- FuzioN Skrevet 29. august 2009 Rapporter Del Skrevet 29. august 2009 Jeg så kampen og det var ikke et feilaktig straffespark. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 29. august 2009 Rapporter Del Skrevet 29. august 2009 Jeg så litt av kampen, og fikk med meg straffen til United. Synes den så soleklar ut jeg. Resten av kampen kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke så den. Men er skuffet over kun et poeng idag mot West-Ham. Det er et lag vi skal slå på Ewood, og det hadde vi gjort hadde vi bare hatt en spiss som kan score mål. Jaja, årets første poeng er iallefall i boks, så det er ikke helt gale. Men neste kamp mot Wolves hjemme SKAL vi vinne! Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 29. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. august 2009 han gir Man Utd eit feilaktig straffespark Unnskyld, men så vi samme kamp? Rooney var borti ballen, det var ikke Almunia. Almunia sklir inn og feller Rooney uten å være nære ballen. Man får ikke en renere staffe. En konge kamp med mye spenning, samt et fantastisk resultat selvfølgelig Lenke til kommentar
Essem Skrevet 29. august 2009 Rapporter Del Skrevet 29. august 2009 Tragisk å påstå at straffen var feilaktig dømt. Det var en jevn og spennende kamp, men det beste laget vant selvfølgelig til slutt. Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 29. august 2009 Rapporter Del Skrevet 29. august 2009 Nei, Rooney er på veg ned før Almunia er borti han. Og viss ikkje Arsjavin får straffe når han blir klippa ned (nokre min før målet hans), så er ikkje det lille Almunia gjorde nok til straffe. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 29. august 2009 Rapporter Del Skrevet 29. august 2009 Scroller du ned her kan du lese at også fotballeksperten fra VG mener det var en klar straffe. Greit, Arsenal burde hatt straffe de også, men det virker som om du er ganske alene her, Flosshatt. Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 29. august 2009 Rapporter Del Skrevet 29. august 2009 (endret) No bryr eg meg faktisk null om kva fotball"ekspertar" meiner, da, for eg står fortsett fast på at Rooney fell før Almunia treff han. Eg kan godt gå med på at det vanlegvis er straffe, men når Arsjavin ikkje får noko når han blir klippa ned så er ikkje Rooney tilfellet noko straffe. Det gule kortet er forresten tåpeleg, og viser berre at Dean berre deler ut kort fordi han har lyst til det, og bryr seg ikkje om situasjonen. Endret 29. august 2009 av Flosshatt Lenke til kommentar
zell_InnleggNO Skrevet 29. august 2009 Rapporter Del Skrevet 29. august 2009 det var soleklar straffe til arsenal og den var minst like soleklar til manu, så det er greit. det er et spesielt surt tap, men samtidig ikke så surt ettersom vi på ingen måte ble eid av manu, men bare av oss selv. dommern var forøvrig latterlig begge veier. Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 29. august 2009 Rapporter Del Skrevet 29. august 2009 Ja, det var straffe, men viss ikkje Arsjavin får straffe var det aldri i livet straffe til Man Utd. Ellers er eg einig med Zell, eg tenkte før denne kampen: "Endeleg på nytt spor, ikkje det kjedelege og ubrukelege spelet frå forrige sesong." og kva består heile andre omgong med? Jo, Arsenal sitt kjedelege og ubrukelege spel frå forrige sesong. Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 29. august 2009 Rapporter Del Skrevet 29. august 2009 Eduardo og Rooney var i akkurat samme situasjon. Forskjellen var at Boruc skjønte hva Eduardo prøvde på, mens Almunia gikk rett i føttene på en fallende Rooney. Om Almunia hadde hatt litt erfaring hadde vi alle ledd av Rooney og feiret Arsenal seier. Arsenal var forresten det beste laget på banen, men maks uflaks samt en gøy dommer veide opp for dette. Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 29. august 2009 Rapporter Del Skrevet 29. august 2009 Statistikken viser da noe helt annet. United har flest skudd på mål og klart mest besittelse. Jeg mener lagene var jevn gode. Soleklar straffe til Arshavin, som jeg absolutt ikke kan fatte at dommer unngår å se. De får rettferdighet noen minutt senere med en nydelig scoring av Arshavin. Avslutningsteknikken hans er rett og slett helt rå! United får en soleklar straffe og det er da bortimot umulig å mene noe annet. Rett og slett urutinert av Almunia som flere sier. Rooney "går" sånn sett for straffe da han umulig kan nå ballen etter berøringen sin. Uansett er det straffe og greit ekspedert av Rooney. Så var det kveldens rarteste episode med Diaby da. Det ser nesten ut som han prøver å score der. Synd for Diaby, men jeg kan ikke klage. Godt med seier, selv om straffemål og selvmål ikke helt gir den samme gode følelsen som et par spillemål ville gjort. Kan forøvrig ikke skjønne at Nani unngår å score på slutten. Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 30. august 2009 Rapporter Del Skrevet 30. august 2009 Sjå denne. Almunia er ikkje borti han, Rooney sparkar vekk ballen for at Almunia ikkje skal treffe den (og måten han sender vekk ballen på viser også at han vil ha straffespark), og han slenger seg så flat han er når han har sjølv falt. Den einaste gongen Almunia var i den ballen, det var når Rooney sitt kne er litt borti han mens Rooney slenger seg så flat han kan. Ikkje straffe, no er eg sikker. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 30. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. august 2009 Da er du den eneste jeg vet om som tror det ihvertfall. Alle de andre jeg har snakket med sier at det der var en helt grei straffe. Lenke til kommentar
