Bertelsen_InnleggNO Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Truefitt & Hill Ultimate Comfort Shaving Cream vil nok passe for deg, den inneholder kun en veldig svak duft av lavendel, som forsvinner ganske fort. Jeg kan ikke forstå at du mener en håndsåpe funker like greit som en barbersåpe, lada vs ferarri? Men en gang møtte jeg en fyr som brukte barberkniv uten å skumme opp ansiktet, ingen aftershave eller noe som helst. Badass? Ja. Passer det for alle? Kun når Norge vinner melodi grand prix. MrAids: Jeg vil helst at denne tråden er forbehold barbering av ansiktet, det er utrolig mange som sliter med dette, og jeg vil gjerne at de skal få noen tips her. Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 De er tomme for Edwin Jagger Best Badger barberkost på barbershop.no :unsure: Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Ja, så det nå. Barbershop er tomme for nesten alt av utstyr akkurat nå. Men han som driver butikken driver å oppdaterer butikksystemenet, jeg vet han bestilte det meste av koster og høvler før jul, så han har det nok på lager, men det synes ikke før det nye systemet er oppe. Det skal være oppe i løpet av den uken her. Meen, de har en litt dyrere kost på lager; Edwin Jagger Best Badger barberkost sort og nikkel. Den koster 599,- Jeg har den i lyst horn, og den er helt nydelig! Bilde jeg har tatt selv av kosten. Et bilde til. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Det er nesten litt rart hvordan jeg plutselig fikk lyst på en skikkelig høvel nå. For tida går det i Mach Power Fusion. Den holder inntil videre, men jeg kjøper nok neppe nye barberblader til den når jeg er tom. Da skal det investeres Lenke til kommentar
bear^_InnleggNO Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Snakk om å sette barbering i perspektiv, har holdt meg til å klaske litt skum på og grave av med gilette men nå fikk jeg noe å tenke på Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Hadde ikke forventa 3 sider om barberingsutstyr for denne tråden, men utrolig interessant når jeg først begynte å lese! Går i Gillette Mach 3, ingen vibrering herigården. Også bytta ut skum med såpe, men da den faste såpetypen. Fungert en stund, men merker huden blir mekitg irritert ved daglig barbering. Hmm, bursdagsgave til meg og haken min? =D Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg vil hvertfall anbefale dere å teste ut tradisjonell barbering med høvel i første omgang, mange av dere funderer på å kjøpe kniv, men dette er en ekstremt stor overgang, og vel pricey, jeg tror mange vil gi opp etter en uke da. Hvis noen har spesifikke ønsker om duft, design/ whatever er det bare å spørre. Bear^: Slå på stortromma og kjøp et ferdig utstyrssett, avbildet er Merkur Futur og en Merkur Silvertip-kost. Til den nette pris av 1699,- Ekslusivt som fanden. Lenke til kommentar
Wilhelmsen Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Må innrømme at jeg i lang tid nå har plaget meg selv med ikke direkte dårlig barbering men langt ifra det optimale. Skal se om jeg ikke klarer å finne frem noen kroner og gå til innkjøp av noe ordentlig utstyr om ikke så lenge. Har egentlig aldri visst bedre, eller tenkt over at barbering ikke nødvendigvis skal være noe vondt eller ubehagelig. Har liksom bare kjørt over med høvelen og det var det. Svi'en og alt som følger med har liksom bare vært sånn det er, ikke noe å gjøre med det. Men nå, utrustet med ny informasjon skal alt det der endre seg for det bedre skal du se. Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Hadde seriøst ikke visst om denne måten og barbere seg for vanlige folk! Trodde det beste på markedet nå var Gillette Fusion (som jeg bruker), men jeg blir jo sår som F, og må jo ha barberskummet på i 5 minutter før jeg føler meg vel nok til å barbere meg Så nå sitter jeg og setter sammen en liten pakke som jeg lurer på om jeg har råd til når jeg får lønn den 15. februer... Men jeg må spørre om hva du (Bertelsen) foretrekker av barberkrem og barbersåpe?? Det skal jo bli til skum begge deler Lurer på om jeg også skal gå for en Super/Silvertip badger barberkost siden denne er mykere. Må jo passe på min myke og følsomme hud Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Her var det mye godsaker, blir utvilsomt en bestilling etter neste "lønning"! Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Hadde seriøst ikke visst om denne måten og barbere seg for vanlige folk! Trodde det beste på markedet nå var Gillette Fusion (som jeg bruker), men jeg blir jo sår som F, og må jo ha barberskummet på i 5 minutter før jeg føler meg vel nok til å barbere meg Så nå sitter jeg og setter sammen en liten pakke som jeg lurer på om jeg har råd til når jeg får lønn den 15. februer... Men jeg må spørre om hva du (Bertelsen) foretrekker av barberkrem og barbersåpe?? Det skal jo bli til skum begge deler Lurer på om jeg også skal gå for en Super/Silvertip badger barberkost siden denne er mykere. Må jo passe på min myke og følsomme hud Vanskelig spørsmål, jeg bruker begge deler, alt etter hvilken lukt jeg vil ha. Hvis jeg skal anbefale deg en såpe vil jeg anbefale Truefitt and Hill luxury shave shoap, jeg synes den er lett å skumme opp, og den lukter HELT nydelig De har den desverre ikke på lager hos Barbershop, men det kan hende de får den opp når det nye butikksystemet er oppe. Andre såper jeg vil anbefale er de fra Mama Bear, lite kostbare, og du får mange forskjellige lukter, de fukter godt, og skummes opp lett, huden min har også blitt mye renere etter å ha brukt dem. Av krem vil jeg anbefale deg Proraso på tube, den er helt fantastisk, lukter menthol og eukalyptus, den har samme egenskaper som Mama Bear sine såper, men den gir deg en ekstrem avkjøling når du vasker deg med kaldt vann etter barberingen. Absolutt en wake-up-krem! Silvertip-kost er herlig ja, det virker som at du tenker som meg, kjøpe det beste når man først skal kjøpe, smart - men litt dyrt. Jeg sikler på en barberkost fra Plisson, en High Mountain White Badger i svart akryl, pris: $458 før fortolling. Den ser så herlig ut: Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 $458?? :o Da bør den faen ta meg gjøre litt mer enn å lage krem altså Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Hehe, du får bare se hvordan det blir etterhvert med deg selv, hvis du kjøper tradisjonelt barberutstyr. Sitter selv med åtte forskjellige kremer, tolv forskjellige såper, fire forskjellige høvler, og to koster Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Begynner med en til rundt 400,- til og begynne med jeg tror jeg Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Er blitt skikkelig keen på å prøve ut noen av anbefalingene fra denne tråden og barbershop-forumet. Blir vel å svi av et par kroner i neste uke. Lenke til kommentar
Hawko Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Dette emnet gjelder naturligvis kun for barberhøvler og eminente brukere av såkalte? Eller er vi som sverger til Brauns elekstriske vidundere også velkomne? Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Dette emnet gjelder naturligvis kun for barberhøvler og eminente brukere av såkalte? Eller er vi som sverger til Brauns elekstriske vidundere også velkomne? Tørrbarbering kan også diskuteres ja, selv om jeg skal få dere over til den lyse siden med våtbarbering. Er blitt skikkelig keen på å prøve ut noen av anbefalingene fra denne tråden og barbershop-forumet. Blir vel å svi av et par kroner i neste uke. Lykke til! Bare spør hvis det er noe du lurer på, jeg kan nok svare på det meste. Lenke til kommentar
Hawko Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Tørrbarbering kan også diskuteres ja, selv om jeg skal få dere over til den lyse siden med våtbarbering. Ah, jeg er fattig student - har ikke råd til kaksesåpe i mahogny fra kontinentet. Virker mye lettere å plugge laderen i et støpsel og voldta kinnene mine med roterende kniver i et par minutter. Hva er fordelen med våtbarbering som gjør det verdt utgiftene? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Tørrbarbering kan også diskuteres ja, selv om jeg skal få dere over til den lyse siden med våtbarbering. Det er ikke umulig at du klarer det. En liten beginners guide gjør seg alltid! Aldri feil å prøve noe nytt. Lenke til kommentar
Colon P™ Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 hmm, fikk lyst å kaste den jævla gilette fusion høvelen min nå og prøve noe nytt dritlei den høvelen, syntes den lugger fælt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå