Coffey Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Man kunne eventuelt innført en regel med minimumstid per frame. Slik unngår man "blinkende" og forstyrrende avatarer, men samtidig tillater man eksempelvis fargeskiftende avatarer slik som koffeinkanin beskriver. Den der støttes. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Mens jeg mener at enkelte animerte avatarer ikke forstyrrer i spesielt stor grad, mener jeg det blir for vanskelig om man skal sette seg ned og definere hva som er en forstyrrende avatar - en slik grense mellom aksepterte animerte avatarer og ikke blir derfor vanskelig å lage og ikke minst for mange brukere å forstå. Muligheten for skiftende avatarer (per refresh) med php har man muligheten til så lenge det er mulig å lenke til avataren sin på en ekstern server - noe det fortsatt er mulighet for her. Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Stemmer mot gif's Jeg klarer ikke og fokusere på teksten når noe siden av beveger seg. Lenke til kommentar
Wartom_InnleggNO Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg synes animerte gif's bare er morsomme men blinkende avatarer burde kunne unngås. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Bør fjernes. Kun til forstyrrelse. Birger Enig med Birger, samme med bilder i signatur. Lenke til kommentar
Gal_ape Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg stemmer nei til animerte avatarer. Virker mer useriøst og rølpete, etter min mening. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Forstår at bilder som skifter ved reload av siden kanskje ikke "forstyrrer" så mye, men ei grense må vi ha. Det jeg føler vi kanskje kunne ha, er at man øker kilebyte limiten, slik at de kan blir noe mere detaljerte. Birger Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Ja til mer detaljerte avatarer, slik som Mindtooth/Birger sier. Når er jeg ikke sikker på den nåværende størrelsen, men 100x100 px burde vel være greit. Større enn det vil bare være forstyrrende. Animerte avatarer budre være lov, men dog innenfor en viss grense. Det som tidligere er forslått med "rolige" animasjoner høres ut som en grei regel. Lenke til kommentar
Nether Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Har samme syn på avatarer som på signaturer. For store bilder og for mye animasjoner er ikke bra. På noen fora er det faktisk en del brukere jeg ikke leser innleggene til fordi jeg nesten blir dårlig av å se avataren deres. Spesielt noen som er ganske ekle estetisk sett og i tillegg beveger seg. Jeg har et litt dårlig forhold til øyne (altså en slags mild fobi mot alt som har med øyne å gjøre), men øyne er tydeligvis veldig populært rundt om kring. På alle fora er det noen som har en ekkel øyeavatar. Øyne som blør, beveger seg hele tiden osv. Sorry, men da hopper jeg over teksten ved siden av den avataren. Hehe. Så nei til animerte avatarer. Lenke til kommentar
JanF Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Synes de kan bli litt større enn det som er nå. I tillegg til at avatarer som bytter på hver gang man reloader siden hadde vært sykt kult! Lenke til kommentar
DaKurlzz Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Sykt kult? Tja, hadde vært greit med noen regler om det. Blir vanskelig å vite hvem som skriver et innlegg for oss som husker på avatarer og ikke brukernavn. La oss si at Ståle, med sin Opera O og hatt, skriver et innlegg. Jeg svarer på det, og han svarer tilbake, men når jeg er innom og leser det så har avataren hans blitt til en Ape med hatt. Da må jo jeg skrolle opp og sjekke avataren igjen eller lese brukernavnet igjen. Tungvindt. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg er ikke helt med på at avatarene skal byttes ut ved reload, da det er nettopp avatarene som gjør at folk flest kjenner igjen brukeren. Syntes mye av personligheten blir borte om folk skal bytte avatar hele tiden. Med mindre de bare bytter hatter, som Ståle nevnte. Altså, at det er den samme avataren i forskjellige versjoner. Da er jeg med! Lenke til kommentar
Bloodlines Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Liker de ikke, syntes de forstyrrer Lenke til kommentar
wassiboy_InnleggNO Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 hva er galt med animert avatar?er vel bare moro det Lenke til kommentar
Frederick_ Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 synes ikke det skal være lov med .gif. Noen er greie men noen blir bare voldsomme, og vanskelig å ha en regel på hvilke som er lov og hvilke ikke Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Totalt forbud mot animert, enkelt og greit. Å tillate mindre animasjonar blir berre rot og tull. Skal alt være tillatt vil forumet måtte ha epilepsiadvarsel som følge av idiotiske avatarer. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Totalt forbud mot animert, enkelt og greit. Å tillate mindre animasjonar blir berre rot og tull. Skal alt være tillatt vil forumet måtte ha epilepsiadvarsel som følge av idiotiske avatarer. Enig her. Jula er over og jeg trenger ikke juletreet på nettet Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg er ikke helt med på at avatarene skal byttes ut ved reload, da det er nettopp avatarene som gjør at folk flest kjenner igjen brukeren. Syntes mye av personligheten blir borte om folk skal bytte avatar hele tiden. Med mindre de bare bytter hatter, som Ståle nevnte. Altså, at det er den samme avataren i forskjellige versjoner. Da er jeg med! At first i was like <_< but then i was like Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg