Gå til innhold

[X360] Trådløst nettverk på Xbox 360 uten eget adapter

CREDiiBLE

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg Xbox 360 Pro, og prøver å koble til Live med laptopen. Men problemet er at jeg ikke får IP-adresse på Xboxen. Har prøvd cmd -> ipconfig /renew, men da får jeg timeout og det står at jeg ikke kan koble til DHCP.

Bruker nettverkskabelen jeg fikk med, og Windows XP

Noen som har gode råd?

Jeg har "Du må velge minst to lokale nettverks- eller høyhastighets Internett-tilkoblinger som ikke brukes av Deling av internett-tilkoblinger, for å opprette nettverksbro"-situasjonen, og har prøvd å koble PC-en til Xbox-en både med ethernet-kabelen som fulgte med i Elite-pakken, og en annen jeg hadde liggende (som jeg vet virker).

Samme problem hver gang: Can't obtain an IP address from your router or modem.

Er det her den ipconfig/renew-saken skal virke? "Kjør -> Cmd -> ipconfic/renew" gir meg "kan ikke kontakte DHCP-serveren".

Jeg har prøvd å skru av Windows-brannmuren, uten videre suksess.

Halp?

Hei :)

Har problem med nettverksbroen jeg ikke forstår. når jeg prøver å koble til nettverket så mislykkes det bare. jeg er på internet står det på pcen.

det står: there's a problem with your connection.

når jeg trykker på mere info så står det : Can't obtain an IP addres from your router or modem.

Har xbox Elite.

Kan du hjelpe meg med det problemet ? :)

Ser det er mange som har samme problem her - og dere er nok ikke de eneste. Microsoft har laget en egen guide for hvordan man kan løse problemet på linken under.

"Can't obtain an IP address from your router or modem?"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei. Vell jeg har forsatt problemer med Disconnecting mens jeg spiller på Xbox'en når jeg har Bro. Er det ingen som over hode har idè på hva som kan være galt? Jeg kan Poste et bilde av feilmeldingen jeg får når dette skjer.

Feilmelding:

Feilmelding.jpg

Som jeg skrev før i tråden så kan jeg gjerne spandere 500-800 points til den som kommer med en grei veiledning til hvordan jeg kan få fikset dette :) (Om det er Mulig)

Håper på at noen har mulighet til å hjelpe meg, om du tror du vet hva som er galt. Ta gjerne å add meg på MSN: [email protected] så snakkes vi der.

- DeStroider

Lenke til kommentar
Okei. Vell jeg har forsatt problemer med Disconnecting mens jeg spiller på Xbox'en når jeg har Bro. Er det ingen som over hode har idè på hva som kan være galt? Jeg kan Poste et bilde av feilmeldingen jeg får når dette skjer.

Feilmelding:

Feilmelding.jpg

Som jeg skrev før i tråden så kan jeg gjerne spandere 500-800 points til den som kommer med en grei veiledning til hvordan jeg kan få fikset dette :) (Om det er Mulig)

Håper på at noen har mulighet til å hjelpe meg, om du tror du vet hva som er galt. Ta gjerne å add meg på MSN: [email protected] så snakkes vi der.

- DeStroider

ipconfig-fix.png

[start] - [Kjør] - [cmd] - [ipconfig -release] - [ipconfig -renew]

Det skal gjøre susen ;)

Endret av credible
Lenke til kommentar
Da får jeg som svar: Den forespurte operasjonen krever forhøying.

Hva er problemet da tro? :p

Yeye, I am noob xD

- DeStroider

Ps: Takk for Svar :)

Gå til [start] -> [Tilbehør] -> Her høyreklikker du på [Ledetekst] og huker av [Kjør som administrator].

Deretter skal kommandoene du skriver inn fungere.

I Vista må du velge å kjøre et program som administrator, selv om du allerede er pålogget som den faktiske administratoren i systemet. Dette er en ekstra sikkerhetsfunksjon som skal hindre at nybegynnere ikke skal kunne gjøre altfor stor skade uten hensikt.

Håper det løser problemet ditt ;)

Endret av credible
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Bump!!!

Hei, har laget en netverksbro mellom en lokal tilkobling og trådløs nettverkstilkobling problemet da er at jeg ikke får internett på dataen. xboxen finner ikke noe heller. Noen tips?

Har windows XP og Xbox 360 som er hvit med 60 gb harddisk.

Curver :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Bruker-127711

Noen som vet hvorfor det ikke funker? Det funka for bare noen uker siden, men så skulle jeg prøve det igjen nå, men så funker det ikke.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvorfor det ikke funker? Det funka for bare noen uker siden, men så skulle jeg prøve det igjen nå, men så funker det ikke.

Svaret står i førsteposten. Du trenger ikke opprette bro, bare koble til trådløst og bruk tråden mellom PC og Xboxen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Bruker-127711

Jeg har gjort det, og det skjer ikke en skvip på onlinedelen. Står at jeg ikke kan connecte til Xbox Live.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Takk herren for at jeg trykka feil, og kom inn på "Microsoft"!

Jeg hadde tenkt å dra ut og kjøpe en adapter til 5-6-700kr, også kommer du, credible, med en fantastisk løsning jeg aldri har hørt om!

Nå får jeg bare håpe det fungerer med skolepc-en min...

Men ellers; takk :D

Edit: Når jeg høyreklikker etter jeg har markert trådløs nettverkstilkobling og lokal tilkobling, får jeg ikke valget om å opprette en bro. Alt annet er også grått, og unclickable. Lokal tilkobling er deaktivert, men jeg får ikke gjort noe med det på grunn av skolepcens restriksjoner. What to do?

Endret av peasandpeace
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har gjort det, og det skjer ikke en skvip på onlinedelen. Står at jeg ikke kan connecte til Xbox Live.

Jeg hadde samme problemet men hvis du går på egenskaper for den trådløse tilkoblingen -> avansert -> Deling av internett-tilkobling. Og så tar vekk huken, kan du fint opprette en nettverksbro. Håper det funker for deg også :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har du Windows XP, er det bare å hoppe til steg 2. Har du Windows Vista må du først gjennomføre steg 1.

Steg 1

Ettersom mange DOS-funksjoner er deaktivert i Windows Vista, må vi aller først aktivere Telnet-funksjonen. Dette gjør vi slik:

Start -> Kontrollpanel -> Programmer og funksjoner -> Slå Windows-funksjoner av eller på (på venstresiden)

Deretter venter vi til maskinen har fått tenkt ferdig, før vi huker av "Telnet-klient" og trykker [OK]. Det skal komme opp en informasjonsboks som forteller oss at funksjonene konfigureres.

Steg 2

• Trykk Start -> Kjør
  • Skriv "cmd" (uten ") og trykk [ENTER]
  • Når du får opp kommandolinjevinduet, skriver du "ipconfig" (uten ")

Steg 3

Se etter en linje som ser ut som denne: Default Gateway . . . . . . . . . : xxx.xxx.x.x

- Denne kan også gå under navnet "Standard gateway".

Dette er IP-adressen til routeren du er koblet til. I det samme vinduet skriver du nå:

telnet xxx.xxx.x.x

- bytt ut xxx.xxx.x.x med det som står ved siden av default gateway. Altså IP-adressen til routeren din.

Steg 4

Tast inn brukernavn og passord for routeren og trykk enter. Standard innlogging er "admin" som brukernavn og blankt passord. Fungerer ikke dette kan du prøve det motsatte - blankt brukernavn og passord "admin". Fungerer ingen av disse passordene, har du høyst sannsynlig endret brukernavn og/eller passord på routeren din. Enten husk denne kombinasjonen, eller re-sett routeren.

Etter at du har skrevet inn riktig brukernavn/passord-kombinasjon, vil du se følgende:

{Administrator}=>:

Steg 5

Tast inn følgende linjer, og trykk [ENTER] etter hver linje. Vi velger å sette mtu til 1364, ettersom dette er anbefalt MTU fra Microsoft. Deretter skriver vi følgende kommandoer inn i DOS-boksen.

• ip ifconfig intf=LocalNetwork mtu=1364
  • saveall

Lukk kommandolinjevinduet. MTU-settingen din skal nå være korrekt innstilt.

På steg 3 hvor jeg skal skrive in telnet "ip-adresse" så kommer det opp: "Kan ikke åpne en tilkobling til vert, på port 23: Kan ikke koble til"

Skjønner ikke hva jeg gjør feil.

Takk på forhånd

Endret av Tryless
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

På steg 3 hvor jeg skal skrive in telnet "ip-adresse" så kommer det opp: "Kan ikke åpne en tilkobling til vert, på port 23: Kan ikke koble til"

Skjønner ikke hva jeg gjør feil.

Takk på forhånd

Kan hende at ISP din har blokert for Telnet-tilgang til ruteren din fra lokalt nettverk. Da kommer du ikke inn.

Leste nå manualen til Credible. Godt initiativ, men dette fungerer bare om du har samme ruter og ISP som ham.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...