PureChaos Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Sier meg enig med poster over her. Frister sykt å gå til innkjøp av noe skikkelig. Flott tiltak Bertelsen. Tror du kan øke livskvaliteten til mange med dette! Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Hva er fordelen med våtbarbering som gjør det verdt utgiftene? Følelsen av en grevlingkost som børster ansiktet ditt, herlig dufter, null irritasjon og en BBS-barbering, da blir det ikke bedre etter min mening. Det er også noe med å skumme opp såpen, finne frem et barberblad, gni ansiktet med en preshave osv, som virkelig gjør dagen så mye bedre. BBS = Baby butt smooth, huden blir helt glattbarbert og smooth. Uansett, det behøver ikke å bli så dyrt, hvis du kun vil teste det ut. Hvis du har en høvel fra før av, kan du bare kjøpe en billig kost og en billig krem. I lengden blir det hvertfall billigere enn en Fusion-høvel, de pengene er spart inn på to måneder, det opplevde hvertfall jeg. Til dere som lurer; Jeg skriver en guide om hvordan man bruker dette utstyret, såpe/krem og kost, høvel osv. Forberedelse av huden, litt om ansiktssåper, og et eget avsnitt for de med veldig sensitiv hud. Hvis dere spør, kan jeg skrive litt om barberkniv å, hvis noen ønsker det. Endret 4. februar 2009 av Bertelsen Lenke til kommentar
J0den Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 brukte høvel i et års tid, helt standar svart/grå gilette. Men fikk barber maskin til jul. Når begynte dere og barbere dere? Gjør det nå i en alder av 15, hålt på i et års tid Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Samme alder som deg. Hvordan opplever du barbering med maskin? Irritasjon, barberkviser og inngrodde hår? Jeg fikk prøve toppmodellen til Phillips en dag, mener den koster rundt 3000 kroner, og den var ikke verdt mer enn en Gillette Fusion etter min mening. Lenke til kommentar
Sophonax Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Til dere som lurer; Jeg skriver en guide om hvordan man bruker dette utstyret, såpe/krem og kost, høvel osv. Forberedelse av huden, litt om ansiktssåper, og et eget avsnitt for de med veldig sensitiv hud. Ser fram til dette. Blir bare mer og mer fasinert av denne tråden. ^_^ Får lyst til å skaffe meg propert utstyr også. Irritasjon og barberkviser begynner å gå meg på nervene. Endret 4. februar 2009 av Sophonax Lenke til kommentar
J0den Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Samme alder som deg. Hvordan opplever du barbering med maskin? Irritasjon, barberkviser og inngrodde hår? Jeg fikk prøve toppmodellen til Phillips en dag, mener den koster rundt 3000 kroner, og den var ikke verdt mer enn en Gillette Fusion etter min mening. Får det til helt greit, har lært noen teknikker også etter hvert. Skal poste bildet av maskinen i løpet av dagen. Men det går helt greit med maskin, går bare over noen ganger, har også veldig god aftershave så bli ikke noe kløing. Men er som sakt bare 15år og har en del kviser som blir irreterte. noen tips for det? Men må si det er ganske greit med maskin. Sparer meg for kutting med høvel, i tillegg har jeg VELDIG VELDIG sensetiv hud og kan derfor bruke svært få salver/kremer. Kom gjerne med forslag til kremer/salver! Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Min første barbermaskin var en Philishave Cool Skin HQ 5620 som jeg fikk til min konfirmasjon. Før det hadde jeg brukt en vanlig tørr maskin som min far hadde. Philishave Cool Skin HQ 5620 Men jeg så raskt at barberingen ble veldig ujevn etterhvert som hårene ble tykkere. Derfor prøvde jeg en høvel. Det gjorde livet mye enklere siden jeg slapp å gå over ansiktet 5 ganger før jeg var feridg. Prøvde også ulike kremer og geléer, men fant ut at krem var det mykeste og mest behagelig for ansiktet mitt.. De siste 2 årene har jeg byttet barberhode oftere, men alikevel er det svært sårt etter barberingen. Dette har gjort at jeg ikke barberer meg hver dag, men det går gjerne 3-4 dager mellom hver gang. Nå, sitter jeg bare og venter på februarlønningen slik at jeg kan få prøve det fantastiske livet til vår kjære Bertelsen. Hadde ikke tenkt på denne type barbering som ett alternativ da jeg ikke trodde det var en mulighet for allmenheten. Trodde virkelig man måtte til en salong for å få barbert deg med kost Men er som sakt bare 15år og har en del kviser som blir irreterte. noen tips for det? Jeg vil anbefale deg å fortsette med maskin hvis du sliter skikkelig med kviser.. Jeg prøvde høvel før jeg var over med den værste kviseperioden min for mange år siden med ett dårlig resultat. Er ikke så godt å høvle over kvisene vettu Endret 4. februar 2009 av anolop Lenke til kommentar
-ErlendA- Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Gillette Fusion er greit nok for meg. Har alltid vært storfornøyd med den, selv om den lugger litt som Adapted sa. Er 17 år. og har enda ikkje fått de store utgiftene. Barberer meg maks to ganger i uken. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Dette er jo perfekt! Ypperlig tråd! Jeg sliter med veldig sensitiv hud! Det siste året har jeg sverget til produkter fra Bodyshop. Det har hjulpet mye igrunn ettersom huden har blitt bedre av deres produkter. Men om det finnes noe bedre så går jeg for det istedenfor. Noe av det som er anbefalt her. Men høvelen har alltid vært sugne Gilette fordi jeg ikke har funnet/vist om noe annet. Den DE høvelen virker jo bare knall da. Når jeg har pengene investerer jeg i noe skikkelig utstyr anbefalt i dette forumet Endret 4. februar 2009 av Gnomkraft Lenke til kommentar
Wartom_InnleggNO Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Barbering er for pyser. Selv sparer jeg til helskjegg. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Barbering er for pyser. Selv sparer jeg til helskjegg. Da er du skikkelig barsk viking! Har du rødt skjegg også eller? ^^ Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Ekte menn sparer ikke til helskjegg... vi våkner med helskjegg. Lenke til kommentar
cselnes Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Ekte menn sparer ikke til helskjegg... vi våkner med helskjegg. haha nydelig selv gikk jeg til innkjøp for et års tid siden av Merkur 34C HD, Men-u db premier kost, ansiktsvask, fuktighetskrem og barber såpe fra Men-u, stor fornøyd med syntetisk kost, kjekke med de er jo at de lager fort skum og fjerner dødehudceller, ansiktsproduktene skaper en frisk og flott følelse både under og etter barbering Lenke til kommentar
simen199 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 bruker for tiden en Philips HS8015/18 coolskin som jeg er storfornøyd med Har også en slik men er det sånn at de bladene(de runde tingene) skal byttes noen gang og hvor stor er den vanlige gel innsprøyting greia har ikke brukt opp den trial gel boksen. Er bare 15 men det er da noe hår her og der i ansiktet. Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Da var anbefalingene til Bertelsen i første post bestilt. Men de hadde ikke Best Badger kosten inne, så gikk for en Super Badger. Ble litt dyrere, men hvis den er så god som påstått tror jeg det er verdt. Gleder meg til å teste dette ut! Hvordan er det med etterbarberingskremer og sånne ting? Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hvilken Super Badger valgte du?? Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Edwin Jagger. Samme merke som den Best Badger'en som ble anbefalt. Håper det var lurt Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Den trehvite da, eller den svarte?? Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Ble den lyse, trehvite. Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Alle kostene som Barbershop vil glede dere i mange år fremover, det finnes egentlig ikke noen dårlige valg, men det kan styres av personlige preferanser, og det har dere jo ikke enda, så da er det bare å prøve en. McLovin2k3k: Barbermaskin vil nok være bra for deg ja, siden den gjerne etterlater en tørr hud, jeg vil dog anbefale deg en ansiktsmaske for fet hud, og en ordentlig ansiktssåpe, en skrubb bør du ikke bruke. Anthony Logistics er et verdsatt merke over hele verden, det koster dog veldig mye, skal du ha hele serien blir det over 1000 kroner. Jeg har den serien, og det er så totalt verdt pengene, jeg har aldri slitt med noe spesielt uren hud, men nå er den helt ren. Folk gir meg faktisk komplemanger over ren hud og god duft. En slik serie vil vare i minst fire måneder før du må kjøpe ny. Endret 4. februar 2009 av Bertelsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå