Colon P™ Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Her kan vi diskutere alt som har med lyd og bilde å gjøre, som f.eks å gi hverandre anbefalinger og tips om f.eks tver, høytalere, forsterkere, kabler osv. Har selv en Panasonic Viera TH-PZ85 46" Plasma tv som jeg er veldig fornøyd med og skal kjøpe et nytt anlegg snart, kommer til å gå for stereo i første omgang og kanskje oppgradre til surround senere. Så hvis noen lurer på noe eller rett og slett vil skryte litt av utstyret sitt, så post i vei! Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Har selv en Sony W4000 46" LCD som jeg er storfornøyd med. Kjøpte meg en Onkyo SR606 og venter nå bare på mitt nye Klipsch surround anlegg skal komme i hus :wub: Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Er det noe jeg er fornøyd med så er det Bose Companion 5 høytalerne mine til Pc'n. Tror det var psilocybe som sa det engang, men passer i dette tilfellet; "som balsam for ørene". Lenke til kommentar
Colon P™ Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Har selv en Sony W4000 46" LCD som jeg er storfornøyd med. Kjøpte meg en Onkyo SR606 og venter nå bare på mitt nye Klipsch surround anlegg skal komme i hus :wub: vurderte den tven selv, da jeg var litt redd for innbrenning på plasma siden jeg skulle bruke den til litt spill og til htpc. Heldigvis er de nye panelene ikke så rammet av dette. Hvilke Klipsch høytalere skal du ha? Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Ble bitt av hjemmekinobasillen noen år tilbake. Oppsettet er nå som følger: TV: Samsung LE40M86 Forsterker: DENON AVR-2809 Front: Dali Concept 6 + Dali Concept Center Sidene: Dali Concept 1 Bak: Dali Concept Center Og selvfølgelig en xbox, samt at jeg bruker desktopen som mediacenter. Den neste oppgraderingen blir nok en større TV. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg syns også slikt er veldig moro, og har oppgradert stort den siste måneden. Nå er hjemmekinoen TV: Samsung LE40R81 Fronter: B&W DM685 Center: B&W LCR60 Bak: B&W DM601 S3 Reciever: Denon AVR-1909 Samt PS3 og box 360 med HD DVD addon som kilder. keen på htpc. Oppgraderte også lyden på rommet/dataen nylig. Har brukt middelmådige logitechhøyttalere. Nå er dataen koblet til en cambridge azur 340A forsterker, som driver to b&w dm601 S3 Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Har selv en Sony W4000 46" LCD som jeg er storfornøyd med. Kjøpte meg en Onkyo SR606 og venter nå bare på mitt nye Klipsch surround anlegg skal komme i hus :wub: vurderte den tven selv, da jeg var litt redd for innbrenning på plasma siden jeg skulle bruke den til litt spill og til htpc. Heldigvis er de nye panelene ikke så rammet av dette. Hvilke Klipsch høytalere skal du ha? Det ble ikke de største da Klipsch var litt stiv i prisen, men 2x RF62 1x RC62 2x RS42 Hadde vel egentlig lyst på RF82, men jeg holdt meg litt i nakken. Regner med dette holder i massevis uansett. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Sony Bravia KDL-37XBR. Er godt fornøyd med den. Eneste som kan pirkes på er en høyfrekvent pipelyd om sortnivået stilles for høyt. Det kan lett unngås ved å skru ned sortnivået, men er litt kjipt. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 @Hille: Jøss, hva forårsaker slikt? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 @Hille: Jøss, hva forårsaker slikt? Leste på diverse forum at det kan ha med en kondensator å gjøre. Men hvorfor må du ikke spør meg om. Jeg er helt blank på slikt. Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Masse prat, lite bilder :unsure: Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Masse prat, lite bilder :unsure: Vi får se på det! Først stua: Frontrekke: B&W DM685 fronter, B&W LCR60 center, Samsung LE40R81B LCD, PS3, Xbox 360 med HD DVD. Denon AVR-1909 surroundreciever. Bak Bakhøyttaler, B&W 601 S3, og russiske statsledere. Bakhøyttaler, HD DVD, Blu Ray, spill, fjernkontroll, lovsamling utsikt fra sweetspot Så raskt fra rommet: Cambridge Azur 340A forsterker som driver 2 B&W 601 S3. Lydkortet er creative x-fi surround, og headsettet er sennheiser HD 202. Høyttalerne på rommet står på gulvet i en dag eller to til til jeg får skrudd opp en hylle over dataen. Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 FLOTTERS!!!! Kjempe bra! Blir våt i buksa av å se slike bilder! Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 tv med stasj kan sees her Lenke til kommentar
Colon P™ Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Kommer med ordentlig bilder jeg også, bare jeg får kjøpt det nye anlegget og nytt tv-bord Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 tv med stasj kan sees her Heftig. Hvordan fikk du til dette? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Mitt oppsett er per i dag: Lyd: harman/kardon AVR335 2 x Klipsch B-3 1 x Klipsch C-3 2 x Infinity Minutte (satelitter) Bilde: Panasonic TH-42PX80EA Har mange ganger vurdert å oppgradere litt på lydsiden, men det blir ikke før jeg flytter. Rommet har murvegger og murtak, og jeg får ikke gjort så mye med det. Mye refleksjoner med andre ord. Er også ganske lite plass her. Som dere kan se på bildene under så har jeg hengt opp frontene mine. Det er nok ikke optimalt for lyden, men merker ikke forskjell i dette rommet uansett. Dessuten burde senterhøyttaleren vært litt høyere, og frontene litt lavere. Nå er det litt sært å se film her. Par bilder herfra. La litt lite jobb i bildene, så fargene er ikke akkurat topp. Endret 5. februar 2009 av Zlatzman Lenke til kommentar
Essem Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 tv med stasj kan sees her Hvor mange bilder tok du for å få til det? Og hva i all verden er det i taket? Lenke til kommentar
Tore_InnleggNO Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Kjøpte hus i fjor sommer... Å dermed ble det også slik at det skal bli et eget kinorom i huset, seff.... Rommet er langt fra ferdig, men fått opp endel demping... Jeg har brukt siste året på å bygge en effektforsterker, som såklart ble dobbelt så dyrt som budsjettert, pris ferdig ble 10.?00kr... 2 x 400 reelle watt, 0,005% Distortion, spiller rent og tørt til høyttalerne gir seg... Her avkledd, første tegn til liv.... Testing.... Rotel Pre-amp DIY effekt 2x400w Playstation3 med mediaservertilgang Epson TW-700 (plassert i et annet rom = ingen støy) DIY lerret 90,5" Dynavoice M-65 byttet til Seas Diskant... dB målt på musikk (Better of alone) er 119dB i hjørne og 113dB i sitteposisjon... Ingen subb i drift pr nu, ingen surround pr nu... Så jeg gleder meg til jeg får satt av kronasjer til å begynne med dette rommet... Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Siden alle andre har så fine bilder, så tok jeg noen selv (med kompaktkamera til mor...). Kvaliteten er så som så, men det er nå hvert fall bilder. Oppsettet er fortsatt som følger: Forsterker: Denon AVR-2809 TV: Samsung LE40M86 + Hjemmelaget TV-bord Front: Dali Concept 6 Center/bak: Dali Concept CT Sidene: Dali Concept 1 Sub: XTZ XTZ 99 W12 Med deksel Uten Deksel Go' stolen mm. PC kroken som brukes som mediasenter og desktop. Denon AVR-2809 :wub: Kablene fra PC -> forsterker/mm Og her kommer kablene opp igjen. Har planer om å legge et lokk over, for å gjøre det hele litt med diskret. Endret 5. februar 2009 av Habitats Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå