Gå til innhold

Småprat rundt Age of Conan


Anbefalte innlegg

Liten rant:

 

Hver gang jeg starter AoC, så vil den sjekke for "corrupted files". Dette tar lang tid, og er irriterende å vente på. Men, ok... I dag startet derimot patcheren å kjøre etter scan, og begynte å laste ned en 8.5 GIGABYTES patch av en eller annen grunn?

 

Jeg avsluttet AoC som normalt forrige gang, og jeg føler meg ganske sikker på at det ikke er noe galt med filene mine. Hvorfor kan ikke bare patcheren laste ned de filene som den mener er ødelagt istedenfor å gi meg en ginormous 8.5 gig download?

 

En hel dag med downloading pga. noe som jeg er ganske sikker på ikke er en feil i det hele tatt. Patetisk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viss du går inn på settings fra patcheren og kjører verify/repair så skal du i det minste unngå gigantisk nedlasting. Det tar ei stund det og, rett nok, men ikkje like lang tid som å laste ned filer på nytt.

 

Håper BRC er mindre bugga en før, der var det forferdelig sist jeg var innom. Glitching gjennom dører og bugga mobs overalt.

 

BRC er mindre bugga, ja. Mobs og bosser er ikkje bugga slik som tidligare, og ein detter ikkje gjennom golv og veggar i tide og utide (sjølv om det framleis skjer ein sjeldan gang.) Alle bossar i brc har fått oppførsel og er mulig å drepe på legitim måte.

Lenke til kommentar

Er utrolig lei all gankingen som foregår, så nå roller jeg PvE.

 

Jeg har en level 80 Dark Templar på Fury og denne skal jeg fortsette å raide med, men skal rolle en alt på Crom(tenker jeg).

 

Valget på klasse står mellom Priest of Mitra eller Tempest of Set. ToS er veldig god dps for tiden, men skal nerfes i kommende patch.

Hvordan er de to klassene hvis man sammenligner de? dps, heal, solo, grupper?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Tja, problemet er jo ikke et dårlig system, problemet er jo at det er absolutt ingen beskyttelse rundt hubs og spawns i noen form i det hele tatt. PvPen fungerer sinnsykt bar med en gang man er borte fra hubbene og spawnene og slåss. Det er bare det at det er så utrolig lett å f.eks. AoE en spawnplass fordi folk vil med et uhell få bort shield of the risen også videre.

 

For min del er det nesten for få guards og det er for lett å exploite dem. Om man har en DoT på seg så vil guardsene løpe rett til den som kastet DoTen osv. I tilegg står de aldri plassert rett ved respawns eller quest-NPCer, noe som gjør det lett å bare løpe rundt å drepe hverandre. I mine øyne så burde de nesten ha et form for Shield of the Risen når man er i hubber rundt om i Hyboria.

Lenke til kommentar

Det skal litt til å miste shield of the risen på spawnplassen. Man kan buffe, mounte og bevege seg rundt på spawnområdet uten å miste shield. Men, vaktene burde i det minste alltid være i nærheten av spawnpoint (og det er de vel som regel også).

 

Uansett, så er jeg enig i at det er for lett å ganke ved camps og hubs. Jeg ender ofte opp med å spamklikke på questgivers, fordi jeg må skyndte meg gjennom dialogen før jeg blir drept. Det var vel neppe hensikten til Funcom når de designet spillet.

 

Jeg tror veldig mye vil være gjort om det hadde vært mulig å være i hiding mens man snakker med questgivers. Vakter bør alltid ha muligheten til å angripe med ranged, slik at de ikke kan lures vekk så lett.

 

 

Edit: Får vel nevne at min erfaring begrenser seg til camps og hubs fram til level 50.

Endret av Rata
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det med å buffe seg varierer faktisk, som PoM så har jeg merket at når jeg kaster EoL og WoL og slikt så mister jeg Shield of the Risen av og til. Utrolig irriterende, og i særs at dersom man er i gruppe og en i nærheten angriper noen så mister man den.

 

Og det at det man kan bevege seg utenfor spawnen med SotR hjelper ikke så himla mye med tanke på at de angriper deg med en gang du mister den. Den enkleste måten er å stealthe og komme seg unna, men det funker nok heller dårlig for alle klasser utenom roguesene. Og det enkleste med quests er å gi oss SotR når man snakker med questgivers også.

 

Og vaktene har et ranged angrep, men de bruker det ikke hele tiden, bare når man står på steder de ikke når opp til eller når man løper ned i vann. De skulle heller bare brukt ranged uansett, det ser teit ut når de løper avgårde for å slå til noen når de i tilegg blir lokket unna så man kan fortsette med gankingen eller zergingen. Veldig morro.

Lenke til kommentar

Det er det jeg også mener. Vakter bør bruke ranged så ofte som mulig. Jeg er bare utsikker på om det blir for mye å la dem ignorere line of sight fullstendig. Man kunne eventuellt spawnet vakthunder på camp-gankere etter behov.

 

Jeg har ofte stealthet meg vekk fra spawnpoints som bear shaman. Pleier å poppe en stamina pot, og snike meg avgårde. Noen ganger går det ikke, men sånn er livet på pvp server. Er det håpløst mye gankere, så har man to valg; ta igjen eller stikk et annet sted.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg har aldri klaget på instance/zone-problemet jeg, har egentlig alltid synes det er veldig greit. Kanskje med unntak av i byer og slikt, da hadde det vært greit om alle kunne være i samme instance for at man kan føle at byen lever :)

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Har bare opplevd at Old Tarantia har hatt 2 instancer noen få ganger, og da har det vært seige i Aquilonian End og begge sider har oppmøte i Old Tarantia :p

Aaaah, daså. Kanskje byen er litt død da likevel :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...