Mr.Byte Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Surfer på retro forumet på gamer.no med amigaen. Og med 10mbit linje så trur jeg amigaen er flaskehalsen 1 Lenke til kommentar
rbr Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) hmm har gått igjennom en del disker til amiga 500. ser ut som om det er en god del disker som ikke vil virker lenger uansett hvilken amiga jeg prøver på. (har 3 stk) men det kommer vel ikke som noen bombe siden det er disketter som er såpass gamle. utrolig nok så virker monkey island 1 som er på 11 disketter. tror jeg må ta en kopi før de tar kvelden også. Endret 12. mai 2009 av rbr Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Måtte registrere meg for å minne dere på et av de virkelige store amigaspillene. Tror ikke jeg har brukt mer tid på et amiga-spill enn: For ikke å glemme Zak M Kracken Giana sisters var vel mitt første store Amiga-spill Også er det jo da, hehe, husker jeg satt med klump i halsen i sluttsekvensen har også fått en egen plass i hjertet Oil Imperium er også et spill som overrasker meg ikke er videreført, jeg tør ikke gjette hvor mange timer jeg har brukt på det sammen med noen av kompissene mine. Og da kommer man ikke utenom , noe som i motsetning til Oil Imperium er forsøkt gjenopplivet. Det minner meg også om et spill jeg hadde på Commodore 64, enkelt og genialt: Oslo Børs. Men tilbake til Amiga. En annen ting som preget denne epoken var demoer. Det var utrolig hva de som virkelig satte seg inn i programeringen klarte å få ut av en Amiga 500. Her er noen eksempler på slike 1 Lenke til kommentar
Åsmund_InnleggNO Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 Ser artig ut å surfe med en Amiga Støtter vel kun html eller? Populous så artig ut, synd jeg gikk glipp av det. Gidder ikke starte å spille det nå Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Etter å ha kjøpt Amiga 500 fikk jeg av en eller annen grunn tak i en VHS-video. Du verden hvor stor effekt den hadde, flere i min bekjentskapskrets kjøpte seg Amiga 500, etter å ha Det anbefales å bruke minuttene det tar å se den, virkelig underholdende i dag. Endret 17. mai 2009 av jakkæs Lenke til kommentar
Wartom_InnleggNO Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Aaargh! Jeg må nesten dra på loftet og hente Amigaen... Men tror jeg ville dødd av nostalgi-hjerteattack og instant hjerneslag om jeg så mye som så på den. Husker at grunnen til at den ligger der er på grunn av en feil. Knappen på skjermen vil ikke starte skjermen. Istedet for å ha en sånn "klikke" effekt trykkes den bare inn uten å starte opp. Lenke til kommentar
ArkArk Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Larry 4 ble aldri laget!Sierra gikk ut med at de aldri skulle lage en 4`er.Så ombestemte de seg,og ville fortsette serien likevel.Problemet var at de sa at de aldri skulle lage en 4 er,så da hoppet de elgegant over 4 og gikk rett på 5...litt morsomt men sant. Der er de som påstår at en 4`er fantes hos sierra som aldri ble lansert. Men dette er nok bare rykter. Lenke til kommentar
Nielsen75 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Mange gode minner om Amigaen. Det var da jeg fikk den at jeg stiftet bekjentskap med Sierra og LucasArts-(daværende LucasFilm)spillene, men jeg hadde også stor glede av Robocop, Rick Dangerous og Wings of Fury, bl.a.. ^^ Lenke til kommentar
ArkArk Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Mange gode minner om Amigaen. Det var da jeg fikk den at jeg stiftet bekjentskap med Sierra og LucasArts-(daværende LucasFilm)spillene, men jeg hadde også stor glede av Robocop, Rick Dangerous og Wings of Fury, bl.a.. ^^ Wings of fury husker jeg best av lydeffekttene.. skyting fra fly mot bakketropper..ratttatatatat ag! a!h ah! rattatatat.. superteite lyder,men artige=) Endret 18. mars 2011 av Centurion Lenke til kommentar
Karbutar Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Brukte eit "par" timar på pang. Veldig synd at amigaen slutta å fungere, men håpa at eg kan finne ein PC version av Pang og lotus spela. Lenke til kommentar
dan_clausen Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Kjøpte meg en Amiga 500 i går, gleder meg villt til å komme i gang med nostalgitrippen Mange av mine favoritter er nevnt. Husker jeg i tillegg spilte Future basketball, multiplayer soccer manager, sensible soccer, gravity force, ugh!, super cars Skal teste transdisk i kveld tenkte jeg. Må vel få overført en del ADF til disketter 1 Lenke til kommentar
rbr Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 (endret) for og holde tråden i live, her sitter jeg og spiller:har 3 andre commondore maskiner men de er ikke koblet opp. Endret 4. desember 2011 av rbr 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå