Gå til innhold

G19 Series - Logitech


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Kjøpte meg G13 for noen dager siden, har prøvd den i alle spill jeg har spilt etter det.

 

I grid var den rett og slett mye bedre enn tastaturet, (tenkte først på kamera på mini stikken, men det endte opp med gir noe som ble skikkelig rått) men jeg har en Xbox360 spake som jeg heller bruker til det. I Cod4 og Far Cry 2 har jeg blitt merkbart kjappere etter at jeg begynte å bruke G13, tok litt tilvenning siden det var så ubehagelig å nå G20, G21 og G22 tastene, for ikke å snakke om G16, G17 og G18 som jeg kutta helt ut. De knappene blir kun brukt til ting jeg ikke gjør så ofte (les: aldri).

Å kunne nå makroer uten å slippe WASD gjør at man kan legge opp noen geniale funksjoner som virkelig gjør livet surt for de som spiller mot deg. Det at man ikke når profil knappene uten å slippe WASD er en liten frustrasjon om man spiller f.eks. Fallout 3, Oblivion eller lignende, siden man da har en hel del taster man skal bruke. Det samme kan man si for f.eks. Red Alert 3, Dawn Of War 2 og RTS generelt.

I Flight Simulator X og Lock On gikk det greit, siden man ikke trenger å bytte mellom profiler kjapt for å få det som man vil, der har jeg en profil for take off/landing en profil for Taxi og en profil for mid flight.

Det spillet jeg har hatt mest glede av å bruke denne saken i, er helt klart Armed Assault, å lede skvadroner og samtidig bevege seg har aldri vært så enkelt før, jeg har en profil for kamp, en for logistikk og en kun for ledelse. På alle tre profilene har jeg ordnet med de mest vanlige kommandoene på samme sted, slik at man alltid vet hvor man har de vitale knappene.

Ett annet sted denne saken vil kunne brillijere er nok WoW, jeg spiller ikke selv, men kan se for meg at makroene man kan legge lett tilgjengelig, vil gjøre alt mye kjappere for spilleren.

 

Displayet blir ikke brukt i det hele tatt for min del, siden jeg allerede har G15 med en hel masse mods, men det ser ut til å ha samme funksjonene som G15 sitt display. Fargene er veldig sterke i displayet, men ikke så synlige på tastene, men var kult uansett ;)

 

 

Postivit:

Lys som endrer seg etter hvilken profil som er aktiv.

Makro taster rundt hele WASD om man vil.

Muligheten for å lagre profiler på enheten.

Behagelig (blir ikke sliten i hånda av å spille for mye)

 

Negativt:

Blir litt for small på de bakerste tastene, man må holde fingrene ganske samlet for å utnytte tastene skikkelig.

Profil knappene er vanskelig å nå uten å slippe WASD.

 

Nå mangler jeg bare G19 og G35 så er galskapen komplett, gleder meg like mye som dama gruer seg til den tid kommer. Hun setter nok ikke pris på at pengene hagler ut like fort som de kommer inn, men noe må jo jeg kunne unne meg også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...