Gå til innhold

[X360] Trådløst nettverk på Xbox 360 uten eget adapter

CREDiiBLE

Anbefalte innlegg

Er det greit for Trådstarter om jeg legger til Guiden i Informasjonstråden? Evt kun en lenke som peker hit.

Edit: Tenker nå på å legge den til slik som under, da å poste hele guiden en gang til ikke vil være nødvendig.

Kan jeg koble til trådløse nettverk via laptopen min?

Det kan du så absolutt, og brukeren credible har skrevet en veldig bra guide du kan lese her...

Selvfølgelig er det greit :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter fortsatt med å koble meg opp til Live, på tross av å ha fulgt guiden.

Når jeg prøver å koble opp kommer det en feilmelding på PC'en;

Windows - Systemfeil

Det finnes en IP-addressekonflikt med et annet system på nettverket.

Når jeg kjører "Test Connection" på boxen "Failer" alltid IP Addressen.

Er det noen som vet hva jeg gjør feil? Har selv stor tro på at dette er et resultat av min egen inkompetanse, og litt hjelp hadde vært supert!

EDIT: Har Windows XP forresten.

Endret av Chapper
Lenke til kommentar
Sliter fortsatt med å koble meg opp til Live, på tross av å ha fulgt guiden.

Når jeg prøver å koble opp kommer det en feilmelding på PC'en;

Windows - Systemfeil

Det finnes en IP-addressekonflikt med et annet system på nettverket.

Når jeg kjører "Test Connection" på boxen "Failer" alltid IP Addressen.

Er det noen som vet hva jeg gjør feil? Har selv stor tro på at dette er et resultat av min egen inkompetanse, og litt hjelp hadde vært supert!

EDIT: Har Windows XP forresten.

Tror ikke det har så mye med inkompetanse å gjøre - det er et vanlig nettverksproblem. Det skal imidlertid være lett å fikse.

start -> kjør -> cmd -> ipconfig -> release -> ipconfig -> renew

Ta-taaa ;)

Endret av credible
Lenke til kommentar

Har tenkt å gjøre dette selv, men i Ubuntu. Du kunne jo lagt til hvordan en gjør det i Linux også. Men hvis du ikke vet hvordan, kan kanskje jeg eller noen andre skrive det. Jeg kan ikke før om noen dager da hovedkortet mitt tok farvel for noen dager siden og jeg venter fremdeles på nytt.

Lenke til kommentar
Du kunne jo lagt til hvordan en gjør det i Linux også.

Det kunne jeg ikke, for jeg har dessverre ingen erfaring med det ;) Hadde selvfølgelig vært supert hvis noen kunne laget en guide for hvordan man gjør dette i Linux, men det har ikke jeg kompetanse til.

Lenke til kommentar
snip

Tror ikke det har så mye med inkompetanse å gjøre - det er et vanlig nettverksproblem. Det skal imidlertid være lett å fikse.

Ta-taaa ;)

Hadde du giddet å skrive hva du skal gjøre i Vista? Ikke det samme tydeligvis, ettersom jeg prøvde. Holder forresten på å få 3G-en til å fungerer, men jeg feiler på IP'en hver gang :(

Lenke til kommentar
snip

Ta-taaa ;)

Hadde du giddet å skrive hva du skal gjøre i Vista? Ikke det samme tydeligvis, ettersom jeg prøvde. Holder forresten på å få 3G-en til å fungerer, men jeg feiler på IP'en hver gang :(

start ->kjør ->cmd -> ipconfig/renew

Hvis ikke dette løser problemet, er det høyst sannsynlig at enten Windows Firewall eller en eventuell tredjepartsbrannmur blokkerer tilkoblingen, og ødelegger DHCP-forholdene. Fungerer ikke metoden beskrevet over, deaktiver disse og prøv igjen.

Lenke til kommentar
Funker dette med mobilt bredbånd fra telenor????

Ja!

Her er selvsagt hastigheten og stabiliteten mye dårligere på visse steder, men har du godt signal skal det fungere utmerket - og har du Turbo 3G er det smooth sailing. Fremgangsmåten skal her være den samme, såvidt meg bekjent. Bortsett fra at du velger den mobile bredbåndstilkoblingen og den lokale tilkoblingen, istedenfor den trådløse og den lokale.

Du kan jo teste det og komme med egen tilbakemelding, så får vi inn flere synspunkter enn at en bekjent av en bekjent har brukt det.

Lenke til kommentar

Ja!

Her er selvsagt hastigheten og stabiliteten mye dårligere på visse steder, men har du godt signal skal det fungere utmerket - og har du Turbo 3G er det smooth sailing. Fremgangsmåten skal her være den samme, såvidt meg bekjent. Bortsett fra at du velger den mobile bredbåndstilkoblingen og den lokale tilkoblingen, istedenfor den trådløse og den lokale.

Du kan jo teste det og komme med egen tilbakemelding, så får vi inn flere synspunkter enn at en bekjent av en bekjent har brukt det.

Du trenger fremdeles en PC da, ikke noe PnP.

Lenke til kommentar

Ja!

Du trenger fremdeles en PC da, ikke noe PnP.

nypis har helt rett. Mobilt bredbånd fungerer det, men ikke direkte i Xboxen. man må bygge et nettverksbro fra en PC over til Xboxen noe alà slik jeg har gjort i guiden. Men å direktekoble et uorginalt nettverksadapter til maskinen vil ikke komme deg på live.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...