Gå til innhold

Fotballtråden.


Villanden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilke andre managere enn Sir Alex Ferguson har du erfaring med fra Manchester United?

Hva har det med saken å gjøre? SAF er et eksempel på at selv om ikke resultatene er all verde i begynnelsen, er man ikke en dårlig manager. Så lenge man får tid, er det gode muligheter for å gjøre det bra på lang sikt. Det burde Chelsea tenke litt på.

Lenke til kommentar

Det har jo alt med saken å gjøre.

 

Chelsea har noe å lære av United, som gir managerne sine tid til å bygge opp et lag

 

Fotballen i England var på et helt annet nivå for 23 år siden, da SAF tok over Manchester United. Han holdt også på å få fyken to ganger på starten av nittitallet, uten at han hadde gjort det fantastisk dårlig av den grunn.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Du skrev "managerne sine" i stedet for "manageren sin", er det da helt søkt av meg å anta at du snakker om flere? Det forandrer ikke det faktum at du trekker inn en manager som har fått bygge tillit siden en tid da engelsk fotball var i en nedeperiode som et eksempel på hvordan styresmaktene i klubben i sin helhet tenker.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar
Du skrev "managerne sine" i stedet for "manageren sin", er det da helt søkt av meg å anta at du snakker om flere? Det forandrer ikke det faktum at du trekker inn en manager som har fått bygge tillit siden en tid da engelsk fotball var i en nedeperiode som et eksempel på hvordan styresmaktene i klubben i sin helhet tenker.

Må nesten få lov å nevne Matt Busby i denne diskusjonen.

Lenke til kommentar

Vel og godt det, men det betyr ingenting for utsagnet "Manchester United gir managerne sine tid til å bygge opp lag". Man kan ikke trekke paralleller mellom SAF og Manchester United per dags dato og manager-situasjonen i Chelsea per dags dato, fordi SAF allerede har bevist hva han er god for. At han ble gitt tillit da han først kom til klubben sier ingenting annet enn at fotballen var annerledes for 20 år siden.

Lenke til kommentar

På ingen som helst måte. Scolari er en svært dyktig mann, og jeg tror at han kunne ha gjort underverker med en stall som på mange måter ser ut til å være i oppløsning. Dessverre er det visst forventet at man skal se resultater fra dag en i Chelsea, og da blir det verre for en mann uten nevneverdig erfaring med klubblag. Tipper vi får se ham som manager for et annet lag av samme kaliber innen kort tid, og da spørs det hvem som ler sist :)

 

Det er ikke akkurat noen hemmelighet at Mourinho er glad i rimelig kynisk og defensivt orientert fotball, så det var ingen overraskelse at han førte verken Chelsea eller Inter til suksess i mine øyne.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

I all verden. Jeg mener at Chelsea burde gi managerne sine mer tid istedenfor å sparke dem med en gang resultatene ikke er helt på topp. Jeg tenkte det kunne være en god idé å sammenligne med Manchester United siden de lot SAF sitte selv om han ikke alltid leverte strålende resultater. Det har vist seg å gi en positiv effekt.

Lenke til kommentar

Må si jeg ble rimelig overrasket da jeg leste at Scolari fikk sparken i Chelskij. Synes Roman er på en skikkelig sykletur om dagen, og håper at kandidatene som etterfølger til Scolari forstår at de også mest sannsynlig vil få sparken innen et par år. Når det skal nevnes er jeg også veldig glad for at hverdagen endelig ser ut til å ha kommet til Chelsea, selv om de fortsatt har et veldig godt lag.

 

Men jeg gleder meg selvsagt mer om suksessen til United om dagen enn å glede meg over at Chelskij går under :)

Lenke til kommentar
Men jeg gleder meg selvsagt mer om suksessen til United om dagen enn å glede meg over at Chelskij går under :)

Ikke at jeg liker Chelsea, men nå må vi Unitedsupportere passe på å vente litt med skrytinga:

 

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article2537115.ece

 

Guus Hiddink skal lede Chelsea ut sesongen, fra og med neste uke.

 

En god trener uten tvil, men forhåpentligvis klarer United å fortsette som før og dra i land PL troféet.

Endret av Chapper
Lenke til kommentar
Ikke at jeg liker Chelsea, men nå må vi Unitedsupportere passe på å vente litt med skrytinga:

Jeg er Liverpool supporter, og det der må være det mes ydmyke sitate jeg noen gang har hørt fra en Man U supporter! Godt det finnes slike som deg ;)

 

Skulle bare ønske Man U - Liverpool kampen var en av de siste kampene i PL, og ikke den 10. siste... :( Dem kampen blir spilt 14. mars.

Lenke til kommentar
Jeg er Liverpool supporter, og det der må være det mes ydmyke sitate jeg noen gang har hørt fra en Man U supporter! Godt det finnes slike som deg ;)

 

Skulle bare ønske Man U - Liverpool kampen var en av de siste kampene i PL, og ikke den 10. siste... :( Dem kampen blir spilt 14. mars.

Takk takk, jo jeg prøver å ikke være en drittsekk.

Vil uansett tro at United - Liverpool vil bli en nøkkelkamp i forhold til seriegullet. Jevnt blir det i alle fall.

 

Spent på hva som skjer med managersituasjonen i Chelsea etter denne sesongen. Hiddink skulle jo ikke skrive kontrakt engang, ifølge nettavisa. Om Chelsea skulle greie å holde fast på han, så ville de sikkert bli en trussel igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...