Bertelsen_InnleggNO Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Blodstillerstift er veldig smart. Å kjøpe et helt kit er jeg ikke helt fan av, du taper masse penger hvis du ikke liker lukten. Lucky Tiger er uansett et kjent merke, som har verdsatte produkter, det er opp til deg. Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Sant sant. Det tenkte jeg ikke på. Får plukke meg med litt enkeltting istedet da, med litt forskjellige lukter. Blir spennende å prøve. Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Helt klart, det fine er at du kan få en barbersåpe/krem, aftershavebalm, deoderant og parfyme med samme lukt nå. Kjedelig å ha en parfyme fra Penhaligons, som blir drept av stanken fra Gillette-skummet. En liten adsvarsel mot produktene fra Men-u: Mange opplever irritasjon i ansiktet etter å ha brukt dem, noen ikke. Bare så du vet det. Endret 5. februar 2009 av Bertelsen Lenke til kommentar
Tangeter Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Er 20 men har hatt fullskjegg siden siden jeg var rundt 15 . Tenker jeg skal kjøpe en av disse men har et spørsmål før jeg gjør noe. La oss si at det er to uker siden jeg fjernet alt (liker å variere i stiler ), hvordan vil en skikkelig DE høvel gå på sånt skjegg (svart, relativt sterkt)? Har egentlig lenge planlagt å kjøpe maskin men har alltid likt høvelen bedre. Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 En DE-høvel vil fungere bedre enn en moderne høvel, en moderne høvel blir veldig fort tett mellom bladene. Det finnes DE-høvler som er laget for tett skjegg, Merkur 15C er en av dem, den er identisk med Merkur 33C, som igjen er identisk med 34HD hvis man ser bort i fra et litt tynnere skaft. Husk at hvis du kjøper høvel, bør du virkelig ha kost og såpe i tillegg. Lenke til kommentar
Tangeter Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 I så fall kan du regne me enda en konvert . Jagger Edward eller Merkur? Noen stor forskjell på dem annet enn design og kanskje noen mer eller mindre spesielle funksjoner? Tenker jeg likevel kan kjøpe en som ikke er vond å se på når jeg først starter, robust vil jeg helst at den skal være å. Angående kost tar jeg vel grevling, dog ikke av øverste hylle Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Hvis jeg hadde vært deg ville jeg kjøpt Merkur 15C, siden den er godt egnet for nybegynnere, og har tooth-comb - som igjen egner seg for de med tykk skjeggvekst. Jeg har ingen erfaring med Edwin Jagger sine høvler, men jeg har en kost fra dem, som er av meget bra kvalitet. Denne høvelen er identisk med 33C, bortsett fra at denne høvelen har et "tooth-comb" hode som passer godt for personer med kraftig skjeggvekst. Støpt i messing og forkrommet for ekstra glans. Leveres i pappeske og med 1 stk. barberblad. Av koster holder det nok med en Best Badger, du får mye for pengene hvis du kjøper en slik, jeg har en Edwin Jagger Best Badger i imitert horn. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte den. Husk at en grevlingkost kan lukte helvete første gangen den blir brukt, men dette går fort over. Designmessig synes jeg Merkur Futur er veldig stilig, kjøpte den selv da jeg begynte med DE-barbering, men denne er ikke egnet for nybegynnere, jeg slet mye i starten, men det gikk over etter en tre uker. Uansett hvilken høvel du ender opp med, vil de vare resten av livet ditt hvis du tar vare på dem. Men du må for guds skyld ikke slå høvelen i vasken for å få bort skum, tysk panserstål vs. vask fra Ikea - Ikke bra. Endret 6. februar 2009 av Bertelsen Lenke til kommentar
Tangeter Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Greit, poster litt senere i dag når jeg har tid for å sjekke om produktene jeg kjøper holder stand. Får håpe hudirritasjon blir en del av fortiden med dette. Lenke til kommentar
Tangeter Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Er det stor etterspørsel etter disse varene eller? Alle av de jeg vil ha er utsolgt :/. Har du troen på disse foresten Bertelsen ? Truefitt & Hill Luxury Såpe, 15C DE, Edwin Jagger - Best Badger, Derby Extra Blader. Aftershave har jeg fra butikken allerede, alkoholfritt så klart. Endret 6. februar 2009 av ghost_ronin Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 De får inn de utsolgte varene innen uke 7, så vi får håpe de kommer da. De varene du har valgt nå er noen av favorittene mine, hvis du ser bort fra at høvelen jeg bruker ikke har open comb, og at kosten har håndtak i horn, ellers er det likens. Den såpen der er helt fantastisk, lukten er helt utrolig digg, noe av det beste jeg har luktet i mitt liv, og jeg bruker den somregel hver dag. Er på utkikk etter en parfyme som lukter det samme nå. Aftershave uten alkohol er greit ja, det kommer litt an på huden din. Jeg har en Razorburnrepair fra Proraso som inneholder mye alkohol. Jeg kan ikke bruke etter jeg har barbert meg, huden blir veldig irritert i noen minutter, men det gir seg etter en time eller to. Derfor bruker jeg den før jeg legger meg, den reparerer huden veldig bra, hvis du skulle være så uheldig. Når du bestiller fra Barbershop kommer det opp et eget felt for kommentarer, der bør du spørre pent om noen samples, jeg får alltid samples når jeg bestiller, og det er veldig greit å teste ut andre ting. Men du burde ikke teste de med en gang, det bør gå en uke før du tester ut nye kremer/såper/blader, slik at du mestrer den pakken du bestiller først. Hvis du har barberkviser/irritasjon før du skal begynne med DE-barbering vil jeg anbefale deg å vente et par dager, så huden får roet seg litt ned. Mest sannsynlig vil du få litt irritasjon de første dagene, siden huden din er uvant med så skarpe blader, og du kommer sikkert til å gjøre noe feil med vinkel og press. Bare husk: Null press, så går det nok kjempebra. Lenke til kommentar
Tangeter Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Får en del irritasjon/røde hevelser osv ved halsen noen ganger etter barbering, ganske vanskelig skjegg rundt der. Bruker, fusion gel, mach 3 og aftershave men funker likevel ikke, bruker aldri å varme opp da. Noen mirakelkur til det eller? Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Fusion gel er noe drit, fukter dårlig og gir dårlig glid, mac3 kan du bare gi bort til noen du hater. Jeg tror irritasjonen din vil gå bort, når du har lært å bruke en DE-høvel. Ellers er det greit med ordentlig prepping, dusj/varm vask og vaske ansiktet ordentlig, irritasjon kan ofte komme av bakterier. Jeg bruker en Preshave-oil fra Truefitt and Hill, jeg synes selv at det hjelper til mye med irritasjon, den gir en bedre glid, samt at den beskytter huden og mykner opp skjegget. Jeg vil dog ikke anbefale å kjøpe den, det er mye blandede meninger her, den funker for noen - men ikke for andre. Det koster også ca. 180 kroner pr. 150 ml, noe som er mer enn en veldig ekslusiv konjakk. Den passer forøvrig veldig bra til Truefitt and Hill sin Indian Limes barberkrem, da får du en herlig duft med sitrus, appelsin og mandarin. Endret 6. februar 2009 av Bertelsen Lenke til kommentar
Tangeter Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Greit, kjøper alt på listen i løpet av ca. neste uke eller så fort som de fyller lageret igjen. Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Sitter å venter på penger jeg nå Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Mitt kom i posten i dag, gleder meg! Men tror jeg venter på etterbarberingskrem og blodstillerstift før jeg prøver. Viste oss barbershop.no til min far, så han blir å ihvertfall bestille seg ny kost og såpe til uka. Greide ikke helt å overbevise han om DE-høvel, for han er fornøyd med sin wilkinson flerbladshøvel. Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Mitt kom i posten i dag, gleder meg! Men tror jeg venter på etterbarberingskrem og blodstillerstift før jeg prøver. Viste oss barbershop.no til min far, så han blir å ihvertfall bestille seg ny kost og såpe til uka. Greide ikke helt å overbevise han om DE-høvel, for han er fornøyd med sin wilkinson flerbladshøvel. Gratulerer! Jeg fikk en ny høvel idag. Husk å se filmene til Mantis, og husk no pressure. Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Jepp. Sett den ene, wetshave på 10 minutter eller hva den heter. Men, der tok han jo og barberte både mot og med retningen hårene ligger i? Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Jepp, jeg kan også barbere mot hårretningen uten problemer - Men det er ikke alle som kan det, der må du nesten bare prøve deg frem. Kjør XTG og WTG de første gangene, jeg gjorde det, og da fikk jeg bra resultat, greit å gjøre det simpelt de første gangene. XTG - Across the grain ATG - Against the grain WTG - With the grain Du bør også se filmene som tar for seg oppskumming av krem, et bra lather slår det meste. Få også med hvordan du skal ta vare på kosten, skyll den med varmt vann og tørk den på et håndkle, og den så opp - Da vil den vare i en 15-20 år. Når busten er ødelagt kan du bare kjøpe en ny bust for 200 kroner fra Kina. Det er vanlig at kosten lukter død hund og mister et par hårstrå den første gangen du bruker den, bare så du er klar over det. Endret 6. februar 2009 av Bertelsen Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Jepp. Tusen takk for alle tips! Blir spennende å prøve. Noen etterbarberingskrem du anbefaler? Tenker mest på i forhold til demping av irritasjon og den type ting. BTW: Hva slags høvel fikk du i dag? Endret 6. februar 2009 av PureChaos Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Jeg har jo alltid hørt at barebering MOT hårene skal aldri forekomme! Til og med Fab5 på tv3 sa jo det i hvert eneste program :o Men jeg har vært nødt til å barbere mot hårene (etter først å barbert med) for å fått ett glatt resultat. I tillegg dratt noen drag sidelengs under kjeven etterpå. Så han typen i filmen du linker til Bartelsen gjorde det. Godt å vite at jeg ikke har gjort noe galt da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå