Gå til innhold

Småprat rundt Age of Conan


Anbefalte innlegg

Enig, mye bra informasjon der og tanker rundt det å spille som en healer i AOC. Selv har jeg ikke prøvd en healing class i AOC, men vurderer om jeg burde prøve det. BS virker nesten litt som Martial Artistt i spillet Anarchy Online for dem som har spilt det, bortsett fra at BS er mer effektivt i grupper enn MA var i sitt spill.

 

Men er bra det du sier med range og slikt, tror det er få som tenker over det når dem selv ikke er healere, og da blir det nok mye ufortjent whining til healerene når det faktisk er oss andres feil :)

Har selv da tråkket i salaten noen ganger og vært litt ufin, så en liten smekk på fingeren er på sin plass her!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nå blitt lvl 33 BS, og koser meg som faen, har ikke healet instancer enda, men 6 man quest grupper, går som regel bra :) helt til en idiot bestemmer seg for og springe bak meg når jeg tar blood flow <_<

 

BS som jeg har merket det nå, er jo fantastiske grind klasse og, klarer 4 ish mobs på samme lvl som meg.

 

Gleder meg til lvl 80, og begynne litt mere seriøst :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-o2Xgh2

Starta meg en BS selv i går, er lvl 7 :p

Skal spille endel i dag når eg komme rhjem fra jobb. Sliter litt på lav level, men vet at man blir sykt mye bedere i høyere level. rundt 20.

Lenke til kommentar
Starta meg en BS selv i går, er lvl 7 :p

Skal spille endel i dag når eg komme rhjem fra jobb. Sliter litt på lav level, men vet at man blir sykt mye bedere i høyere level. rundt 20.

 

 

Døde sikket 30-40 ganger bare i tortage, 1-20 virket BS som en håpløs klasse, men når jeg ble 20-30, så ble det en annen kaliber!

 

Så bare vent hehe

Lenke til kommentar

Det ser ut til at healmekanikken i AoC funker slik:

 

Hvis man har to healere i en gruppe (eller mer), så vil en coneheal med høyere rank overskrive en eksisterende coneheal. Med andre ord er det bare plass til en coneheal hot, per spiller i gruppa. Det samme gjelder HP buffs, som f.eks. Battle Roar(!)

 

Når det gjelder grouphots (Renew i BS sitt tilfelle, husker ikke navnet på tilsvarende for PoM (EoL?)), så er det plass til to per gruppe.

 

Jeg skrev tidligere at jeg var usikker på hvorfor big-ass-healen min ikke alltid fungerte, selv om jeg ikke hadde brukt den for kortere enn et minutt siden (tiden det tar for immunitetsdebuffen å tikke ut), og det var selvfølgelig fordi debuffen gjelder for alle spells av samme type. Det vil altså si at hvis en BS i samme gruppe som f.eks. en PoM har kjørt på med en stor heal (Fierce Recovery), så vil ikke PoM'en sin store heal være noe annet enn sløsing med mana så lenge debuffen fortsatt er på.

 

Det er mulig at det er ment å være en mekanikk bak overskriving av hots og healbuffs, men jeg har ikke fått klarhet i hvordan dette funker mht. ranks, featpoints, bugs, osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det med den store blå healen (den store) funket ikke slik sist jeg prøvde i allefall, det er nemlig forskjellig debuff på alle de forskjellige blå healene. Når jeg tok f.eks. Sanctum sist (det var sist gang vi var to healere samtidig) så kunne BS ta sin store heal 25 sek etter at jeg hadde tatt min store.

 

Men det med cone-HoTen er riktig. Da vil den spilleren som er høyest level sin HoT overskrive den andres (var vel noe i den duren når jeg tok Sanctum). BS var en level høyere enn meg og HoTen var av lik rank, men siden han var høyere level overskrev de hverandre. Ganske så irriterende egentlig.

 

Selve mekanikken er at man kan ha en coneHoT til en hver tid kjørende, to HoTer som er group-heal og en av hver av de tre store healene :)

Lenke til kommentar

er blitt lvl 42 BS, men ble litt lei av og bare slå med klubba, og heale litt nå og da, joa, kjempe kjekt og grinde med for og lvle, men føler liksom "ingenting" ved og lvle den nå.

 

Så lurer litt på. har en 22 barb, men kan ikke akkurat ta på mange fiender samtidlig, hvordan blir barb utover ? med tanke på surviveability vs "mange" mobs samtidlig?

 

 

Vet ikke helt hva jeg har lyst og spille om, kunne tenkt meg en melee dps med god surviveability, hater når jeg dør av annenvær mob.

 

Tanks orker jeg ikke, tanket nåkk i WoW, rein healer gidder jeg heller ikke, og har alltid likt DW, men 1-22 iallefall så dør barbs utrolig fort..

Lenke til kommentar
er blitt lvl 42 BS, men ble litt lei av og bare slå med klubba, og heale litt nå og da, joa, kjempe kjekt og grinde med for og lvle, men føler liksom "ingenting" ved og lvle den nå.

 

Så lurer litt på. har en 22 barb, men kan ikke akkurat ta på mange fiender samtidlig, hvordan blir barb utover ? med tanke på surviveability vs "mange" mobs samtidlig?

 

 

Vet ikke helt hva jeg har lyst og spille om, kunne tenkt meg en melee dps med god surviveability, hater når jeg dør av annenvær mob.

 

Tanks orker jeg ikke, tanket nåkk i WoW, rein healer gidder jeg heller ikke, og har alltid likt DW, men 1-22 iallefall så dør barbs utrolig fort..

Conqueror er nesten lik barbarian og tåler mye mer, er ikke like squishy som en barbarian. Er dog ikke like mye damage, men i frenzy kan du gi fra deg et hestespark, bare så det er sagt :) Meste jeg har tatt på en gang må være 5 mobs samtidig, i lvl 80 mot lvl 82-83 og alene såklart :) Rett timing med knockbacks etc. så kan du rævkjøre ganske mange mobs.

Lenke til kommentar
er blitt lvl 42 BS, men ble litt lei av og bare slå med klubba, og heale litt nå og da, joa, kjempe kjekt og grinde med for og lvle, men føler liksom "ingenting" ved og lvle den nå.

 

Så lurer litt på. har en 22 barb, men kan ikke akkurat ta på mange fiender samtidlig, hvordan blir barb utover ? med tanke på surviveability vs "mange" mobs samtidlig?

 

 

Vet ikke helt hva jeg har lyst og spille om, kunne tenkt meg en melee dps med god surviveability, hater når jeg dør av annenvær mob.

 

Tanks orker jeg ikke, tanket nåkk i WoW, rein healer gidder jeg heller ikke, og har alltid likt DW, men 1-22 iallefall så dør barbs utrolig fort..

Conqueror er nesten lik barbarian og tåler mye mer, er ikke like squishy som en barbarian. Er dog ikke like mye damage, men i frenzy kan du gi fra deg et hestespark, bare så det er sagt :) Meste jeg har tatt på en gang må være 5 mobs samtidig, i lvl 80 mot lvl 82-83 og alene såklart :) Rett timing med knockbacks etc. så kan du rævkjøre ganske mange mobs.

 

Er det snakk om 2H eller DW? er ikke stor fan av 2H våpen, elsker rett og slett DW :p

Lenke til kommentar
er blitt lvl 42 BS, men ble litt lei av og bare slå med klubba, og heale litt nå og da, joa, kjempe kjekt og grinde med for og lvle, men føler liksom "ingenting" ved og lvle den nå.

 

Så lurer litt på. har en 22 barb, men kan ikke akkurat ta på mange fiender samtidlig, hvordan blir barb utover ? med tanke på surviveability vs "mange" mobs samtidlig?

 

 

Vet ikke helt hva jeg har lyst og spille om, kunne tenkt meg en melee dps med god surviveability, hater når jeg dør av annenvær mob.

 

Tanks orker jeg ikke, tanket nåkk i WoW, rein healer gidder jeg heller ikke, og har alltid likt DW, men 1-22 iallefall så dør barbs utrolig fort..

Conqueror er nesten lik barbarian og tåler mye mer, er ikke like squishy som en barbarian. Er dog ikke like mye damage, men i frenzy kan du gi fra deg et hestespark, bare så det er sagt :) Meste jeg har tatt på en gang må være 5 mobs samtidig, i lvl 80 mot lvl 82-83 og alene såklart :) Rett timing med knockbacks etc. så kan du rævkjøre ganske mange mobs.

 

Er det snakk om 2H eller DW? er ikke stor fan av 2H våpen, elsker rett og slett DW :p

PVE er Dual wield, pvp er 2H, men du må jo skifte mellom 2H og Dual wield i pvp også for å få fullt utbytte av klassen, jeg bruker dual wield og 2H omtrent like mye jeg :)

Lenke til kommentar
Får vell prøve conq da :) selv om jeg ikke er stor fan av switching av våpen midt i en fight ^^

 

men nå spiller jeg på pve server, og aldri prøvd pvp mini games i AoC, så DW blir mitt valg med conq :)

Du vil ikke bli skuffet! :) Hva er vell kulere enn heavey armor/full plate armor, ser ut som du er macho som fy, og springer rundt med 2 sverd og kutter av armer og ben i fatalitiene? Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr, det er så digg! :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-o2Xgh2

Kan noen legge ut en grei feat plasering for BS? er litt usikker på hvor det er best og plasere dem. er lvl 10, så hadde vert bra vis noen kunne legge ut en eg kan følge mens eg levler :)

Lenke til kommentar

Jeg står bom fast atm..

 

Vet faen meg ikke hvilken char jeg skal spille lol, har lyst til og fortsette å lvl 9 conq'en min, men tanken på og starte helt over igjen frister ikke hehe, men er jo litt kjipt og spille en klasse man ikke helt føler man gidder og gjøre noe med heller.. uff

 

what to do :p

Lenke til kommentar
Jeg har ikke begynt enda, men er det noen som kan bekreft/avkrefte at Necromancer er morsom å spille med? Har hørt lite om dem, men synes slike klasser er spennende. Hvor mange skapninger kan man kontrollere på én gang?

Eg har spelt necromancer sidan launch og har kost meg heile vegen. Er no på level 73, og er altså ikkje av dei som speler mest eller fortast. Eg er heller ikkje av dei som sett meg veldig inn i alle klassar, så det er nok mange som kan sei mykje meir om klassen enn eg.

 

Necromancere kan bygges opp i to retningar; med fokus på pets, altså levande døde hjelparar, eller som meir eller mindre rein caster, der ein i all hovudsak baserar seg på å kaset magi. Eg spelar med pets. For meg er det heile poenget med ein necromancer. Utan dei levande døde i mi teneste blir det ikkje ordentlig.

 

Når det gjeld kor mange du kan kontrollere kjem det litt an på. Du får etterkvart som du utviklar deg kontrollpoeng. Desse maksar ganske tidleg ut på åtte. Dei forskjellige typane pets kostar eit forskjellig antall poeng å ha ute (1,2,4), så du veljer på ein måte sjølv kor mange pets du vil ha ute. Ein viktig ting med desse medhjelparane er at dei IKKJE tar aggro frå fiendar og monstre. Sender du dei til å angripe vil den dei angrip komme etter deg. Dei kan altså ikkje tanke for deg.

 

Necromanceren er vel ellers ein ok DPS-klasse; dei kan dele ut mykje skade. Svært mykje om du veit kva du gjer, har eg forstått. Samtidig kan dei ta litt juling - eller i alle fall gå løs på mange fiendar på ein gong og ta dei ned. Dette ved hjelp av crowd control, area effects og enkelte regenereringseffekter. For meg er dette noko av det som er kjekkast med necromanceren. Det er eit bra kick å sjå fiendene falle som floger for dine magiske riter.

 

Når det gjeld PvP har eg fint lite erfaring sjølv, trass i at eg speler på RP-PvP-serveren Aquilonia. Dei som har trur eg klarar seg nett fint. Trikset er å halde motstandaren på avstand.

Lenke til kommentar
Jeg står bom fast atm..

 

Vet faen meg ikke hvilken char jeg skal spille lol, har lyst til og fortsette å lvl 9 conq'en min, men tanken på og starte helt over igjen frister ikke hehe, men er jo litt kjipt og spille en klasse man ikke helt føler man gidder og gjøre noe med heller.. uff

 

what to do :p

 

Veldig enkelt, kom deg på testlive servern hvor du kan teste alle klasser oppimot level 80 med alt utstyret du kan tenke deg. Da får du sett hva som passer deg best. Conq er et helvete i pvp men den klassen som er overall bra i alle situasjoner. Den kan gjøre bra skade, den kan overleve det meste, og en av de beste supportklassene i en gruppe ved siden av en healer vil jeg si.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...