Gå til innhold

Småprat rundt Age of Conan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men som regel vil man få beskjed når group lederen er i en annen instance. Men man kan så klart også trykke den for å få den samme beskjeden opp litt fortere :)

 

Det virker noe redundant å ha tre forskjellige metoder for å utføre noe som essensiellt er samme funksjon, men ok. Takk for svar :)

 

Enig i at 30 min cd på PoA er akkurat passe.

 

Er enig om at det bare burde være en skikkelig måte å gjøre det på. Om jeg forstår riktig nå så skjer det, eller alle andre folk som ikke er i samme instance some gruppe lederen blir spørt om å bytte instance, som er helt ok. Men den summon tingen er litt misvisende. Hadde vært kult om demo, necro eller noe i den duren kunne summone alle i gruppa til et sted. Denne abilitien ville igjen ha 1time CD slik at den ikke kunne blitt exploita.

Lenke til kommentar

Den RP-PVP serveren er ikke så gal den heller. Det er en del ganking der, men ikke like mye som på fury, og du har allikavel muligheten til å pvp'e OM du har lyst (i motsettning til PVE serverene). Så om du vil ha PVP i litt mindre doser er nok RP serveren noe for deg. Selv er jeg der etter en feilaktig character transfer, men er ok nå. Selv om det er noe assholes der også er mesteparten allrighte folk.

Lenke til kommentar

Hater selv PvP (ikke pvp minigames), så crom ble et naturlig valg for meg ;)

Godt og være tilbake iallefall, ser ut som at de har fikset mesteparten av bugsene som plaget meg sist jeg prøvde det :)

 

Nå trenger jeg bare patchen, slik at jeg kan lage min lvl 50 barbarian ;) (Har en lvl 63 guardian, som jeg ikke har rørt siden sommer 2008)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-o2Xgh2

Da adder eg gamingcardet mitt, har ikkje spillt siden September nå.

blir nok endel spilling i natt, se hvordan det er med Bear shamanen min i lvl 60 :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-o2Xgh2

Ser ut som at eg må starte på nytt på en pve server. orker ikkje og bli ganket hele tiden uten og få gjort noe som helst.

Vilken pve server vill dere anbefale? en med endel folk på, og der man har mulighet til og joine guild og raide på lvl 80 :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Hvordan er BS, med tanke på lvling, og end game? artig klasse?

BS er fantastiske om man greier all micromanagmenten og å være meleehealer/dps-hybrid. Endgame er utrolig greit flott for BS egentlig, man kan drive med world PvP (BS er faktisk meget gode i det om man kan spille som det, two shottet min PoM f.eks.) og i raiding er de veldig etterspurte som tank-healer (til tross for at de kan specces til å bli de beste healerene overall teoretisk sett). I mine øyne en meget morsom og artig klasse, men vær obs på at de første 20 levlene kan være veldig brutale som BS. Med en gang man blir level 25/30 så tar det seg kraftig opp :)

 

@ Skogslik: Som jeg sa på diskusjon.no: Crom er den beste PvE-serveren

Lenke til kommentar

Er blitt lvl 22 BS nå :) fy flate, har funnet klassen min iallefall hehe, sykt fett.

 

Men som du sa ja.. tvilte litt i tortage. klarte jo ikke en gang 2 mobs samtidlig :p døde sikkert 20-30 gang der. mens nå klarer jeg 3 stk uten spesielt problemer.

 

men lurer på, litt tåperlig spm, HVORDAN healer man i instancer og raid som BS? virker... vanskelig :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Er vel stort sett det samme som med PoM vil jeg tippe. Man løper rundt og HoTer alle sammen opp og gjør litt skade underveis (og bruker den HoTen som proccer når man tar skade, om jeg ikke tar heeeeelt feil). Er ikke så mye mer ille enn å spille heale som PoM, bortsett fra at man må buffe, heale og gjøre skade for at man får utnyttet BS helt. Sist jeg var i instance med en BS plaget han meg bare dog da jeg ikke hadde noe da han healet og jeg løp rundt og gjorde stort sett ingenting. Yay :p

Lenke til kommentar

Jeg er ikke akkurat noen BS healing ekspert ennå (startet å spille når det ble åpnet for trials). Men jeg har healet endel i instances.

 

Den store forskjellen på PoM og BS som jeg har merket meg så langt er range. BS er som kjent en melee healer. Du skal stå sammen med tanken og deise løs med klubba di, og det betyr også at du ikke bare skal delta med heals, du skal også gjøre dps og support. Her er det med andre ord, mye å holde styr på.

 

En av de største utfordringene er at den primære healspellen til BS (Blood Flow) er en cone heal med begrenset rekkevidde (180 grader, 6 meter range er det vel... Virker mere som 3 av og til :p). Det betyr at posisjonering blir veldig viktig, og ikke bare din egen posisjonering, noe andre ikke alltid er like klar over. Dette er jeg litt misunnelig på PoM for. Det virker som de bare kan stå litt i utkanten og spamme gruppe-hots. Særlig er det irriterende når tanken spretter rundt som en strikkball. Misser man én heal fordi tanken bestemmer seg for å sprinte ett eller annet sted før du er ferdig å caste en Blood Flow (ikke en instant spell), så kan det fort gå skeis. Varierende latency kan også ødelegge timingen, så det vil vi ikke ha.

 

Mitt råd: drit i alle andre enn tanken i en presset situasjon. De skal ikke ha aggro uansett.

 

Ellers er det viktig å flette inn Renewal, som ikke trenger å siktes inn, men helst skal times med siste treff i en kombo. Når Renewal aktiveres vil heal spellen starte å tikke på neste hit (melee eller ranged), samtidig som du får en damage bonus (40% er det vel). Samtidig kan man også flette inn f.eks. Weight of The World, som gir damage bonus på de tre neste treffene. Å drive å beregne disse med alt annet som skjer, og varierende latency er en utfordring. Men, siden jeg fremdeles er relativt newb, så fokuserer jeg på heals, og support hvis det trengs. Damage blir liksom tredje-pri.

 

BS har andre heals også. Fierce Recovery er "oh shit" healen. En nuke heal som bare kan brukes av og til (en gang per minutt, ca.). Denne har jeg ikke klart å bli helt klok på. Av og til kan den fylle health barene til alle i gruppa nesten helt opp, og andre ganger ser jeg ingen merkbar effekt :huh: - dette kan muligens ha med å gjøre at gruppa blir immun for spellen i et minutt etterpå, men jeg er ikke helt sikker alltid... Og så har man f.eks. Bloodthirst som er en kombo som healer gruppa basert på skaden du gjør, og Battle Roar, en buff som øker livet til alle i gruppa (litt) i 30 sek.

 

Support-aspektet ved BS er så vidt jeg kan se, undervurdert, og er det jeg tror vil skille gode PvE BSer fra dårlige. Jeg kan ikke utbrodere alt for mye om dette ennå, siden jeg fremdeles driver og lærer meg denne biten. Men, jeg kan si såpass at godt timede knockbacks kan avgjøre om man wiper eller ikke. BS har mange andre buffs og debuffs også, men som sagt, så har jeg ikke lyst til å lære bort noe som det kanskje finnes bedre løsninger på. Sjekk heller http://ferv0r.wordpress.com/2008/09/28/bea...view-version-3/ for mer informasjon.

 

Håper dette var til opplysning for noen, og ikke bare en uforståelig tekstvegg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
En av de største utfordringene er at den primære healspellen til BS (Blood Flow) er en cone heal med begrenset rekkevidde (180 grader, 6 meter range er det vel... Virker mere som 3 av og til :p). Det betyr at posisjonering blir veldig viktig, og ikke bare din egen posisjonering, noe andre ikke alltid er like klar over. Dette er jeg litt misunnelig på PoM for. Det virker som de bare kan stå litt i utkanten og spamme gruppe-hots. Særlig er det irriterende når tanken spretter rundt som en strikkball. Misser man én heal fordi tanken bestemmer seg for å sprinte ett eller annet sted før du er ferdig å caste en Blood Flow (ikke en instant spell), så kan det fort gå skeis.

PoMs har det akkurat likt. Bare et av HoT-spellene våre kan kastes langt avgårde da det påvirker hele gruppen men WoL må man opp i kampen med (har vel 8 meter range til forskjell fra Blood Flow). Dog har vi Divine Lance som gjør det mulig å heale mens man gjør skade på en ganske så stor rekkevidde :)

 

Ellers, en meget god post ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...