Gå til innhold

Den Store Mat-tråden

Nøtte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Krydder må jo tilpasses retten. "Altmuligkrydder" er der for det meste for å overdøve smaken av retten i seg selv fremfor å fremheve den etter min erfaring.

Dette er helt korrekt!

Jeg prøver så langt det lar seg gjøre å bruke "vanlig krydder". Det går stortsett i tørkede urter i fra krydder hylla på butikken da det er dårlig kvalitet på de urtene man kjøper i butikken! Og siden jeg har dårlig plass hjemme så får jeg ikke dyrket noe heller:-) Men det kommer til å ordne seg en dag!

Det er jo et par sånne krydder mikser som går greit og da:

- Provance blanding

- Karri

- Et par paprika chili blandinger som også fungerer ganske greit

- 4 peppersorter

Eller så lønner det seg å blande slev egentlig!

Også bruker jeg Et salt kaldt maldon salt til all mat jeg lager utenom pasta vann og slikt!

Maldon salt er en del dyrere enn vanlig salt men smaker bedre salt også er det sunnere for kroppen!!

Lenke til kommentar

Hei jeg legger en link til forsiden av posten som henviser til E-stoffer om de er harmløse eller farlige.

Nettsiden fant jeg gjennom google så hvor legitim den er kan man jo strides i.

det kan jo være greit å få en viss pekepinn på om de e-stoffene du får i deg til daglig er skadelig eller ikke!

E-Stoffer

Lenke til kommentar
k9z, sitter å drikker Fanta atm og tenkte jeg skulle teste linken din.

"E330 kreftfremkallende"

Jaja, daue skal jeg uansett.

Ville ikke stolt 200% på den linken heller men er mer ment som en veiledning da.

Det står jo blant annet ikke hva i de stoffene som tilsier at det sakl være kreftfremkallende heller da!

Men er jo greit å være litt obs på div ting og da!

også er jo alle kropper bygd opp forskjellig med tanke på gener så om det er mye kreft i familietreet ditt så er det kanskje noe å ha i bakhodet også?

Mener ikke alle skal bli sånne super nøye på hva dem spiser men er det virkelig nødvendig å drikke brus hver dag?

Lenke til kommentar
600g Svinefilet

Ei påsa med no Salatblandings

No thousand island

pommes noisettes!

Stek alt i ei KRUKKE!

Ehhm er det mulig å få en litt bedre beskrivelse eller noe lignende?

skal salat blandinga også stekes??

Tempratur?

hva menes med krukke?

Lenke til kommentar

Stek alt i ei KRUKKE!

Ehhm er det mulig å få en litt bedre beskrivelse eller noe lignende?

skal salat blandinga også stekes??

Tempratur?

hva menes med krukke?

Det viktige her er krydderet, nesten alt kjøtt blir bedre av å ligge i matpapir i et døgn med en klype salt og pepper, bruk grovt salt.

Bras fileten i panna i etpar min, putt den i ovn på 200 grader med termostokk i den. Prøv å ha så store biter som mulig, så holder den bedre på smaken. Svinet er ferdig når den viser 72 celcius(medium).

Salaten kan dampes litt i ei rist over litt kokende vann.

Du kan få noe som heter Tapas Hvitløk på butikker(Meny/Spar) hvis du får tak i det, legg etpar båter rundt i salaten. Salataen dampes i en rist over litt kokende vann. Her kan du putte hva du vil, mais, paprika, stekte grønnsaker, stekte sopp etc. Go mad!

Pommes noisettes puttes i ovnen etter gitte intruks fra baksiden av pakning. Thousand Island kan du lage selv, den oppskrivften finner du med litt fantasi på Google.com

Her er det godt med en rødvin, en Italiener uten garve.

Lykke til!

Endret av Mammakamel v2.0
Lenke til kommentar
er viden kjent for mine kokke kunnskapar, men negativt. det kan virke som om ingen vil gløyme at eg tok feil mellom smør og ost. byrja og skjøne at noko var galt når smøret faen ikkje ville smelt :)

Auda den er litt kjip ja!!

mange som tar feil av salt og sukker og!!

Ligger oppskrift på sjokolade fudge i første posten nå!

Lagde den i dag og det er sinnsykt godt!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...