Gå til innhold

Baldur's Gate - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Slutten av kapittel 6..

Skjul
Herregud, hvordan kan utviklerene forvente at jeg skal klare å knerte 2x greater basilisks når jeg kommer der helt uforberedt? Hadde jeg kunne plukka opp et par Protection from Petrification scrolls ville alt vært så mye lettere. Eneste som kan hjelpe meg nå er om Dynaheir kan få brukt Wand of Paralyzation før hun blir om til en inkompetent statue, noe som så klart er en tilnærmet umulighet..

 

Help anyone? Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, takk for forslag.

Nei, har nok ikke tenkt å kvitte meg med Minsc! "Magic is impressive, but now Minsc leads! Swords for everyone!" "Squeaky wheel gets the kick!". Mye moro her!

Det avgjør saka. Eg må spele Baldur's Gate igjen.

 

Den dagen eg pakka opp originalen med sine 6(?) cd'ar og starta opp står framleis tydeleg fram i minnet. Hjelpes så mykje moro det var i den serien.

Lenke til kommentar
Det avgjør saka. Eg må spele Baldur's Gate igjen.

 

Den dagen eg pakka opp originalen med sine 6(?) cd'ar og starta opp står framleis tydeleg fram i minnet. Hjelpes så mykje moro det var i den serien.

 

Det var vel 5, den sjette er i såfall TotSC.

 

 

Yus, jeg kan bekrefte at det er 5 cd'er i orginalforpakninga! ;)

Lenke til kommentar
Endte opp med å drepe en tilfeldig npc for et tap på 9 poeng. Så donerte jeg noen penger til kirken og fikk den opp til rundt 14-15.

 

Takk for linken!

 

 

No problemos.

Rimelig sikker på at det er addons som gjør at folk i gruppa di ikke forlater deg når du får for høy rep.

 

Google om du er interessert antar jeg :p

Lenke til kommentar

på tide å fyre opp BG igjen snart ja...

 

runder Planescape torment i natt, det er litt trist, for det er nydelig spill det og. alle som liker BG serien burde sjekke ut dette, ellers går du glipp av en perle. har ikke lyst til å OT mer nå, men PM meg hvis du vil vite mer, jeg kan forkynne om det spillet i en evighet.

 

 

blir vel en fighter/mage på meg neste gang i BG tenker jeg. min favoritt er fighter/cleric. det er en mektig klasse.

 

jeg har spilt BG i alle år, men har aldri dual classet... jeg syns det virker så kjipt. tilbake til lvl 1 liksom, med dritt abilities, og du må gjerne levle opp til 13 - 14 igjen. men kunne tenkt meg å prøve en dag... snakker om BG2, holder meg til multiclass i bg1

Lenke til kommentar
på tide å fyre opp BG igjen snart ja...

 

runder Planescape torment i natt, det er litt trist, for det er nydelig spill det og. alle som liker BG serien burde sjekke ut dette, ellers går du glipp av en perle. har ikke lyst til å OT mer nå, men PM meg hvis du vil vite mer, jeg kan forkynne om det spillet i en evighet.

 

 

blir vel en fighter/mage på meg neste gang i BG tenker jeg. min favoritt er fighter/cleric. det er en mektig klasse.

 

jeg har spilt BG i alle år, men har aldri dual classet... jeg syns det virker så kjipt. tilbake til lvl 1 liksom, med dritt abilities, og du må gjerne levle opp til 13 - 14 igjen. men kunne tenkt meg å prøve en dag... snakker om BG2, holder meg til multiclass i bg1

 

PT er for all del et fabelaktig spill, men det er absolutt ikke å anbefale for de som foretrekker kamp over dialog ;) Dialogen spiller en utrolig viktig rolle i det spillet.

Lenke til kommentar

Kjøpte en pakke der jeg fikk baldurs gate 1 og 2 og de fleste expansion pakkene med.

Men jeg klarer bare ikke sette meg ordentlig inn i spillene, noe som er synd, siden alle sier de skal være så fantastisk.

Jeg kan ingenting om Dungeons and dragons, og er vanskelig og finne ut av det, siden veldig lite forklares i spillet.

 

I tillegg syntes jeg spillet (bare prøvd baldurs gate 1 enda) er veldig vanskelig, kom meg ikke serlig langt i baldurs gate 1 før jeg ga opp. Folkene i teamet mitt døde veldig ofte, og til slutt hadde jeg ikke penger til og ressurecte dem flere ganger. Kom til den første ordentlige bossen, langt inne i en eller annen hule, det kommer massevis av skjeletter og andre monstre, pluss selve bossen, alle folkene jeg hadde med meg døde før jeg fikk gjort noe særlig...

 

Har også en eller annen grafikk bug som jeg ikke vet hvordan jeg skal fikse, blod i spillet, dyr (feks fuglene som flyr rundt om kring) og noen andre ting, har slags svarte firkanter rundt seg.

 

Hadde vært fint med og få hjelp med dungeons and dragons reglene, og tips til spillet, slik at jeg kan komme meg videre :p

Tror jeg prøver meg på Neverwinter nights 2, det virker som at det er litt enklere.

Lenke til kommentar
Kjøpte en pakke der jeg fikk baldurs gate 1 og 2 og de fleste expansion pakkene med.

Men jeg klarer bare ikke sette meg ordentlig inn i spillene, noe som er synd, siden alle sier de skal være så fantastisk.

Jeg kan ingenting om Dungeons and dragons, og er vanskelig og finne ut av det, siden veldig lite forklares i spillet.

 

I tillegg syntes jeg spillet (bare prøvd baldurs gate 1 enda) er veldig vanskelig, kom meg ikke serlig langt i baldurs gate 1 før jeg ga opp. Folkene i teamet mitt døde veldig ofte, og til slutt hadde jeg ikke penger til og ressurecte dem flere ganger. Kom til den første ordentlige bossen, langt inne i en eller annen hule, det kommer massevis av skjeletter og andre monstre, pluss selve bossen, alle folkene jeg hadde med meg døde før jeg fikk gjort noe særlig...

 

Har også en eller annen grafikk bug som jeg ikke vet hvordan jeg skal fikse, blod i spillet, dyr (feks fuglene som flyr rundt om kring) og noen andre ting, har slags svarte firkanter rundt seg.

 

Hadde vært fint med og få hjelp med dungeons and dragons reglene, og tips til spillet, slik at jeg kan komme meg videre :p

Tror jeg prøver meg på Neverwinter nights 2, det virker som at det er litt enklere.

 

 

Hvis du ikke har peiling på regler og begrep som blir brukt i spillet kan du sjekke her:

http://www.gamefaqs.com/computer/doswin/game/75251.html

 

Sjekk ut "AD&D Rules FAQ" for forklaringer på regler for eksempel.

 

Det at du dør mye har nok mest med at du har laget karakteren din "feil" eller at du rett og slett ikke posisjonerer deg korrekt. Det er viktig at du plasserer folk som kan ta litt bank foran og unngår at de med mindre armor blir truffet.

 

Om du ikke har lagt merke til det så kan du trykke på space for å sette spillet på pause når du vil, bruk dette OFTE! Du kan gjøre alt av kommandoer mens spillet er på pause.

 

Bruk quicksave OFTE! Dør noen i gruppen din eller du driter deg ut skikkelig så load quicksaven din. ikke bruk penger på å gjenopplive folk i gruppen din med mindre du quicksaver ved en feil etter noen er døde.

 

Folk i gruppen din kan bruke buer, armbrøster og slynger. Et godt tips er å sette spillet på pause så fort du får øye på en fiende og la alle i gruppen din bombardere dem med prosjektiler. Kommer de i nærkamp kan du sette spillet på pause og bytte om til sverd osv for de som bruker det.

 

Angående de svarte boksene: Her er 2 linker du kan teste for løsninger.

http://www.shsforums.net/index.php?showtopic=30840

http://blog.yimingliu.com/2008/04/16/baldu...e-acceleration/

 

Hvis ikke noe av de hjelper så bare google "Baldurs gate black boxes"

 

Siste men ikke minst: Les denne BG tråden du leser nå, mange fine tips her.

Endret av Onkel
Lenke til kommentar

Har tenkt å spille gjennom BG1 nå, ved hjelp av tutu. (tror ihvertfall) jeg fulgt instruksene, men når jeg ska kjøre spillet får jeg beskjed om å sette inn disc 2 i H:\, men hjelper ikke at jeg har gjort det! noen forslag?

 

Har foresten også innstallert widescreen mod og degreenifier

 

edit: mulig!? har tabbet meg ut på 2 av 2 poster jeg har skrevet på forumet :D ...Var selfølgelig helt sikker på at jeg hadde prøvd både BG 1 CD2, og BG2 CD2, men viste seg å ikke være tilfellet...

Endret av Edvino
Lenke til kommentar
Kjøpte en pakke der jeg fikk baldurs gate 1 og 2 og de fleste expansion pakkene med.

Men jeg klarer bare ikke sette meg ordentlig inn i spillene, noe som er synd, siden alle sier de skal være så fantastisk.

Jeg kan ingenting om Dungeons and dragons, og er vanskelig og finne ut av det, siden veldig lite forklares i spillet.

 

I tillegg syntes jeg spillet (bare prøvd baldurs gate 1 enda) er veldig vanskelig, kom meg ikke serlig langt i baldurs gate 1 før jeg ga opp. Folkene i teamet mitt døde veldig ofte, og til slutt hadde jeg ikke penger til og ressurecte dem flere ganger. Kom til den første ordentlige bossen, langt inne i en eller annen hule, det kommer massevis av skjeletter og andre monstre, pluss selve bossen, alle folkene jeg hadde med meg døde før jeg fikk gjort noe særlig...

 

Har også en eller annen grafikk bug som jeg ikke vet hvordan jeg skal fikse, blod i spillet, dyr (feks fuglene som flyr rundt om kring) og noen andre ting, har slags svarte firkanter rundt seg.

 

Hadde vært fint med og få hjelp med dungeons and dragons reglene, og tips til spillet, slik at jeg kan komme meg videre :p

Tror jeg prøver meg på Neverwinter nights 2, det virker som at det er litt enklere.

 

 

Hvis du ikke har peiling på regler og begrep som blir brukt i spillet kan du sjekke her:

http://www.gamefaqs.com/computer/doswin/game/75251.html

 

Sjekk ut "AD&D Rules FAQ" for forklaringer på regler for eksempel.

 

Det at du dør mye har nok mest med at du har laget karakteren din "feil" eller at du rett og slett ikke posisjonerer deg korrekt. Det er viktig at du plasserer folk som kan ta litt bank foran og unngår at de med mindre armor blir truffet.

 

Om du ikke har lagt merke til det så kan du trykke på space for å sette spillet på pause når du vil, bruk dette OFTE! Du kan gjøre alt av kommandoer mens spillet er på pause.

 

Bruk quicksave OFTE! Dør noen i gruppen din eller du driter deg ut skikkelig så load quicksaven din. ikke bruk penger på å gjenopplive folk i gruppen din med mindre du quicksaver ved en feil etter noen er døde.

 

Folk i gruppen din kan bruke buer, armbrøster og slynger. Et godt tips er å sette spillet på pause så fort du får øye på en fiende og la alle i gruppen din bombardere dem med prosjektiler. Kommer de i nærkamp kan du sette spillet på pause og bytte om til sverd osv for de som bruker det.

 

Angående de svarte boksene: Her er 2 linker du kan teste for løsninger.

http://www.shsforums.net/index.php?showtopic=30840

http://blog.yimingliu.com/2008/04/16/baldu...e-acceleration/

 

Hvis ikke noe av de hjelper så bare google "Baldurs gate black boxes"

 

Siste men ikke minst: Les denne BG tråden du leser nå, mange fine tips her.

Men de jeg putter fremst, vil da lede gruppa og ta seg av samtaler. Hva om den som tåler mest, ikke er noe god til og forhandle og slikt?

Lenke til kommentar
Kjøpte en pakke der jeg fikk baldurs gate 1 og 2 og de fleste expansion pakkene med.

Men jeg klarer bare ikke sette meg ordentlig inn i spillene, noe som er synd, siden alle sier de skal være så fantastisk.

Jeg kan ingenting om Dungeons and dragons, og er vanskelig og finne ut av det, siden veldig lite forklares i spillet.

 

I tillegg syntes jeg spillet (bare prøvd baldurs gate 1 enda) er veldig vanskelig, kom meg ikke serlig langt i baldurs gate 1 før jeg ga opp. Folkene i teamet mitt døde veldig ofte, og til slutt hadde jeg ikke penger til og ressurecte dem flere ganger. Kom til den første ordentlige bossen, langt inne i en eller annen hule, det kommer massevis av skjeletter og andre monstre, pluss selve bossen, alle folkene jeg hadde med meg døde før jeg fikk gjort noe særlig...

 

Har også en eller annen grafikk bug som jeg ikke vet hvordan jeg skal fikse, blod i spillet, dyr (feks fuglene som flyr rundt om kring) og noen andre ting, har slags svarte firkanter rundt seg.

 

Hadde vært fint med og få hjelp med dungeons and dragons reglene, og tips til spillet, slik at jeg kan komme meg videre :p

Tror jeg prøver meg på Neverwinter nights 2, det virker som at det er litt enklere.

 

 

Hvis du ikke har peiling på regler og begrep som blir brukt i spillet kan du sjekke her:

http://www.gamefaqs.com/computer/doswin/game/75251.html

 

Sjekk ut "AD&D Rules FAQ" for forklaringer på regler for eksempel.

 

Det at du dør mye har nok mest med at du har laget karakteren din "feil" eller at du rett og slett ikke posisjonerer deg korrekt. Det er viktig at du plasserer folk som kan ta litt bank foran og unngår at de med mindre armor blir truffet.

 

Om du ikke har lagt merke til det så kan du trykke på space for å sette spillet på pause når du vil, bruk dette OFTE! Du kan gjøre alt av kommandoer mens spillet er på pause.

 

Bruk quicksave OFTE! Dør noen i gruppen din eller du driter deg ut skikkelig så load quicksaven din. ikke bruk penger på å gjenopplive folk i gruppen din med mindre du quicksaver ved en feil etter noen er døde.

 

Folk i gruppen din kan bruke buer, armbrøster og slynger. Et godt tips er å sette spillet på pause så fort du får øye på en fiende og la alle i gruppen din bombardere dem med prosjektiler. Kommer de i nærkamp kan du sette spillet på pause og bytte om til sverd osv for de som bruker det.

 

Angående de svarte boksene: Her er 2 linker du kan teste for løsninger.

http://www.shsforums.net/index.php?showtopic=30840

http://blog.yimingliu.com/2008/04/16/baldu...e-acceleration/

 

Hvis ikke noe av de hjelper så bare google "Baldurs gate black boxes"

 

Siste men ikke minst: Les denne BG tråden du leser nå, mange fine tips her.

Men de jeg putter fremst, vil da lede gruppa og ta seg av samtaler. Hva om den som tåler mest, ikke er noe god til og forhandle og slikt?

 

Du kan forandre formasjoner slik at de som er gode til å snakke for seg blir plassert bakerst i gruppa. Det er en formasjonsknapp på hovedskjermen, høyreklikk på den for å få opp flere alternativer.

Endret av Onkel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...