Gå til innhold

Småprat rundt Age of Conan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det begynner å bli en stund siden jeg slutter med AoC men det jeg husker jeg ikke likte var at det var ikke en åpen verden det var liksom bare masse "instanser"

det som fikk meg til og avslutte også.

en annen ting som og var litt irriterende (ja jeg vet dette er et MMORPG) og ikke et singleplayer rpg. Problem: skulle ønsket det var sterkere historie og mer tortage night bare med multiplayer if you get me :p

Lenke til kommentar
Det begynner å bli en stund siden jeg slutter med AoC men det jeg husker jeg ikke likte var at det var ikke en åpen verden det var liksom bare masse "instanser"

det som fikk meg til og avslutte også.

en annen ting som og var litt irriterende (ja jeg vet dette er et MMORPG) og ikke et singleplayer rpg. Problem: skulle ønsket det var sterkere historie og mer tortage night bare med multiplayer if you get me :p

 

Er enig det er litt kjipt med lasting av nye områder til tider men for å være helt ærlig så er det ikke et problem om en ikke sitter med en gammel pc da.

 

Tortage var bare helt genialt til et mmorpg spill å være ja...men synes da AoC har et mye bedre historie driv en spill som fks World of Warcraft da.

Lenke til kommentar

Det mange ikke forstår med at hvis det ikke skulle vært instansering, måtte man ha reist over ekstreme lengder, ja jeg mener alvorlig ekstreme lengder. Tviler på at mange her har lest conan bøkene, men plasseringene mellom dem er det jo flere land! Syns instanseringen funker greit, kunne dog droppet instansering innad i landene som f.eks aquilonia etc. Men så har man da igjen problemet med de feite avstandene.

Lenke til kommentar

Det jeg synes mangler i Hyboria er muligheten for mer direkte reiseruter. Hvis man skal reise fra A til B, så må man innom mange andre steder på veien, og nesten alltid reise gjennom Old Tarantia, som tar lang tid å laste inn. Hvorfor kan ikke bare wagoners gi meg muligheten til å reise direkte fra f.eks. Ymir's Pass til Kheshatta? Det er strabasiøst nok å komme seg til punktene der man skifter soner, særlig på PvP server.

 

Ellers synes jeg ikke instancing er noe ille. Det gir stor fleksibilitet når det gjelder å tilføre nytt innhold. Det beste er at jeg slipper å sitte på en griffon/wyvern i et kvarter.

 

Summon funksjonen i AoC er dog et mysterie for meg. Hvordan fungerer dette? Fungerer det i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Rata, nå forstår jeg ikke helt hva folk vil ha her, da blir det jo ENDA mer instansert hvis man skal ha direkte reiserute fra alle plassene, syns det fungerer utmerket slik det er nå jeg, er ikke alle wagoneers som har lov til å reise fritt i de andre landene, slik jeg har forstått det utifra Lore : )

Lenke til kommentar
Hvorfor blir det enda mer instansert? Det fortsetter å være like mange instances, bare at du ikke trenger å tråle gjennom fullt så mange for å komme dit du skal.

 

Lore schmore :p

Fordi folk snakker om en åpen verden, blir da sannelig ikke mer åpen verden av å ha instant port til stedet du skal til, enn hvis du faktisk _må_ gå til et sted for så å porte videre?

Lenke til kommentar
Hvorfor blir det enda mer instansert? Det fortsetter å være like mange instances, bare at du ikke trenger å tråle gjennom fullt så mange for å komme dit du skal.

 

Lore schmore :p

Fordi folk snakker om en åpen verden, blir da sannelig ikke mer åpen verden av å ha instant port til stedet du skal til, enn hvis du faktisk _må_ gå til et sted for så å porte videre?

 

Folk bruker som regel Path of Asura til Old Tarantia uansett. Den har veldig kort cooldown. I motsetning til cultural city totem, som har ekstremt lang cd... Det som er merkelig med dét, slik jeg ser det, er at når man porter til OT, så må man etterpå innom f.eks. Khemi for å komme seg til Kheshatta. Det skjønner jeg ikke helt vitsen med. Man reiser dit, rider gjennom en trang passasje i noen sekunder, og så må man loade inn et nytt område, denne gangen til dit man egentlig skal. Hvorfor ikke bare reise direkte fra OT istedenfor.

 

Uansett... Hvordan funker egentlig summon funksjonen i AoC?

 

 

Edit: kidnappet ord ble reddet og gjenforent med familien.

Endret av Rata
Lenke til kommentar

Er nok en del som er forandret siden du sist spilte, så om det er noe du lurer på er det bare å slenge inn et ord her så skal vi se om vi ikke kan få hjulpet deg litt :)

 

Selv ble jeg medlem av guilden Sanguis Attexo i går, og har for planer å raide wing 3 på onsdag :)

Tidligere hadde jeg erfaring opp til chat boss i wing 2, så dette blir meget spennende og gøy :)

Lenke til kommentar

Uansett... Hvordan funker egentlig summon funksjonen i AoC?

 

 

I en plass som f.eks Keshetta kan det være 3 forskjellige instancer fordi det er masse folk som er i det området. Så når du summer noen, så summer du ikke personen til deg som f.eks i wow, men du summer han bare til samme instance som deg. Egentlig kan du lett skifte instance ved å trykke på den gule pilen ved mini kartet.

Lenke til kommentar
Men som regel vil man få beskjed når group lederen er i en annen instance. Men man kan så klart også trykke den for å få den samme beskjeden opp litt fortere :)

 

Det virker noe redundant å ha tre forskjellige metoder for å utføre noe som essensiellt er samme funksjon, men ok. Takk for svar :)

 

Enig i at 30 min cd på PoA er akkurat passe.

Endret av Rata
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...