Gå til innhold

Barbertråden

Anbefalte innlegg

Jepp. Tusen takk for alle tips! :D Blir spennende å prøve. Noen etterbarberingskrem du anbefaler? Tenker mest på i forhold til demping av irritasjon og den type ting.

BTW: Hva slags høvel fikk du i dag?

En Gillette Fat boy fra 1960. :)

Krem ja, jeg liker selv Proraso sin, det er litt alkohol i den, men ikke så veldig mye, fungerer for min del.

Ellers er Truefitt and Hill Ultimate Comfort Aftershave sinnsykt fin, hadde den før, den koster litt mer enn Proraso sin.

Skal bestille aftershaven i Indian Limes fra Truefitt, har kremen, og jeg får parfymen snart, så da har jeg hele serien. :)

Anolope: Ja, noen missliker det, noen ikke. Mange sier ting som at det er fakta, og da blir det helt feil.

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kremen var fin den, frisk og god lukt. Når det gjelder bruken så vet jeg ikke helt, godt mulig jeg ikke vet hva jeg holder på med fordi den var muligens litt seig til tider, helt sikkert fordi jeg ikke skummet den opp ordentlig eller noe. Er også noe usikker hvor mye krem skal brukes, synes ikke jeg brukte så veldig mye men kan allerede nå se at jeg må nok bestille en ny en om 10 dager eller noe sånt. Kan også nevne det at barberingstettheten ikke ble helt på topp, ble riktig nok der hvor jeg fikk til teknikken kjempe bra og langt bedre enn før men der hvor dette med vinkelen ble noe mer komplisert ble ikke barberingstettheten noe å skryte av.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-o2Xgh2

Min barbermaksin funker svært dårlig, spessielt på haken.

begynt og bruke høvel igjenn, noe som er veldig irriterende, skjærer meg altid med den på kvisene :(

Lenke til kommentar

Prøv deg på DE-høvel (Les første post), eller kjøpt en blodstillerstift.

En blodstillerstift vil stoppe blødningen med en gang.

Problemet med cartridge-høvler er at du må legge så mye press på huden for at bladene skal få riktig vinkel for å kunne kutte hårene.

Alejandro: Hvordan går det med barberingen, noen fremgang?

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

Joda, framgang. Kuttet meg ikke i det hele tatt i dag tidlig. Skal se om jeg tør å gå imot hårene om noen dager.

Jeg har i hvert fall fått kontroll på latheringen min, slik at det ikke ble så mye rot.

Hvor ofte bør jeg skifte blad forresten? Skifter til nytt hver dag jeg, vet ikke helt om det er nødvendig?

Lenke til kommentar

Så det.. Må uansett bare få takke Bertelsen. Denne tråden har vært den mest interesante på forumet. Endte opp med å bestille varer sist torsdag så jeg forventer dem i posten i dag :D

Endte opp med å følge dine anbefalinger nesten 100%. Endte opp med en 450 kr dyr børste siden det var den eneste de hadde igjen, var nok pga overgangen til ny side. Barberte meg ikke i går bare for å nyte det til det maksimale i dag!

Har også sett meg gjennom youtube filmene av mesteren sjæl... føler meg klar. Skal poste å fortelle om hva jeg syntes!

Lenke til kommentar

Jeg har en ganske laber Gilette høvel som jeg tar mine pre-pubertalaktige ansiktshår med. Barberskum er som regel ikke-eksisterende her, siden broderen rasker det med seg når han er på et av sine daglige 'mat og husholdingsraid'.

Var så vidt jeg ikke barberte meg forleden. Jeg tror faktisk jeg fant et sort hår på haken, jeg gjentar: Et sort hår! Kansje jeg endelig begynner å få skjeggvekst? ^^

Lenke til kommentar
*snip*

Det var veldig hyggelig å høre! :)

Husk at det er en stor overgang, men hvis du har fått med de fleste filmene til Mantic skal det nok gå greit, folk bommer alltid på inngangsvinkel og press med høvelen, ta det med ro, og bruk veldig korte pass, bruk litt tid på å skumme opp kremen og la den få ligge litt i ansiktet før du begynner å høvle i vei.

Ikke glem en skikkelig god prep med dusj og vask av ansiktet.

Husk at det er masse eukalyptus i Proraso sine kremer/såper, og den "aktiveres" ved kaldt vann - Ta derfor å skyll ansiktet med kaldt vann etter barberingen.

Det føles så herlig ut, og du kjenner at huden er ren.

Du kan også forvente at huden blir renere etter å ha brukt tradisjonelle kremer/såper, imotsetning til Gillette-skum, som inneholder parabener og masse andre små-skumle ting.

Lykke til, og ikke glem at det bare er å spørre meg hvis du trenger råd og tilbakemeldinger! :)

Lenke til kommentar

Sånn da fikk jeg prøvd utstyret. Etter en god varm dusj satte jeg i gang med å varme børsta, lage skummet og smøre meg inn. Var deilig å behagelig å smøre seg inn med den fine kosten så det var topp. Venta en stund og maserte skummet godt å lenge. Deretter begynte jeg med "høvlingen". Jeg var veldig forsiktig for helst ikke å skade meg og fokuserte på at jeg skulle la vekten gli nedover og ikke presse. Den første runder var så som så men jeg hadde fortsatt mye skum igjen og tok til runde 2.

Det var først her det ble bra, var litt mer kjent med både vinkel og slik på høvelen så det var en behagelig opplevelse... Jeg endte opp med en tredje runde pga suksessen av den forrige... Etterpå var det skylling av fjes i kaldt vann og på med Noe after lotion greier, det føltes deilig. I morgen skal jeg opp 6.30, trenger 30 min ekstra visst du forstår hva jeg mener.

Lenke til kommentar

347547.jpeg

Trenger en anbefaling for Merkur høvel som tar det jeg har av skjegg. Litt gammelt bilde, har ikke så mye rundt munnen nå. Men kotelleter på hver side.

Og hva annet burde man slik i første omgang kjøpe. Vil ikke bruke så mye penger, men teste ut dette med DE-høvler.

(Har lest gjennom tråden, men følte det ikke fantes som spesifikk rekommandasjon for meg.)

Birger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...