Howard Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Samsung masseproduserer 1 Gb DRAM Samsung starter nå masseproduksjon av 1 Gb DRAM minnebrikker, for bruk i DDR266 og DDR333 minnemoduler. Les saken her. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 lurer på hva prisen kommer på. Jeg har på følesen av at de ikke kommer til å være så altfor billige. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 lurer på hva prisen kommer på.Jeg har på følesen av at de ikke kommer til å være så altfor billige. Jeg tror ikke prisen blir så gal. 100nm er en mer effektiv prosess en 110nm eller 130nm så de har absolutt forutsetningen for å konkurrere på pris. Etter ca 1 mnd eller de første leveringene tipper jeg prisen kommer ned på ca 10$/1Gbit brikke. Altså rundt 1000kr/1GByte ferdigproduset modul i butikken. 2Gbyte-moduler vil kanskje bli mulig å finne til høye priser, men 4GByte-modulene vil nok bli like vaporvare som 2GByte-modulene har vært til nå. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 1000kr/1 GB Tror du dette blir den norske prisen? Det høres ganske bra ut. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 1000kr/1 GBTror du dette blir den norske prisen? Det høres ganske bra ut. Dette samstemmer ganske bra med da 512Mbit-brikkene kom i masseproduksjon. Så jeg tror nok det er meget sansynlig at vå får se 1GByte-moduler til rundt tusenlappen i norske nettbutikker om ikke så lenge. (vi gjorde jo det for ikke så lenge siden, men da var grunnen krakk i minnemarkedet og ikke pga mer effektiv produksjon) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå