Gå til innhold

Nytt innhold Xbox 360-markedsplass (28. januar)


kewell79

Anbefalte innlegg

Tror det er en kombinasjon av å ha ting i hylla samtidig som prisen på Games On Demand er såpass høye for hvem gidder å sitte å vente i timevis etter å ha kjøpt produktet online for å laste det ned når man bare kan gå til en spillbutikk og vips putte plata i maskinen når man kommer hjem og får spilt med en gang.

 

Ett annet kriterium er att spilla tar rimelig stor plass og hdd løsningene til MS er ikke akkuratt billige

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Timesvis? De fleste her som argumenterer mot DD gjør det fordi de kan kjøpe billigere fra utlandet. Altså, de kjøper fra play.com og venter 1-2 uker på å få spillet.

 

Tar uansett ikke mer enn en time eller to hvis man har normal linje. De fleste bruker mer tid enn det på å dra til en butikk å kjøpe et spill. Som de kanskje ikke har en gang.

 

Ja, de tar plass. Alt tar plass. Har man 120gb så skal det mye til å fylle opp den uansett. Jeg har 60gb igjen og jeg er vel den som kjøer mest DD fra Live i hele norge.

 

Og det koster bare 795kr for MS sin 250gb harddisk også hvis jeg skulle trenge mer. Ikke så ille det. Kommer uansett aldri til å trenge mer. Blir harddisken full så sletter jeg bare noen spill jeg ikke spiller mer. Får jeg lyst kan jeg bare laste de ned på nytt senere.

 

Ganske tragikomisk å se hvor livredde folk er for DD. Akkurat på det punktet er PC eiere mye mer voksne enn oss.

Lenke til kommentar

Kanskje fordi PC eiere har som regel større harddisk å leke med.

 

Du har 60gb igjen? Det er mer enn meg! Og du hadde liksom 14 spill? Kjipt om man vil spille noe gammelt, så må man være avhengig av internett for å laste det ned igjen, og vente. Jeg veit ikke med deg, men det tar 15min for meg om jeg skal ha et spill. Og spillet har dem alltid!

Lenke til kommentar

Tror du alle bor 15 minutter unna spillbutikk?

 

Og hvor ofte blir det relevant at man må laste ned et spill man slettet fordi man aldri spilte det mer uansett og nå fikk man plutselig lyst til å spille det igjen? Mest sannsynlig aldri.

 

Har man bare 20gb harddisk kan jeg skjønne man ikke vil laste ned DD spill men i dag så er harddiskene som følger med mer enn store nok.

Lenke til kommentar

Det har jeg da aldri sagt?

 

Jeg har flere ganger hatt lyst til å spille et spill, som jeg har slettet på HDDen siden jeg hadde liten plass. Da snakker jeg om innstallerte spill, og ikke games on demand. så jeg slipper det spinnende drevet. Jeg har en 120gb HDD.

Om man ikke vil spille spillene igjen er det jo enda mer synd. Da får man jo ikke solgt det brukt igjen til butikken.

Lenke til kommentar

Nei, vi er ikke livredde for DD som du sier at vi er. Prøver du å skrive deg ut av diskusjonen igjen?

 

Jeg omfavner DD den dagen det blir aktuelt. Per dags dato er det dog ikke aktuelt for min del å laste ned spillene mine fremfor å kjøpe en fysisk kopi. Først og fremst fordi jeg ikke vil til stadighet slette spillene jeg har kjøpt, noe jeg allerede gjør ofte på min 120GB harddisk. Om jeg sletter et DD spill er det er rasende fare for at jeg aldri vil tenke på at jeg eier spillet igjen, og det er ikke noe jeg liker. Da kunne jeg like gjerne leid det fremfor å ha kjøpt det. Der er hylla superb. Ellers er prisen fremdeles for høy. Et DD spill burde for alt i verden ikke koste mer enn en fysisk kopi. Det er vannidd. Prisene på Xbox Live GOD nå er jo i en viss grad styrt av utgiverne bak spillene (se på COD sine priser) og det er rent tullball. Det finnes jo ingen form for pris-standard. Til slutt kan jeg nevne at nettverkshastighetene i Norge er langt ifra bra nok til å laste ned fulle spill med 6-7GB på akseptabel tid. Når neste generasjonen med konsoller vil jeg tro at antall GB per spill vil øke ytterligere og derfor blir det enda mer aktuelt.

 

Enkelte Playstation 3 spill er jo allerede oppe i rundt 50GB. Sier du at du vil laste ned et 50GB stort spill på norske nettverk, til en høyere pris enn i butikk og som du kommer til å glemme at du eier? Nei, for meg høres det mye enklere ut å kjøpe det fysisk.

Lenke til kommentar

De fleste spillene er 3-5 gigabyte. Største er vel 6.5gb.

 

Og hvis du må drive å slette spill med en 120gb harddisk så er det kun din egen feil. Særlig med tanke på at ikke bruker demand tjenesten engang. Da må du ha haugesvis av spill installert til enhver tid, hvorfor det? Selv med 10 spill installert på en 120gb harddisk, så skal du vel fremdeles ha rundt halvparten ledig.

 

Det virker som du bare er ute etter å finne unnskyldninger for hvorfor du vil forsette å fylle opp hyllene dine. Du skaper problemer der det egentlig ikke er noen.

 

Og pris argumentet igjen, virkelig? Dette er en gradvis prosess og det vet du. Og siden så få kjøper så vil det bare ta enda lengre tid før DD blir samme pris. De kan ikke selge billigere enn butikkene fordi de har så mye makt fremdeles.

 

Jeg er 100% overbevist om at når man ikke er avhengig av butikkene lenger så vil prisene være lavere digitalt enn i butikkene også for helt nye spill.

 

For butikkene tar vel en rundt 100kr per spill i fortjeneste. Uten det leddet så kan spillene selges billigere. Og nei, jeg er ikke blant de som da selvsagt mener at de "grådige selskapene" vil da ta enda høyere priser.

 

Linjene vi har er mer enn bra nok til å laste ned spill. Telenors tregeste linje er 1.5mbit. Da vil det ta kanskje 7-8 timer å laste ned et spill. Litt lenge kanskje men det er jo bare å laste ned over natten. Maskinen slår seg av når det er ferdig nedlastet.

 

De aller fleste har uansett litt raskere linjer enn det. Snittet i norge ligger vel på 5mbit. Et spill tar da rundt 2 timer å laste ned. Til å leve med det.

 

At noen få ps3 spill tar mye plass er jo ikke særlig vesentlig. 95% av PS3 spillene er samme størrelse som 360 versjonen og kan lett selges digitalt. Ikke det at Sony ser ut til å være interessert selvsagt siden de heller vil stappe plater ned i halsen på oss.

Lenke til kommentar

Det som er ennå mere tragikomisk er att enkelte ikke fatter att flesteparten av oss liker å ha ting i hylla istendefor å ha en kopi som er bundet til gamertagen det er kjøpt for.

 

Den dagen da tiden det tar for å laste ned kontra mot å reise fysisk til en spillbutikk for å kjøpe spillene og att hardsiskene er store og billige nok er den dagen jeg skal revurdere mitt syn på Games on Demand

Lenke til kommentar

Du har ikke tenkt på at folk har spill som Blue Dragon, Lost Odyssey og Mass Effect 2? Lost Odyssey alene er vell på rundt 30gb, om jeg ikke husker feil. Selv har jeg alle, og installert alle nevnte, siden jeg foretrekker å spille uten drevet når jeg først skal spille.

 

Godt sagt Whacked, eller som jeg sier. At vi kan selge spillene igjen. Men det prøver jabba og ignorere, siden han ikke har noen mot argumenter.

Endret av Bebeluv
Lenke til kommentar

Ok, DD er umulig pga lite harddisk plass. Man er bare nødt til fylle den opp med installerte spill så det å laste ned spill er et problem som er umulig å komme over.

 

Hvem bryr seg om å ha spillene lett tilgjengelig? Det er ikke verdt 1 øre.

Og siden man ikke kan selge spillet tilbake til gamestop for 50kr så er det ihvertfall ingen grunn til å kjøpe digitalt.

 

Noe spillselskapene hater forøvrig siden de ikke tjener et øre på gamestop's bruktspill salg. Trodde folk her liksom brydde seg om spillutviklerne og at de får penger for spillene sine men tydeligvis ikke. Alt dreier seg tydeligvis om å spare noen få kroner.

 

Kanskje hvis jeg var 12 år og penger var det viktigste for meg så hadde jeg kanskje tatt turen til gamestop for å selge spillet mitt for en femtilapp jeg også og kommet med alle mulige grunner for hvorfor DD er dumt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...