Gå til innhold

Baldur's Gate - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Finnes det en patch for Baldurs Gate 1 som gjør at spillet kan være paused mens jeg er i inventory'en? Dette var en av de mest irriterende forskjellene etter å ha spilt BG2, jeg kan rett og slett ikke bruke inventory til å finne spells eller potions om jeg blir overrasket av venskelige kamper fordi jeg blir fort drept når spillet automatisk blir unpaused...

 

Kjør BG: TUTU (easyTUTU)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finnes det en patch for Baldurs Gate 1 som gjør at spillet kan være paused mens jeg er i inventory'en? Dette var en av de mest irriterende forskjellene etter å ha spilt BG2, jeg kan rett og slett ikke bruke inventory til å finne spells eller potions om jeg blir overrasket av venskelige kamper fordi jeg blir fort drept når spillet automatisk blir unpaused...

 

Kjør BG: TUTU (easyTUTU)

 

OK, men da må jeg laste ned den modden, sant? Leste litt om den, er jeg nødt til å ha Baldurs gate 2 innstallert om den skal funke?

Lenke til kommentar

Spørsmål angående den Tutu moden. Gjør den noe men journal? Synes journalen i BG1 er rimelig uoversiktelig, Bg2 sin er mye bedre slik. Begynte å spille BG1 igjen nå etter en pause på noen uker. Ikke så lett å sette seg inn i igjen på grunn av den dårlige måten journalen holder oversikt over questene.

Lenke til kommentar

Enig GrinderX9, synes også det er litt irriterende. Tutu er tydeligvis ikke aktuelt for meg uansett da, har ikke BG2 her dessverre. Men et spørsmål til; Finnes det en mod som gjør at jeg de litt slemmere folka jeg vil ha i gruppa mi ikke forsvinner så fort jeg får høy nok reputation?

Lenke til kommentar
Spørsmål angående den Tutu moden. Gjør den noe men journal? Synes journalen i BG1 er rimelig uoversiktelig, Bg2 sin er mye bedre slik. Begynte å spille BG1 igjen nå etter en pause på noen uker. Ikke så lett å sette seg inn i igjen på grunn av den dårlige måten journalen holder oversikt over questene.

Hvis jeg ikke tar feil så oppgraderer tutu BG1 journalen over til journaltypen som blir brukt i BG2.

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle begynne å spille sjefspillet igjen jeg og,

men har ikke hatt peiling på data siden arj -v osv. :)

 

Så spørsmålet er, er det lett å legge inn en mod?

Greie instruksjoner om hvor alt skal legges og etc.

Tenkte på tutu for høyere oppløsning.

 

 

Det er en ganske omfattende guide til hvordan man installerer tutu og hva man ikke skal gjøre når man installerer det på hjemmesiden deres.

 

http://www.usoutpost31.com/easytutu/

Endret av Onkel
Lenke til kommentar
Options i Launch... (Autorun menyen) Der kan du endre på grafikk instillinger, lyd osv.

 

Det eneste jeg finner i autorun-menyen er "configure", og der er det ikke mulig å endre grafikk eller lyd. Hvis ikke det er en annen launch-meny du mener... Er det ikke den du får opp når du setter CD'en inn?

Lenke til kommentar
ARRGhh ! Leste denne tråden i dag tidlig , fikk meg til å installere bg 1 og 2 og tutu , here we go again !!!

Merkelig å timene flyr med Baldurs gate - aldri vært borti noe lignende uansett spill.

 

Absolutt! Det er en av de få spillene man kan sette seg ned å spille i 8 timer uten at man føler at man har fått gjort noe! ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Møtte en dude i docks district i BG2 ..

 

Crazy Celvan:

"There once was a warrior true,

with the sense knocked out of him, too.

but in a hamster he found,

some wisdom profound,

and now where goes he goes his Boo!"

 

Minsc:

Eh? Are you speaking of me?

 

Crazy Celvan:

Te-hee hee! *stikker av*

 

:D

Endret av Adversary
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...