zell_InnleggNO Skrevet 30. august 2009 Rapporter Del Skrevet 30. august 2009 fra den vinkelen ser det nærmest ut som ronny faller før almunia er nær han. virker som han spretter over, men sånn igjen vinkelen man så på tv så virket det ganske tydelig som han var nær han. menmen kampen er spilt og resultatet står. ingen vits å henge seg opp i nå Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 30. august 2009 Rapporter Del Skrevet 30. august 2009 Da er du den eneste jeg vet om som tror det ihvertfall. Alle de andre jeg har snakket med sier at det der var en helt grei straffe. Eg veit om opp til fleire som er heilt enig med meg, og det er ikkje fordi dei hater Man Utd. fra den vinkelen ser det nærmest ut som ronny faller før almunia er nær han. virker som han spretter over, men sånn igjen vinkelen man så på tv så virket det ganske tydelig som han var nær han. menmen kampen er spilt og resultatet står. ingen vits å henge seg opp i nå Det same skjer, berre vinkelen er betre i videoen eg la ut. Der ser du at Rooney faktisk fell før Almunia ikkje treff han, altså er dette filming. Det er det ikkje, men viss Eduardo no faktisk blir utestengt p.g.a. det mot Celtic, så burde Rooney få same straff. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 30. august 2009 Rapporter Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Sjå denne. Almunia er ikkje borti han, Rooney sparkar vekk ballen for at Almunia ikkje skal treffe den (og måten han sender vekk ballen på viser også at han vil ha straffespark), og han slenger seg så flat han er når han har sjølv falt. Den einaste gongen Almunia var i den ballen, det var når Rooney sitt kne er litt borti han mens Rooney slenger seg så flat han kan. Ikkje straffe, no er eg sikker. I sånne situasjoner har man et valg som angriper. Enten står du bom stille og venter på å få 80 kilo keeper i beina, eller så faller du litt før. Hvis man velger det første alternativet ender man opp med knuste bein og en fotballkarriere i grus i tillegg til en straffe. Hvis man prøver å unngå keeperen får man straffe og kommer uskadet fra det hele. Rooney ble hindret, det er det som har noe å si for straffen. Endret 30. august 2009 av drugiS Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 30. august 2009 Rapporter Del Skrevet 30. august 2009 Det er det ikkje, men viss Eduardo no faktisk blir utestengt p.g.a. det mot Celtic, så burde Rooney få same straff. Nå må du jamen gi deg. Boruc er ikke i nærheten av Eduardo når han faller. Almunia har faktisk kontakt med Rooney i situasjonen. Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 30. august 2009 Rapporter Del Skrevet 30. august 2009 Sjå denne. Almunia er ikkje borti han, Rooney sparkar vekk ballen for at Almunia ikkje skal treffe den (og måten han sender vekk ballen på viser også at han vil ha straffespark), og han slenger seg så flat han er når han har sjølv falt. Den einaste gongen Almunia var i den ballen, det var når Rooney sitt kne er litt borti han mens Rooney slenger seg så flat han kan. Ikkje straffe, no er eg sikker. I sånne situasjoner har man et valg som angriper. Enten står du bom stille og venter på å få 80 kilo keeper i beina, eller så faller du litt før. Hvis man velger det første alternativet ender man opp med knuste bein og en fotballkarriere i grus i tillegg til en straffe. Hvis man prøver å unngå keeperen får man straffe og kommer uskadet fra det hele. Rooney ble hindret, det er det som har noe å si for straffen. Ja, han kan godt falle litt før, men når han faktisk leiter etter straffe er det noko anna. Han sender vekk ballen foran seg, for at Almunia ikkje skal få henda på han (han veit godt at han ikkje kjem til å nå den), når han så ser at Almunia nærmar seg, så startar han å falle, og legg seg så lang han er. Det er filming, ikkje hindring av Rooney og Rooney som prøver å redde seg sjølv. Det er det ikkje, men viss Eduardo no faktisk blir utestengt p.g.a. det mot Celtic, så burde Rooney få same straff. Nå må du jamen gi deg. Boruc er ikke i nærheten av Eduardo når han faller. Almunia har faktisk kontakt med Rooney i situasjonen. Almunia er berre borti Rooney når Rooney fell oppå henda hans. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 30. august 2009 Rapporter Del Skrevet 30. august 2009 For meg ser det der ut som en av de klareste straffene jeg har sett ivertfall. Rooney er først på ballen og blir felt av keeper, selv om han begynner å legge seg litt før. Men det er som drugiS sier pga at han skal unngå å knekke beina sine. Godt mulig Rooney leitet etter straffe, men det hadde jo 95% av andre spillere i samme situasjon gjort også. Slik jeg har skjønt det så er det om å gjøre å være først på ballen. I dette tilfellet er det Rooney, hadde Almunia vært det hadde det nok ikke blitt straffe. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 30. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. august 2009 Som sagt. Alle spillere går inn i slike situasjoner for å få straffe. Alle ser jo at det ikke blir en målfarlig situasjon hvis bare Almunia hadde holdt seg unna. Almunia gjorde en feil og gikk ut for å avverge. Almunia treffer Rooney, som er i situasjonen for å få straffe, som alle andre ville gjort. Det er ikke filming, men heller feilkalkulering fra Almunias side. Slike straffer ser man hele tiden. Men nok om det. Kampen er over, og sluttresultatet er fastsatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå