Nøtte Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Parmesan fungerer til alt. Det er DIGG på spagetti Carbonara, resten av familien min hater det. Like gøy hver gang Litt overkill med parmesan på ostesaus? Jeg synes det blir bedre på en tomatsaus. Carbonara er en fløtebasert saus og man må ha parmesan på en carbonara!!! mmmm Digg!! Kanskje jeg lager meg risotto imorra i stede for:-) Det er godt det!!! Lenke til kommentar
Erik Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Parmesan fungerer til alt. Det er DIGG på spagetti Carbonara, resten av familien min hater det. Like gøy hver gang Litt overkill med parmesan på ostesaus? Jeg synes det blir bedre på en tomatsaus. Synes ikke det jeg, du snakker med en fyr som tar ekstra ost på en "4 oster" pizza Carbonara er en fløtebasert saus og man må ha parmesan på en carbonara!!! mmmm Digg!!Kanskje jeg lager meg risotto imorra i stede for:-) Det er godt det!!! Amen, brother! Endret 8. februar 2009 av Erik Lenke til kommentar
Essem Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Carbonara er en fløtebasert saus og man må ha parmesan på en carbonara!!! mmmm Digg!!Kanskje jeg lager meg risotto imorra i stede for:-) Det er godt det!!! Fløte/ost/whatever. Jeg mente melkeprodukt. Og er parmesan på carbonara godt? Javel, hvis kokken sier det må jeg vel prøve da. Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Carbonara er en fløtebasert saus og man må ha parmesan på en carbonara!!! mmmm Digg!!Kanskje jeg lager meg risotto imorra i stede for:-) Det er godt det!!! Fløte/ost/whatever. Jeg mente melkeprodukt. Og er parmesan på carbonara godt? Javel, hvis kokken sier det må jeg vel prøve da. Huimmels er nok rette ordet Hehe har du aldri prøvd parmesan på carbonara?? Oioioi du har virkelig gått glipp av noe der!!! Men jeg har også en liten hemmlighet på carbonaraen min og det er trøffelolje:-) bare en liten dråpe så løfter du hele retten til et helt nytt nivå! Og da begynner vi å snakke gourmet!! hahaha om du hiver deg rundt og lager hjemme laga pasta så har du deffinitivt et bra måltid!! Lenke til kommentar
Erik Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Parmesan på carbonara har Ante Valentes seal of aproval (Nei, det er ikke fakta. Bare noe jeg går ut ifra) Lenke til kommentar
Essem Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Huimmels er nok rette ordet Hehe har du aldri prøvd parmesan på carbonara?? Oioioi du har virkelig gått glipp av noe der!!! Men jeg har også en liten hemmlighet på carbonaraen min og det er trøffelolje:-) bare en liten dråpe så løfter du hele retten til et helt nytt nivå! Og da begynner vi å snakke gourmet!! hahaha om du hiver deg rundt og lager hjemme laga pasta så har du deffinitivt et bra måltid!! Brems litt nå. De gangene jeg spiser carbonara er det posesaus, jeg gidder ikke stå og lage sauser fra bunnen av. Synes det er morsommere å spise maten enn å tilbrede den. Jeg føler jeg mistet all respekt hos deg nå. Endret 8. februar 2009 av drugiS Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Huimmels er nok rette ordet Hehe har du aldri prøvd parmesan på carbonara?? Oioioi du har virkelig gått glipp av noe der!!! Men jeg har også en liten hemmlighet på carbonaraen min og det er trøffelolje:-) bare en liten dråpe så løfter du hele retten til et helt nytt nivå! Og da begynner vi å snakke gourmet!! hahaha om du hiver deg rundt og lager hjemme laga pasta så har du deffinitivt et bra måltid!! Brems litt nå. De gangene jeg spiser carbonara er det posesaus, jeg gidder ikke stå og lage sauser fra bunnen av. Synes det er morsommere å spise maten enn å tilbrede den. Jeg føler jeg mistet all respekt hos deg nå. Hvor lang tid tar det deg å steke bacon og løk. Helle på fløte la dette koke til det blir tykt! putt oppi salt og pepper! Enklere kan du nesten ikke få en hjemmelaget saus!! Lenke til kommentar
Essem Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Ok, jeg skal prøve en gang og avlegge rapport. Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Om du ikke gidder å koke den helt inn kan du jevne den med maisenna men da må du være forsiktig med mengde Da blir det fort tykt! også ikke gjør som søstra mi gjorde.. ho helte på sikkert et halvt kilo maisenna og lurte på hvorfor det aldri ble tykt! Fløten må koke før du heller på maisenna! Lenke til kommentar
Erik Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Nå tar jeg kvelden, må slutte å les så mye i denne tråden. Er fantastisk sulten akkurat nå. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg lagde forresten carbonara på skolekjøkkenet en gang. Pastaen sugde til seg all sausen så det ikke ble noe igjen. Men nå må jeg også legge meg. Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Jeg lagde forresten carbonara på skolekjøkkenet en gang. Pastaen sugde til seg all sausen så det ikke ble noe igjen. Men nå må jeg også legge meg. Saus i en panne og kok pastaen på sideni en annen kjele!! Så legger du pasta på tallerkenen og så heller du saus over:-) voila!! Endret 8. februar 2009 av Nøtte Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Elsker spagetti jeg, med kjøttdeig og en deilig tykk tomatsaus av noe slag. Finnes nesten ikke noe enklere og bedre etter en hard dag på skolen/jobben Nesumar Lenke til kommentar
Essem Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Det er nok det lureste, ja. Jeg blandet alt sammen og holdt det varmt en stund. Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Elsker spagetti jeg, med kjøttdeig og en deilig tykk tomatsaus av noe slag.Finnes nesten ikke noe enklere og bedre etter en hard dag på skolen/jobben Nesumar Om du tar deg en dag og lager en god del tomat saus uten kjøttdeig da vel og merke. Så tar du poser og fryser det ned i! Jeg har pakket dem til to og to personer fordi vi er to stykk osm bor i lag og vi spiser stortsett til samme tidspunkt hver dag! Når jeg da står opp på morgenen tar jeg ut en pose fra fryseren som da vil være tint til jeg kommer hjem igjen! da er det bare å brune kjøttdeigen og putte oppi tomatsausen koke det opp mens du lager pasta i en annen kjele! tar deg 10 min å lage mat den dagen!! Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hva med å lage litt å sende nedover da? Hørtes veldig enkelt ut å gjøre det slikt, har ikke tenkt på det. Meeeen skal innrømme at jeg ikke er noen sauslager, spesielt ikke fra bunnen av. Her går det nok i forskjellige poser og glass fra et eller annet slag :rolleyes: Begynner å bli litt lei av den samme gamle smaken da, så må vel se om jeg ikke finner noe annet Du får hive fram en oppskrift som du bruker på framsiden, så får jeg se om det blir noe av. Nesumar Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Hva med å lage litt å sende nedover da?Hørtes veldig enkelt ut å gjøre det slikt, har ikke tenkt på det. Meeeen skal innrømme at jeg ikke er noen sauslager, spesielt ikke fra bunnen av. Her går det nok i forskjellige poser og glass fra et eller annet slag :rolleyes: Begynner å bli litt lei av den samme gamle smaken da, så må vel se om jeg ikke finner noe annet Du får hive fram en oppskrift som du bruker på framsiden, så får jeg se om det blir noe av. Nesumar Skal lage en god oppskrift til deg jeg:-) men er det ok at jeg gjør det i morra da?? Du skal få min spesial oppskrift på tomat saus:-) Neste prosjekt er faktisk å prøve å soltørke tomat (tørke dem i ovnen) Det tror jeg blir sykt godt!!! Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Haha, takker og bukker så mye Nøtte Gjør det når du får tid og føler for det, ikke noe stress. Akkurat nå er jeg stappmett, har spist pizza å greier... så trenger ikke flere oppskrifter og fristelser her. PS. Du må oppdatere framsiden med min fantastiske pinnekjøtt oppskrift. Er min soleklare favoritt av norsk tradisjons mat, enig i det eller? Nesumar Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Haha, takker og bukker så mye Nøtte Gjør det når du får tid og føler for det, ikke noe stress. Akkurat nå er jeg stappmett, har spist pizza å greier... så trenger ikke flere oppskrifter og fristelser her. PS. Du må oppdatere framsiden med min fantastiske pinnekjøtt oppskrift. Er min soleklare favoritt av norsk tradisjons mat, enig i det eller? Nesumar Pinnekjøtt er fast invetar på bordet hver julaften!!! Er kjempe digg det!!! Elsker pinnekjøtt!! Hehe har hatt "travle" dager i det siste *kremt kremt* men skal gjøre det i morra:-)!!! Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Noen som har noen krydder-anbefalinger? (: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå