Gå til innhold

Anbefalte innlegg

No offence til dere her inne, som alle er feiende flotte folk, men jeg ønsker en regel mot å bruke en helvetes mye unødvendig plass på å skulle skrive navnet sitt nederst i hver eneste helvetest post. Det er en grunn til at vi har brukernavn og signaturer.

 

Jeg foreslår permaban eller nakkeskudd som sanksjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
No offence til dere her inne, som alle er feiende flotte folk, men jeg ønsker en regel mot å bruke en helvetes mye unødvendig plass på å skulle skrive navnet sitt nederst i hver eneste helvetest post. Det er en grunn til at vi har brukernavn og signaturer.

 

Jeg foreslår permaban eller nakkeskudd som sanksjon.

Støttes ikke av meg i alle fall.

Lenke til kommentar

Det bør nevnes at selv om man ikke er moderator så kan man utrette mye med aktiv bruk av rapporteringsknappen, noe mange brukere her allerede har vært svært flinke til.

 

Ytterligere klargjøring av vår profil her på forumet, retningslinjer og andre ting relatert til forumets fremtid vil for øvrig komme gradvis i tiden fremover :)

Lenke til kommentar

Nå har vi ikke fått diskutert mye om hvilke retningslinjer vi vil følge.

 

Men noen av punktene jeg personlig vil videreføre er:

- Beskrivende emnetitler

- Ingen bruk av store bokstaver i emnefeltet

- Ingen bilder i signatur

- Bare statiske avatarer

 

Hvilke og hvordan disse vil bli fulgt blir tatt opp internt i løpet av få dager.

Lenke til kommentar
No offence til dere her inne, som alle er feiende flotte folk, men jeg ønsker en regel mot å bruke en helvetes mye unødvendig plass på å skulle skrive navnet sitt nederst i hver eneste helvetest post. Det er en grunn til at vi har brukernavn og signaturer.

 

Jeg foreslår permaban eller nakkeskudd som sanksjon.

Som often bruker jeg ikke mere plass. Da det er tingene på venstre siden som bestemmer høyden. Som regel er jeg innafor den høyden :p

 

Birger :)

Lenke til kommentar
No offence til dere her inne, som alle er feiende flotte folk, men jeg ønsker en regel mot å bruke en helvetes mye unødvendig plass på å skulle skrive navnet sitt nederst i hver eneste helvetest post. Det er en grunn til at vi har brukernavn og signaturer.

 

Jeg foreslår permaban eller nakkeskudd som sanksjon.

Det er opp til en hver bruker hvordan han/hun velger å bruke posten sin på. Enkelte liker å skrive sitt eget brukernavn på slutten tross signaturfeltet. Dette er bare noe du og andre må godta og lære å leve med.

Lenke til kommentar
Det er opp til en hver bruker hvordan han/hun velger å bruke posten sin på.

 

Du kan godt være uenig i hva jeg irriterer meg over, og jeg går utifra at du tok den useriøse tonen i posten min. Men det du skriver der er jo ikek riktig på noen som helst måte, for da hadde ikke du hatt noe moderatorjobb.

Lenke til kommentar
Du kan godt være uenig i hva jeg irriterer meg over, og jeg går utifra at du tok den useriøse tonen i posten min. Men det du skriver der er jo ikek riktig på noen som helst måte, for da hadde ikke du hatt noe moderatorjobb.

Dette må du utdype da det ikke gav mening når man leser TCi sitt innlegg og så ditt.

Lenke til kommentar

Jeg påpekte at det var uriktig at det er opp til hver enkelt bruker hva han/hun bruker posten sin på, og at TCi som moderator burde ha forståelse for det. Grunnen til at vi har moderatorer er at vi har (eller hvertfall skal ha) regler, og det at vi skal ha regler tilsier at brukere ikke står fritt til å skrive hva de selv vil.

 

Dersom han hadde skrevet at det er opp til hver enkelt bruker hva han/hun bruker posten sin på innenfor reglene hadde jeg vært enig med han, men da hadde det jo vært rart av han å kritisere meg for å ytre min mening om hva reglene burde være.

Lenke til kommentar
Kunne du utdype hva du mener med firkantede regler?

Kommer ikke på så mange eksempler. Men ett eksempel er at det det ikke var lov med samletråder. Da at førsteinnlegget kulle dreie seg om en bestemt del av spillet som man kunne diskutere. Hvis noen derimot lagde en tråd hvor de skrev mye om selve spillet, sånn rent generelt og ville ha en generell diskusjon (pjatt om du vil) rundt spillet. Dette følte jeg kunne være litt problem for små "ukjente" spill, da det er relativt få som spiller det.

 

Men alt i alt var jeg strålende fornøyd med modereringen der, ett av få forum jeg følte modereringen var konsekvent og rettferdig.

 

Jeg var godt fornøyd med modereringen på Diskusjon.no, spesielt terskelen det ble satt på kvalitet på førstepost.

Enig i det.

 

 

- Ingen bruk av store bokstaver i emnefeltet

Absolutt ingen? Vil det da si at emnetittelen min ville vært feil? Siden jeg har en stor bokstav, eller tenker du på skrikende (CAPS LOCK) emnetitler?

Lenke til kommentar

Som gammelung og bitter mann hadde jeg aller helst sett at det nye forumet hadde adoptert xkcds regler for Serious Business, men antar det hadde blitt litt i overkant for majoriteten av brukerne.

 

Ellers mener jeg at de fleste reglene til diskusjon.no er verdt å videreføre, men håper innstendig på et absolutt forbud mot telletråder, emnetitler med ord delings feil, generelle grammatiske bomskudd og annen forrykende oppførsel.

Lenke til kommentar

Jeg er som mange andre her inne fornøyd med modereringen slik som den ble/blir gjort ved diskusjon.no. Dermed kan vi vel enkelt og greit videreføre det meste av retningslinjene. Man bør derimot huske at dette nå blir et rent gamer forum, og en gamers mentalitet er ofte litt annerledes enn hva man finner andre steder.

 

Angående 18 års regelen, mener jeg at denne også bør videreføres. Ikke fordi jeg mener at en 16 åring ikke kan være like moden som en 18 åring, men det fører til at vi får en liten garanti ovenfor modenheten ovenfor den modereringen som gjøres.

Lenke til kommentar

Eg meiner at diskutering av korleis ein kan ta backup av spel og korleis ein kan få gamle spel til å fungere i nyere systemer eller Linux med cracks/omgå DRM burde være lov. På heilt nye spel så trenger det ikkje å være lov, men når spela er ca eit år gamle og det knapt eksisterer piratkopiering pluss slitasjen på optiske disker begynner å vise seg så er dette greit.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...