Gå til innhold

Baldur's Gate - Generell diskusjon og informasjon

Anbefalte innlegg

Dette med grafikk modden var veldig interessant.

Installerte akkurat BG2 for å ha noe å gjøre mens jeg venter på Dragon Age. Nå ser det jo ut til at jeg har haugevis med tid ettersom DA ble utsatt, argh. Anyway, hvordan ser spillet ut med denne grafik modden, er det screenshots noe sted?

Den ene gir BG1 samme grafkk som BG2, mens den andre gir deg muligheten til å ha høyere resolusjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er sterkt anbefalt å plukke med seg Baldur's Gate I før man spiller 2'ern, men hvis det er grafikken som stopper deg, så skaff deg BGTutu og Widescreen MOD, så spiller du plutselig med grafikken til 2'eren i den oppløsningen du vil. Du vil ikke angre, for atmosfæren i spillet rocker!

Jeg visste ikke om widescreen-mod'en så det skal jeg definitivt sjekke. Hva er BGTutu forresten?

Når det gjelder innkjøpspris og tilgjengelighet av titlene er det vel ingen stress. Det er ganske så lett å finne boksen som inneholder BG1 + expansion + BG2 + expansion. Jeg fant den til 75,- på Gamestop, altså en helt vanlig spillbutikk.

Lenke til kommentar
Det er sterkt anbefalt å plukke med seg Baldur's Gate I før man spiller 2'ern, men hvis det er grafikken som stopper deg, så skaff deg BGTutu og Widescreen MOD, så spiller du plutselig med grafikken til 2'eren i den oppløsningen du vil. Du vil ikke angre, for atmosfæren i spillet rocker!

Jeg visste ikke om widescreen-mod'en så det skal jeg definitivt sjekke. Hva er BGTutu forresten?

Når det gjelder innkjøpspris og tilgjengelighet av titlene er det vel ingen stress. Det er ganske så lett å finne boksen som inneholder BG1 + expansion + BG2 + expansion. Jeg fant den til 75,- på Gamestop, altså en helt vanlig spillbutikk.

BGtutu gjør enkelt og greit fortalt at BG1 får samme oppgraderte grafikk som BG2, finnes en link litt tidligere i denne tråden.

Lenke til kommentar

Begynte vel å spille Baldurs Gate 1 for ca 10 år tilbake og holder fortsatt på.

Føyer med inn i rekken over de som mener dette er verdens beste RPG spill gjennom tidene. Baldurs Gate 2 er ikke langt bak. Makan til dybde og interessante karakterer skal man lete lenge etter!

Driver for tiden og fløyer gjennom 1ern igjen, og oppdager stadig nye ting og forskjellige måter å løse quests på.

Ikke like stor fan av Icewind Dale og Neverwinter Nights. Er redd Dragon Age ikke vil kunne tilby samme dybden, grunnet nytt univers.

Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!

Lenke til kommentar

Nå har jeg testet den widescreen modden og den ser ut til å funke svært bra den. Det eneste ankepunktet er vel at ting ble atskillig mindre så jeg må nesten myse litt. Dette gjelder da for 1680*1050.

Jeg prøvde med 1280*1024 men da ble hele bildet strukket til 16:10 så det så litt snålt ut det også.

Noen som vet om det finnes en 4:3 mod som støtter 1280*1024?

ps: Jeg vet hvordan jeg får kjørt 4:3 på skjermen via nvidia control panel men denne modden overstyrer tydeligvis instillingene der og strekker 4:3 til 16:10 uansett.

Lenke til kommentar
Hva er specsa dine?

Googlet litt og det ser ut som dette er et problem med noen skjermkort, en sticky på bioware sitt forum sendte meg hit: http://forums.bioware.com/viewtopic.html?t...78&forum=10

Du kan jo prøve noen av tipsene der, kansje det vil funke å kjøre spillet i ett vindu?

Takk for tipset, skal prøve det.

Er ikke noen racer av en maskin dette her, Thinkpad fra jobben, er nok ikke ment for å spille spill på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...