Gå til innhold

Fotballtråden.


Villanden

Anbefalte innlegg

uvandt å se manu så passive, synes ikke de gjorde noe særlig fornuftig hele kampen. Barca tilgjengjeld spilte overaskende bra.

United åpnet helt klart best, og la press på Barcelona med en gang. Problemet var at de fikk et mål imot etter 10 minutter, var som om hele United sloknet da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men nå er ikke vennene til HCG vennene dine, Paisley. For alt vi vet kan de være noen skikkelige rasshøl.

 

Haha, det kan godt hende.

 

En liten kommentar til diskusjoner jeg har sett på andre fotball forum i dag angående Ronaldo VS Messi og dems driblekunnskaper:

 

Syntes egentlig ikke at Ronaldo er en dribler. Ja, han kan noen finter, men det hjelper ikke når han ikke kommer fremover på banen med disse. Overstegsfintene begynner spillere å kunne, og han dribler seg mer inn i vanskelige situasjoner, enn ut av dem.

 

Messi er den spilleren jeg mener er den beste i verden pr. dags dato, og som også er den beste dribleren. Han har hurtighet, god ballkontroll og kan sette en enorm fart etter en dribling. I tillegg har han en mye bedre variasjon over fintene enn Ronaldo.

Den eneste som kan utfordre Messi på driblinger må være Daniel Alves eller Inesta, som også er gode driblere.

 

I tillegg er jeg dritt lei av Ronaldo og sytingen hans når han blir taklet eller taper i en situasjon med pressing med skulderen involvert. Om noen takler han legger han seg ned, blir sure på lagkameratene eller tar stygge taklinger etterpå. Han må lære fair-play begrepet og virkelig lære seg at i fotball skal det forsvarende laget ta ballen fra de som har den. Det faktumet tror jeg ikke han har forstått.

Messi reiser seg rett opp igjen, og ligger ikke nede for filme eller være sur. Han har den rette innstillingen , det har ikke Ronaldo. Messi er etter min mening verdens beste fotballspiller, og er et rollebilde for alle fotballspillere. Oppvisningen i går viste at Messi har kvaliteter som er utrolige, i tillegg til personlige kvaliteter.

 

 

 

uvandt å se manu så passive, synes ikke de gjorde noe særlig fornuftig hele kampen. Barca tilgjengjeld spilte overaskende bra.

United åpnet helt klart best, og la press på Barcelona med en gang. Problemet var at de fikk et mål imot etter 10 minutter, var som om hele United sloknet da.

 

Jeg er usikker på hva som var galt med United i går. Etter 10-15 min virket de helt daffe.

Jaja, men vi vet vel alle ( i tillegg til Ferguson) , at det var de hvite draktene som gjorde at tapet ble et faktum.

 

Men jeg hadde forventet mer fra United!

Lenke til kommentar

Jeg mener at Zlatan har tapt seg kraftig i løpet av de siste årene. Jeg føler at han har blitt mer og mer borte fra fotballen, og har ikke hørt mye om han i det siste, eller hørt noe om dribleferdighetene hans. Men så skal det sies at jeg følger mest med på engelsk fotball.

 

Nå som jeg har fått øynene opp for Messi, er det rett og slett utrolig å se hvordan han behandler ballen!

Lenke til kommentar

Begynner å bli rimelig lei av media nå. Spesielt britiske media som hevder at Ferguson ikke kan noe som helst. Fra å hylle han for det fantastiske arbeidet han har gjort i klubben, til å stemple han som en idiot om ikke vet hva en fotball er. Rart hva én kamp kan få alle til å glemme det som skjedde for over en uke siden, når Manchester United under ledelse av nevnte Sir Alex Ferguson vant Barclays Premier League for tredje år på rad. Og hvem vant forrige års Champions League?

 

Ufattelig hvor raskt media glemmer.

 

/end tantrum

Lenke til kommentar
Ingen snakker om Iniesta heller når verdens beste spiller skal diskuteres. Den gutten er jo like genial som Messi, Ronaldo og Zlatan, dog på en annen måte. Si hva du vil om Messi i gårsdagens kamp. Det var Iniesta som styrte kampen (sammen med Xavi).

 

 

Jeg er helt enig i at Iniesta fortjener mye av æren for at Barcelona vant igår. Sammen med Xavi og Messi styrte de rett og slett kampen. Iniesta er en undervurdert spiller mener jeg, og en spiller som desverre ikke får nok oppslag i media. Nå kan også det være noe fra hans side som gjør at han ikke får det, men uansett, han er også en fantastisk spiller!

 

Kan nesten sammenligne han litt med Carragher.

 

Torres og Gerrard scorer og havner i fokus. Carragher styrer bak og gjør ufattelig mye bra og viktig, men han er ikke mye i media for det.

 

Slik er det også med Iniesta tenker nå jeg.

 

Enig, hørte på radioen at Britiske magasiner har ser Fergusons glansdager som forbi. Han vant tre av fem trofeer i år, for pokker!

 

Er helt tullete at det blir slik. I England har man en veldig stor og sterk vinnerføelse. Bare se på landslaget til England, og se hvor mange managere som de har byttet pga. noen få tap. Seier og triumf er viktig for engelskmennene og derfor stilles det skyhøye krav til managere. Alex Ferguson har hatt en fantastisk sesong og gjort mye bra og riktig. Det blir feil å omtale han som en dårlig manager pga. et tap. Han skal omstilles som en helt!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Der ble Ronaldo solgt ja, og jeg har egentlig ikke noe imot det. Han har ikke hatt hjertet og hodet på rett plass det siste året, pluss at vi får nok penger til å kjøpe inn meget gode forsterkninger.

 

Blir synd å ikke se Nr 7 Ronaldo i rødt til neste år da, det skal sies.

Endret av Villanden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...