Wilhelmsen Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Oi oi. Den der så fin ut. Praktisk med noe lenger skaft også. Skummet arbeider seg ofte høyere og høyere på kosten når jeg latherer, ender ofte med skum langt oppå hånda. Ikke alltid like praktisk. Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Hmm, jeg opplever aldri å få skummet på hendene, eller på skaftet på kosten. Det kommer nok av dårlig valg av bolle. Jeg venter på en Scuttle nå, gleder meg mildt sagt mye. Man heller kokende vann i det hullet så skummet holder seg godt og varmt under hele barberingen. Det er også riller i bunn, slik at det blir bedre å skumme opp såpen/kremen. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Da har jeg fått pakken min, og testet en DE høvel for første gang. Førsteinntrykket er veldig bra Ikke helt glatt hud enda, men nå har jeg aldri vært ivrig på hudpleie, aftershave eller noe i den retningen, så det tar nok litt tid før jeg er helt der. Kosten og høvelen var mindre enn jeg hadde forventet, men gjorde absolutt jobben sin Takk for anbefaling, dette var en god barbering. Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Glatt hud vil nok komme etterhvert, jeg fikk forøvrig den værste barberingen noensinne idag, aldri kuttet meg så mye før! Kjørte på med Shavetten idag (Kniv-lignende sak som bruker vanlige blader), satt i et Feather-blad og kjørte på. Jeg er så "uheldig" med retningen skjegget gror på halsen, det peker rett oppover. Dette er andre gangen jeg bruker en shavette, så jeg klarer ikke helt å styre den skikkelig, dro derfor kniven mot skjegget i tre passeringer siden dette er enklest. Det hele endte opp i et latterlig blodbad, stypticen min fikk kjørt seg skikkelig! Det som var veldig positivt var at jeg fikk teste Razorburnrepairen fra Proraso nå, huden min var jo tross alt hakket opp. Razorburnrepairen fungerer meget godt, og huden min er helt fin igjen nå (12 timer siden jeg barberte meg). Jeg vil derfor anbefale denne, den er veldig drøy, og vil sikkert vare i flere år, det er jo ikke ofte man får så mye razorburn. Jeg driver forøvrig å oppdaterer tråden, med flere punkter og et par til avsnitt: -Forskjeller på høvler -Anbefalinger for folk med veldig kraftig skjeggvekst Jeg vil minne dere på at det bare er å spørre om ting, jeg vil gjerne utdype ting hvis det er vanskelig å forstå. Jeg kan også anbefale andre høvler/koster/kremer/såper osv. hvis dere har trangt eller stort budsjett. Melfaction: Hva kjøpte du? Lenke til kommentar
Laland Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Hold nå en ordentlig diskusjon igang! Ètt innlegg som var over streken er slettet. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Melfaction: Hva kjøpte du? Se forrige side Da var jammen jeg også bitt av basillen Gikk for følgende pakke: Merkur 11C Simpsons Berkeley barberkost (Pure Badger) Derby Extra barberblader 100-pakning Proraso barberkrem eukalyptus i tube men-u Facial Moisturiser Lift men-u Healthy Facial Wash Totalpris: 1 165,- (inkl frakt). btw: foretrekker Melfacion fremfor Melfaction Kosten føltes litt stiv, så neste lønning blir det nok en silvertip + stativ Endret 20. februar 2009 av Melfacion Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Beklager det, men av en eller annen grunn føltes det mer naturlig ut å skrive det med en T. Ja, husker du bestilte det nå, er litt trøtt. Hvis du er smart venter du litt med å bestille en til kost, de blir alltid mykere etter en måneds bruk. Da vil jeg heller anbefale deg å kjøpe deg en til såpe/krem. En såpe i en mahohny-beholder er noe som vil imponere på badet. Evt. kan du kjøpe en scuttle, det anbefales på det sterkeste! (Se posten min litt over her). Bra valg å kjøpe så mange blader, et derby-blad varer i ca. fire dager for meg, så da har du blader for over et år. Endret 20. februar 2009 av Bertelsen Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Jeg er så "uheldig" med retningen skjegget gror på halsen, det peker rett oppover. Samme her. Det vokser i en slik vinkel at det blir meningsløst å barbere med hårene (med en ordinær Gillette-høvel). Derfor må jeg alltid ty til mothårsbarbering på halsen, og det resulterer ofte i irritert hud. Det er litt av grunnen til begrenser barberingen til et par-tre ganger i uken. Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Jeg har ingen problemer med det med en DE-høvel. Kjører WTG - XTG og ATG tilslutt. WTG= With the grain XTG= Across the grain ATG = Against the grain Jeg får også lett irritasjon med ATG, men det går alltid greit hvis jeg tar det til slutt. Tar som regel å J-Hooker når jeg tar ATG, da blir det BBS uten noe form for irritasjon. J-Hooking er å vri høvelen som en J med veldig korte drag, bør prøves med stor forsiktighet. En annen ting du kan gjøre er å la høvelen gli "skjevt", da blir det en blanding av ATG/WTG og XTG, det fungerer også veldig bra. Men dette er noe du burde vente med et par uker, greit å kunne det grunnleggende først. Jeg vurderer å legge ut noen filmer på Youtube hvor jeg viser avanserte metoder for barbering, hvis noen er interissert i det. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg vurderer å legge ut noen filmer på Youtube hvor jeg viser avanserte metoder for barbering, hvis noen er interissert i det. Ja takk Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Da blir det lagt opp på mandag, evt. imorgen. Spørs om sambo har tatt med seg kameraet vårt på tur, er litt usikker. Hvis dere har noen ønsker om hva jeg skal legge ut er det bare å rope, oppskumming/Grunnleggende barbering osv. Hvis noen av dere har skills i photoshop hadde jeg blitt ekstremt glad hvis noen vil ta en jobb i å lage et slik overskriftsbilde til å ha i førstepost. Jeg prøvde å lage et selv i Paint som dere kan se i førstepost, men det ser lite fint ut. Lenke til kommentar
Wilhelmsen Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg har også hår som går i alle retninger på halsen. Er ikke mulig med noe "textbook" barbering nei, her må det vris, snus og barbere noen veldig få centimeter om gangen. Ikke gøy. Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 M-m, det er hvertfall i veldig stor utfordring når man går over til DE-høvel, men det blir veldig enkelt etterhvert, det blir som en rutine. Jeg hadde store problemer i starten, men det kom også av at jeg kjøpte en Futur som første høvel, og den er elsk eller hat på andre forum. Veldig vanskelig i bruk, og krever egentlig en litt annen metode for barbering enn f.eks 34HD. Jeg tror jeg har brukt ganske mange tusen på dette nå, men det er helt klart verdt det. Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Kan vel ta en aldri så liten Rapport. Jeg ble jo som sagt inspirert av denne tråden til å skifte mine gamle barbervaner, fusion høvel til DE og de. Brukte tilsammen 1000 kr, nøyaktig 1051 med frakt. Jeg har vel holdt på nå snart en uke der jeg grundig barberer meg hver dag, og det er absolutt fantastisk. Fikk noen små kutt i starten men absolutt ingenting stort. Føler allerede nå huden er mer vandt med den nye høvelen [skulle tro overgangen ikke var såå svær som den ville vært viss jeg hadde brukt Maskin, (har aldri brukt maskin)]. Nyter hver morgen og ser nesten fram til å stå opp. Ser meg nå ferdig med mitt første barberblad og ser fram til et nytt ett i morgen tidlig. Planlegger for øyeblikket litt nytt utstyr som jeg må få bestilt da lønna kommer. Det blir vel en alumstick, flere blader og muligens en aldri så liten barbersåpe. Det blir en god vinterferie for meg... Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Alumstick er alltids greit å ha! Slenger opp en filmsnutt jeg laget idag tidlig, den ble egentlig jævlig dårlig, men jeg skal lage en ny en på mandag. Lyden ble så lav, og jeg tok alt på sparket, tenkte egentlig ikke over hva jeg skulle si eller vise frem. Hvis dere har lyst at jeg skal vise noe spesielt er det bare å si fra. Linky link Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Spennende! Lyden var grusom ja men fikk en grei introduksjon. Det jeg muligens kunne trengt enn film på er vell... et generelt forslag på hvilke vinkler/retninger en kan eller bør barbere seg. Føler jeg prøver meg frem for hver dag som går med noen nye spreke ideer. Idag endte jeg opp med 7-8 kutt så hei og hå Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Imorgen skal jeg ta en litt lengre film, hvor jeg viser hvordan jeg barberer meg selv, der kan du få noen bra tips. Kutt og sånn blir kun et minne etterhvert, jeg kutter meg veldig sjeldent. Gjør det kun når jeg skal teste ut noen "triks" men da ber jeg jo om det selv. Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Har ett spørsmål. Til å skumme opp kremen bruker jeg en noelunde vanlig plastkopp. Den har rektige form men er vel... av plast. Etter første barberrunden er skummet som regel kaldt, er dette veldig dumt, så de to siste omgangene blir skummet som regel noe kaldere, er dette veldig dumt? Kan også nevne at jeg i dag hadde en av mine bedre barberinger. Ble stående i over 30 minutter mens jeg hørte på the killers og muse, ett lite kutt men ellers var det bare glede og harmoni... ahh Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 At skummet er kaldt har vel ikke så ekstremt mye å si, bortsett fra at hudporene ikke vil åpne seg opp like mye som når skummet er varmt, da vil huden trekke inn mindre fuktighet. En plastikk-kopp tror jeg er et dårlig valg, nå vet ikke jeg hvordan den ser ut, blir den ikke litt for liten? Med mindre du skummer opp i ansiktet da. Akkurat nå bruker jeg en helt vanlig skål av porselen, kan kjøpes på Ikea for 10,- eller på en annen random butikk. Jeg venter fortsatt på en Scuttle, som visstnok skal være helt fabelaktig. Updaten er forøvrig ute i kveld en gang, førstepost blir sikkert dobbelt så lang som den er nå, prøver å få med det meste nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå