Gå til innhold

Barbertråden

Anbefalte innlegg

Virker fristende dette her. Bruker pr. i dag en gilette "noe", funker greit nok, men optimalt blir det ikke. Så har jeg et spørsmål angående kviser: Jeg er litt plaget av kviser i ansiktet fra tid til annen, kan jeg barbere meg med slik fancy høvel om jeg har kviser? Høvelen fra Gilette glir greit nok over, kapper kanskje tuppen men det får man leve med. Vil det samme være tilfellet med den anbefalte høvelen, eller vil den grave seg godt inn i kvisa?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du bruker ikke noe press mot huden med en DE-høvel, derfor skal det mye til før den vil grave seg inn, den skal bare gli veldig lett over, det vil også gli lettere når du får en skikkelig krem eller såpe i ansiktet.

Derfor vil jeg tro at det vil fungere bedre med en DE-høvel.

Jeg har opplevd en spesielt ren hud etter å ha brukt mint-serien til Mama Bear, den inneholder ekstreme menger med te-treolje, som virker veldig bra på uren hud.

Hvis du føler at Gilletten din gir en bra nok barbering, kan du bare kjøpe en alumstick, de koster rundt 50 kroner.

De ligner på en kalkstein, dypp den i vann og gni den litt på såret, du kjenner det svir i et sekund, så stopper blødningen med gang. Veldig grei kompis å ha.

Førsteposten er nå oppdatert med en liten guide, litt for de med sensitiv hud, og litt mer skitprat.

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

Har selv hoppet over til DE barbering og kjører en Merkur Progress med Geo Trumper kokosnøttsåpe eller Proraso krem. Det skal sies at jeg tar meg selv i å bruke lengre tid når jeg barberer meg nå, men det har blitt et hyggelig rituale og ikke et ork som det tidligere var.

Føler at man kanskje burde komme med en liten advarsel siden man fort kan bli litt oppslukt i å prøve nye såper, kremer og andre barberingsprodukter som gjør at det fort blir litt dyrere enn det man hadde tenkt *kremt*

Barberblader

Det finnes mange ulike merker å velge mellom, alt fra Gillette-blader produsert av svensker, til blader fra japan som er produsert av samuraier.

Feather:"Ninja assasins sharp" :D

Endret av Tryph
Lenke til kommentar
Har selv hoppet over til DE barbering og kjører en Merkur Progress med Geo Trumper kokosnøttsåpe eller Proraso krem. Det skal sies at jeg tar meg selv i å bruke lengre tid når jeg barberer meg nå, men det har blitt et hyggelig rituale og ikke et ork som det tidligere var.

Føler at man kanskje burde komme med en liten advarsel siden man fort kan bli litt oppslukt i å prøve nye såper, kremer og andre barberingsprodukter som gjør at det fort blir litt dyrere enn det man hadde tenkt *kremt*

Så sant så sant, jeg begynner å få litt for mye såper/kremer nå, men er verdt pengene. Alle de herlige duftene.

Startet du DE-barberingen med en Progress? :D

Lenke til kommentar
Hvorfor barberte du deg i natt? Er det ikke bedre å gjøre det på morgenen? :p

Satt oppe grunnet å ha spist kyllingvinger fra Rema som jeg stekte selv, pluss kaffe før på dagen, og en liten med variest jus. Ble litt gassy, for å si det slikt. Pluss at jeg sov til kl. 13 igår.

Birger :)

Lenke til kommentar

Aha, jeg har selv barbert meg om natten, og det er en digg følelse. Surt at jeg må gjøre det igjen om morgenen.

Jeg prøvde forøvrig en shavette for første gang i går, og det gikk faktisk veldig bra, helt smooth hud, uten noen irritasjon.

Shavette er forøvrig en "fake" barberkniv, hvor man putter inn et barberblad, man slipper derfor stropping og sliping, betalte hundre kroner for denne - en fin start for de som vurderer en ekte barberkiv.

yellow_coolcut_razor_trh.jpg

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

Bruker Mitchell's Wool Fat Shaving Soap, Crabtree & Evelyn silver-tip børste og Gilette Mach 3 LE (blå) høvel. Jeg har aldri blitt helt komfortabel med å navigere ekstremt skarpe kniver ved hjelp av speil rundt hovedpulsårene.

Pleier alltid å barbere meg etter en dusj. Da blir det smooth.

Lenke til kommentar
Hva bestilte du? :)

Ikke noe spesielt utover den pakken du anbefalte, bare en ordentlig ansiktsrens og skrubb. Tenkte når jeg først skulle bruker penger på noe så forfengelig så kunne jeg like gjerne gjøre det ordentlig og gjøre noe med mitt oljete og etter en lang dag urene ansikt.

1 stk. MRKC34 Barberhøvel Merkur 34C HD à kr 279,00

1 stk. DERB-02 Derby Extra barberblader 100-pakning à kr 169,00

1 stk. EJ-281K44 Edwin Jagger Best Badger barberkost sort og nikkel à kr 599,00

1 stk. PRO001 Proraso barberkrem eukalyptus i tube à kr 99,00

1 stk. PRO01005 Proraso Protective After Shave à kr 119,00

1 stk. LT-33049990 Lucky Tiger Face Wash à kr 229,00

1 stk. LT-33071000 Lucky Tiger Face Scrub à kr 239,00

Endret av Alejandro
Lenke til kommentar
Så sant så sant, jeg begynner å få litt for mye såper/kremer nå, men er verdt pengene. Alle de herlige duftene.

Startet du DE-barberingen med en Progress? :D

Er helt enig at det er verdt alle pengene, men husker at jeg rasjonaliserte valget om å skifte til at det over tid ville bli billigere. Hehe

Hoppet rett på en progress ja, der jeg kjøpe den var prisforskjellen minimal, pluss det at jeg hadde lest på det forrige forumet at det funket fint

på lavere instillinger. Gått bra så langt.

Så har du tenkt å begynne med kniv? Tror ikke jeg har nerver til å strekke meg dit. Har litt for mange filmscener svirrende rundt i hodet mitt.

Lenke til kommentar
Hva bestilte du? :)

*snip*

Det der så kjempebra ut, Lucky Tiger har noen av de råeste flaskene som finnes, veldig stilige å ha på hylla. Har aldri fått testet de personlig, men folk skryter godt av det merket.

Ikke glem å se på videoene til Mantic, link i første post.

Tryph:

Tror ikke det er noe stress, det var like lett å barbere seg med en shavette som med en høvel.

Jeg startet selv med en Futur, kanskje ikke det smarteste valget, tok lang tid å venne seg til det. Men akk så digg når jeg fikk det til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...