Gå til innhold

Anbefalte innlegg

No offence til dere her inne, som alle er feiende flotte folk, men jeg ønsker en regel mot å bruke en helvetes mye unødvendig plass på å skulle skrive navnet sitt nederst i hver eneste helvetest post. Det er en grunn til at vi har brukernavn og signaturer.

 

Jeg foreslår permaban eller nakkeskudd som sanksjon.

Til tross for en noe drastisk formulering er jeg enig med Alinoe her. Det irriterer meg da er en måte å tillegge poster en autoritet som de som oftest ikke fortjener. Jeg kan ikke se noen gode argumenter for å ikke forby det i retningslinjene og jeg har vanskeligheter med å forstå at et enkelt forbud ikke høster større oppslutning. Man forbyr et vist antall linjer i signaturen, hvorfor skal man da få en til ved å poste den i hver enkelt post?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I korte trekk vil jeg svært gjerne ha tilbake gode, gamle forum.gamer.no. Dere veit, det forumet som var der lenge før diskusjon.no, som etter hvert delte forum med hw.no og som hadde superduper moderering og et imponerende lavt antall søppelposter.

 

Jeg tror dette er fullt mulig å få her også, siden vi ikke deler forum med mange andre interressegrupper. Dette er et forum for gamere (og ikke folk fra politikk, musikk, amobil, akam og humor som tilfeldigvis deiser innom for å poste fire ord i hytt og gevær), og derfor trenger ikke reglene nødvendigvis å være så fordømt politisk korrekte. Sier selvfølgelig ikke at ikke forumet burde være åpent for alle som har selv en marginal interresse for spill, for dess flere (seriøse) brukere, dess bedre blir selvfølgelig forumet.

 

Jeg savner bare strengere moderering av tulleposter, offtopic, msn-isering av tråder og andre ting som kunne vært tatt over PM, over IM-klienter eller som rett og slett kanskje burde forblitt inni posterens hode. Jeg husker bestemt at jeg ikke var alene om å fortvile over hvordan kvaliteten på forumet datt betraktelig når hw-nettverket ble til diskusjon.no, og egentlig tror jeg faktisk det var sånn når gamer merga med hw også (mener bastant at de ikke var sammenslått til å begynne med, skyt meg hvis jeg tar feil).

 

Dette er i alle fall mine tiøringer på emnet, og så overlater jeg det til administratorene å gjøre dette til det mest seriøse, informative og hyggelige - ja, rett og slett beste spillforumet i hele kongeriket! Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Forslag til endringer

 

Nå: Visningsnavn/brukernavn laget for å villede er ikke lov

Forslag: Visningsnavn/brukernavn laget for å villede er ikke tillatt.

 

Nå: Maks tillatt grense på signaturer er fire linjer i standard forumskin.

Forslag: Maks tillatt grense på signaturer er fire linjer med forumets standarddesign.

 

Avatarer skal ellers følge de filspesifikke begrensningene som er satt i avatar-delen av kontrollpanelet.

Overflødig? Det er vel ikke mulig å omgå dem?

 

Brudd på disse reglene fører til fjerning av avatar.

Denne regelen, og tilsvarende for signaturer, gir rent formelt få sanksjonsmuligheter. Bør etter min mening utvides til at gjentatte brudd og grovere brudd (som å hive inn tonnevis med goatse-bilder i signaturen) kan føre til advarsel og/eller utestengelse. Jeg ser at "Felles modereringsgrunnlag for de overnevnte" kommer senere, men hvis det er begrunnelsen for at det kun står "fjerning av [signatur/avatar]", så kan alle disse "brudd på disse reglene"-punktene underveis fjernes.

 

Nå: Problemstilling eller meningen med tråden skal være klart definert i førstepost.

Forslag: Problemstilling eller formål med tråden skal være klart definert i førstepost.

 

Det er kun lov å bumpe to ganger, og det må gå minimum et døgn mellom hvert bump.

Hver, ikke hvert.

 

Korte unødvendig innlegg (bestående av få ord og/eller smileys) regnes som spam.

Fint med en definisjon av spam, men reglene sier ingenting om at spam ikke er tillatt. ;)

 

Forslag: Spam er ikke tillatt. Med spam forstås korte, unødvendige innlegg (bestående av få ord og/eller smileys)

 

Administratorer har tilgang til å lese de personlige meldingene.

Litt av en regel. Bør omformuleres slik at admins kun kan gjøre dette ved mistanke om regelbrudd.

 

Nå: Brudd på retningslinjene kan rapporteres ved hjelp av rapportknappen.

Forslag: Brudd på retningslinjene kan varsles til moderator gjennom rapporteringsknappen ved hvert innlegg.

 

Ellers - regler for bumping er to steder, kan gjerne samles på ett sted.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

Da var tråd om retningslinjene opprettet i kategorien for forumkunngjøringer, link.

 

 

 

 

Gode tilbakemeldinger. Skal ta en titt på det. :)

 

Har endret en del av moderator-reaksjonene på slutten av hvert regelpunkt til "kan føre til". Har også presisert at moderator-reaksjonene under punkt 3 kun gjelder for punkt 3.1 til 3.3. Har lagt til et punkt under 4 som sier at, "Gjentatte brudd på retningslinjene kan medføre advarsler og midlertidige eller permanente utestengelser".

 

Edit: Forhåpentligvis kommer det snart en egen tråd om retningslinjene under kategorien, "Forumkunngjøringer".

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...