patch vil vere knytta til serveren du har ein lvl 50+ på frå før? Eller kan denne lages på ein annan server?

Lenke til kommentar

Hei, jeg spilte AoC mye i begynnelsen, altså mai 2008. Jeg syntes da spillet var topp, men for mange bugs og et altfor kjedelig zoning system.

Jeg spiller nå DFO men er interessert i å løpe rundt i Hyboria igjen. Hvordan har PvPen blitt? har noenting forandret seg? Hva da?

 

Setter pris på svar! :D

Lenke til kommentar
Hei, jeg spilte AoC mye i begynnelsen, altså mai 2008. Jeg syntes da spillet var topp, men for mange bugs og et altfor kjedelig zoning system.

Jeg spiller nå DFO men er interessert i å løpe rundt i Hyboria igjen. Hvordan har PvPen blitt? har noenting forandret seg? Hva da?

 

Setter pris på svar! :D

 

Når sluttet du?

Hvorfor sluttet du?

 

Zoning vil aldri forandre seg pga teknologien de bruker. Derimot så er vel spillet ca. 200% mer stabilt, og jeg har ikke krasjet de siste 6 månedene eller no selv tror jeg. PvP; det er 5 lvls her med gear. Det blir 5 nye i fremtiden også. Tror det er slik at en spillers "loot" er nå ressurser som man kan bruke til guilds også (?) (ikke noe spillerene selv har)

Lenke til kommentar

Funcom må fikse en annen ting også og det er potions. Spekulert sammen med flere som har lurt hvorfor enkelte kan se ut som er udødelig. Men er jo ikke rart når det er svindyre potions til 75s som healer over 300hp i sekundet i hele 60 sekund. Greit med potions asså men det her blir sånn at svære guilds buffer folkene sine med potions og dermed blir uovervinnelig for ola nordmann i spillet hehe. Blir for dumt asså.

Hva jeg skulle gitt for et gladiator spill fullstendig i sanntid uten stats. Mann mot Mann. Sverd mot sverd. Ikke stats vs buffs :/

Lenke til kommentar
Hei, jeg spilte AoC mye i begynnelsen, altså mai 2008. Jeg syntes da spillet var topp, men for mange bugs og et altfor kjedelig zoning system.

Jeg spiller nå DFO men er interessert i å løpe rundt i Hyboria igjen. Hvordan har PvPen blitt? har noenting forandret seg? Hva da?

 

Setter pris på svar! :D

 

Når sluttet du?

Hvorfor sluttet du?

 

Zoning vil aldri forandre seg pga teknologien de bruker. Derimot så er vel spillet ca. 200% mer stabilt, og jeg har ikke krasjet de siste 6 månedene eller no selv tror jeg. PvP; det er 5 lvls her med gear. Det blir 5 nye i fremtiden også. Tror det er slik at en spillers "loot" er nå ressurser som man kan bruke til guilds også (?) (ikke noe spillerene selv har)

 

Jeg sluttet i August. Hovedsaklig fordi mine kamerater sluttet og gikk tilbake til tørre gamle WoW, dels fordi jeg hadde sommerferie. Så kom wrath of the lich king og hadde liksom nok med det.

Jeg rakk vel å komme til lvl 45 som conq på fury servern, det var der de norske spilte, så nå tenker jeg litt på å komme tilbake. Men det var liksom det samme som alle andre spill... grind, quest, grind. Så, jeg spiller DFO atm, så tenker jo litt på å gi AoC en sjanse igjen. Sier det har kommet mye bra. Og for å være helt ærlig ble jeg faktisk litt glad i spillet. Elsket å se den nydelige grafikken. Så, kommer nok tilbake. Og jeg lurer på om det er noen aktive klaner på Fury som kommer til å ta meg i mot.

 

Så, ønsk meg velkommen tilbake i brakkene gutter.

Endret av Kaleesha
Lenke til kommentar

Da kan du (Kaleesha) og andre i samme situasjon glede deg til blant annet:

 

- Mindre bugs og et mer stabilt spill enn du husker.

- DX10 er nå live, men som en testversjon (sterke PCer takler det best for øyeblikket)

- Ymir`s Pass (lvl 55-63)

- PvP gear og system

- BRC Wing 3 Raidbosser

- Andre nye 5 man dungeons...

 

Fra neste patch:

- Tarantia Commons (lvl 75-80)

- Nytt RPG system (stats revamp)

m.m.

Endret av Atomics
Lenke til kommentar
Hei, jeg spilte AoC mye i begynnelsen, altså mai 2008. Jeg syntes da spillet var topp, men for mange bugs og et altfor kjedelig zoning system.

Jeg spiller nå DFO men er interessert i å løpe rundt i Hyboria igjen. Hvordan har PvPen blitt? har noenting forandret seg? Hva da?

 

Setter pris på svar! :D

 

Når sluttet du?

Hvorfor sluttet du?

 

Zoning vil aldri forandre seg pga teknologien de bruker. Derimot så er vel spillet ca. 200% mer stabilt, og jeg har ikke krasjet de siste 6 månedene eller no selv tror jeg. PvP; det er 5 lvls her med gear. Det blir 5 nye i fremtiden også. Tror det er slik at en spillers "loot" er nå ressurser som man kan bruke til guilds også (?) (ikke noe spillerene selv har)

 

Jeg sluttet i August. Hovedsaklig fordi mine kamerater sluttet og gikk tilbake til tørre gamle WoW, dels fordi jeg hadde sommerferie. Så kom wrath of the lich king og hadde liksom nok med det.

Jeg rakk vel å komme til lvl 45 som conq på fury servern, det var der de norske spilte, så nå tenker jeg litt på å komme tilbake. Men det var liksom det samme som alle andre spill... grind, quest, grind. Så, jeg spiller DFO atm, så tenker jo litt på å gi AoC en sjanse igjen. Sier det har kommet mye bra. Og for å være helt ærlig ble jeg faktisk litt glad i spillet. Elsket å se den nydelige grafikken. Så, kommer nok tilbake. Og jeg lurer på om det er noen aktive klaner på Fury som kommer til å ta meg i mot.

 

Så, ønsk meg velkommen tilbake i brakkene gutter.

 

Velkommen tilbake!

 

Absolutt verdt å gi AoC en sjanse igjen, spillet har vokst noe sinnsykt!

 

Norske guildene på serveren er vel;

 

The Covenant of Mor'Di - www.mordi.net

 

Norske Folk - www.aocnorskefolk.com

 

Ragnarok - http://ao.rr-guild.com/

 

 

Er selv i Mor'Di å trives der!

Lenke til kommentar

Vel, jeg var visst 41 cimmerian ranger. Logget inn og *BANG* død, *BANG* død, *BANG* død, *BANG* død. Er det slik det er å lvle på store PvP servere nå til dags? Selvfølgelig når jeg kommer inn i spillet igjen blir det selvfølgelig en helt annen death ratio, men er det virkelig så mye PvP i questområder?

 

KULT ;) Jeg digge PvP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...