Gå til innhold

Barbertråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har snart kommet nå? :whistle:

Kjøpte meg noen Taylor of Old Bond Street barberkrem i tube like før jul, Lavendel og Rose. Har hatt stor nytte av Sitron og Lime, men det var de utsolgt for.

Heldigvis har de fått inn Derby barberblader igjen da :D

Måtte legge hele prosjektet på is, har jobbet så ekstremt mye de siste månedene.

Alt i huset gikk til Helvete på en gang, måtte kjøpe nye laptoper, tv, vaskemaskin osv.

Nå venter jeg på Mac'en, og det tror jeg vil få igang prosjektet igjen, håpet er å få brukt et ordentlig redigeringsprogram for nettsiden, istedenfor det innebygde programmet til de jeg leier nettsiden av, det støtter kun IE.

Hvis du vil, kan du gjerne hjelpe til med nettsiden. :)

Skal prøve å få til et lite samarbeid med Barbershop, hvor man kan anmelde stasj basert på samples e.l.

Hva tror du om dette?

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

Heisann, jeg er relativt ny på dette med våtbarbering jeg også. Jeg har vel drevet på siden juletider 09. Det var egentlig innmari synd at jeg ikke så denne guiden før jeg begynte å kjøpe utstyr, da hadde jeg spart meg for den MERKUR FUTUR høvelen som samler støv i gaveesken sin.

FUTUR'en var vel egentlig en for tøff start, vanskelig å håndtere i tillegg til å lære seg en helt ny teknikk; så etter å ha lest denne guiden kjøpte jeg meg en 34HD i januar. Får vel til relativt bra barberinger nå, dog en del problemer med småkutt akkurat i området overgangen kjevebein til hals. Øvre del av ansiktet er smooth sailing, det er dog overgangen som nevnt og adamseplet som volder problemer.

Har vel egentlig gått litt for mye bananas med innkjøp av utstyr: hele serien til TGR (meget bra!), Truefitt & Hill Ultimate comfort barberkrem, Scuttle fra Georgetown pottery, og nå sist en MUEHLE R89 høvel.

Det som jeg dog lurer litt på er for dere som kjøper brukte høvler; hvordan rengjør dere dem? Bruker dere f.eks ISOPROPANOL løsning, koking, osv? Lurer litt på om det finnes noen guide for rengjøring.

Ellers hvis noen er interessert kan jeg selge FUTUR'en for en relativt rimelig penge....

Lenke til kommentar

...

Det som jeg dog lurer litt på er for dere som kjøper brukte høvler; hvordan rengjør dere dem? Bruker dere f.eks ISOPROPANOL løsning, koking, osv? Lurer litt på om det finnes noen guide for rengjøring.

Ellers hvis noen er interessert kan jeg selge FUTUR'en for en relativt rimelig penge....

Får henvise til Mantic's videoer på youtube ;)...

Rengjøring:

http://www.youtube.com/watch?v=TBvG77qSq2g

Kjøper gjerne Futuren din ;), ta det på PM. Både Futur og Vision er mest for de som har kommet seg forbi nybegynner stadiet.

Endret av Svedge
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hva er den beste tradisjonelle barberhøvel for en nybegynner? Har også tenkt på å bruke den en god tid. Kanskje en tradisjonell barberhøvel som passer bra til en nybegynner og som har drevet på med det for en god stund.

Endret av Macintosh
Lenke til kommentar

Hva er den beste tradisjonelle barberhøvel for en nybegynner? Har også tenkt på å bruke den en god tid. Kanskje en tradisjonell barberhøvel som passer bra til en nybegynner og som har drevet på med det for en god stund.

Ville nok gått for Muehle R89 framfor Merkur 34HD ihvertfall, langt bedre kvalitet på finish og 30 kr billigere på barbershop.

Endret av maxpower79
Lenke til kommentar

Sliter Mercur fortsatt med kvalitetskontroller?

Har merket og lest om dette, håpet de ville ta seg opp igjen.

Tja. Vil vel kun si at Muehle som nå også produserer barberhøvel-hodene for Edwin Jagger (som nettopp av kvalitetsårsaker kuttet ut Merkur) - produserer bedre kvalitet til en rimeligere penge. Rett og slett en bedre høvel en Merkur 34HD, og som jeg forstår er 34C lettere enn HD, og dette gjelder også Muehle R89. R106 er samme høvelen med sort polyester håndtak, synes dog at R89 er penere.

http://www.muehle-shaving.com/shop/classic/rasierer/1/sicherheitsrasierer/77/8/R_89?lang=en

http://badgerandblade.com/vb/showthread.php?t=74846

http://www.barbershop.no/barberutstyr/tradisjonell-barberhovel/muhle-tradisjonell-barberhovel-r89.html

Lenke til kommentar

Godt valg. Skulle ønsket når jeg startet at jeg hadde fått råd om at man nødvendigvis ikke trenger den dyreste og mest avanserte barberhøvelen (i mitt tilfelle - Merkur Futur -- stor, tung, vanskelig å bruke). Faktum er at høvler som Muhle R89 og Merkur 34HD er så bra og letthåndterlige at det er totalt unødvendig med en annen høvel før man har lært seg teknikken og vil eksperimentere med noe annet. Muhle R89 er konstruert så bra at den vil vare en hel levealder og man trenger egentlig ikke noen annen høvel.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...