Fenixen_InnleggNO Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Bertelsen: Skal etterhvert få bestillt meg høvel; og jeg vet jo at dette er noe jeg kommer til å bruke i flere år.. er det da bare å gå rett på Merkur Vision 2000 høvelen? Jeg burde vel absolutt ha en regulerbar høvel? visst ikke ser jeg for meg at det blir mye prøving og feiling med forskjellige høvler.. Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Hei! Beklager sent svar. Dette er et svært vanskelig spørsmål! Valg av høvel er såpass vanskelig og personlig som det kan bli, ulike kombinasjoner av høvel og blad er endeløse. Jeg har en Merkur Futur, du kan godt kalle den lillebroren til Vision. Den kan man eksperimentere mye med, og man kan få til en litt mer skreddersydd barbering, kanskje du vil ha en agressiv barbering på kinnene, og en litt skånsom barbering på halsen? Ikke noe problem. Høvelen koster mye i innkjøp, den er litt værre å håndtere enn HD (34C/G). Den har gitt meg mange gode barberinger, og det vil den fortsatt gjøre. Jeg bruker alikevel HD'en mer, jeg faller alltid tilbake på den. Den er så grusom simpel, en simpel stålklump. Den vil alltid prestere, imotsetning til Futur, hvor jeg alltid knoter og tester. Sammenlign det med en bil, selvom jeg kan kjøre en ny Mondeo til 500 000, faller jeg alltid tilbake på en C4 til 230 000. Gudene skal vite hvorfor - Det blir nok en personlig preferanse. ---- MEN, grunnen til at jeg har lest så mye om tradisjonell barbering er pga. Futuren, jeg slet mye i starten. Jeg måtte alltid skru på høvelen, da trodde jeg at det ville bli enklere. Det ble det ikke, og jeg slet lenge. Det ble lange dager hvor jeg leste mye om barbering, jeg visste tross alt ikke om det var allergier, barberbladet, kremen/såpen osv. jeg gjorde noe feil med. Men i ettertanke kan jeg si at en Merkur 34C/G er en fantastisk høvel, jeg ville kjøpt den. Gå for det enkle først, det er mitt tips. En HD kan gi en like bra barbering som en Vision. Hvis du er interissert kan du låne en Merkur Futur av meg etter sommeren, så får du hvertfall testet lillebroren til Vision. Endret 15. juli 2009 av Bertelsen Lenke til kommentar
Fenixen_InnleggNO Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 (endret) takk for bra svar og gode tips tar deg kanskje opp på det lånet , må snart få bestillt meg min første pakke godsaker. må bare få rota meg te å bli ferdig med flyttingen inn i ny leilighet Endret 18. juli 2009 av Fenixen Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Hvordan går det med omtalen av Truefitt and Hill preshaveoil og Luxury Shave Soap Bertelsen?? Venter i spenning på hvordan Tf&H preshaveoilen skal brukes... Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Hei! Ja, ting tar tid. Jeg har nettopp vært på ferie i to uker, samtidig som jeg og samboeren er midt i en flytteprosess. Skal flytte fra Mo i Rana til Trondheim, og da er det litt som skal pakkes og klargjøres. Har ikke blitt helt ferdig med nettsiden, og det er vanskelig å si når jeg får gjort noe mer, kan ikke love noe som helst, men jeg håper å få gjort den ferdig imorgen, og få laget omtalen av T&H preshave oil og Luxury Soap. Har du gjort noen store fremskritt i barberingen din Geir? Endret 27. juli 2009 av Bertelsen Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Ikke annet enn at jeg krangler litt med Proraso sin barbersåpe i skål med å få den perfekte kremen, men ellert har Taylor of Old Bond Street barberkrem i tube blitt den nye favoritten!! Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 TOBS har mye bra, avokado er min favoritt, og etter den er det rose som teller. Scuttlen min kom endelig frem, etter å ha vært hos tollen driiitlenge, fikk testet den for noen dager siden, og jeg planlegger å bruke den igjen idag. Den ser helt klart kjempefin ut, og den vil pryde mitt kommende barberskap bra. Lenke til kommentar
zlugger Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Alltid slitt med sensitiv hud etter barbering, spesielt inngrodde hår. Har brukt en mach 3 barberhøvel inntil nylig da jeg kjøpte meg en barbermaskin til nesten 2000kr som ble anbefalt av selger. Den fungerte greit i ansiktet, men på halsen så var det bare å gi opp. Så kom jeg over denne tråden og etterhvert siden barbershop.no. Kom over det startsettet til tradisjonell barbering, noen som har erfaringer med dette. Eller bør jeg innvestere i en litt dyrere høvel som f.eks futur eller vision? Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 Hei! Hvis du leser litt lengre opp på denne siden, du ser du at jeg har svart på det akkurat samme spørsmålet. Jeg vil anbefale deg å lese litt igjennom tråden, jeg og flere andre har skrevet mange lange innlegg som svarer på de fleste spørsmål. Hvis du har veldig sensitiv hud ville jeg kjøpt en grevlingkost, da den er litt mer skånsom mot huden, kontra svinekost. Lenke til kommentar
-ErlendA- Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Jeg har nå brukt denne metoden i 2 måneder, og jeg må si at det virkelig bar et vellykket valg. Huden føles veldig bra, og nå ser jeg frem til å barbere meg. Stor takk til Bertelsen for inpirasjonen! Jeg begynte med å kjøpe en Merkur 34C, Proraso Barberkrem og Simpsons Special barberkost. Etterhvert kjøpte jeg Colonel Conk barbersåpe. Jeg foretrekker nå barbersåpe fordi jeg liker å bruke ansiktet for å lage skum. Lenke til kommentar
Fenixen_InnleggNO Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 bestillt meg proraso preshave og barbersåpe.. må jo begynne en plass.. høvel og lignende tenker jeg går på årets ønskeliste til jul har kost til skumming fra før.. Lenke til kommentar
ohboi Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Om du har en antikkbutikk i nærheten kan du alltids se om du finner en høvel der. Kjøpte med en uidentifisert Gillette i Danmark for 10 DK i ferien. Om du er heldig kan det hende du finner en ubrukt perle. Kjøpte meg forresten en såpe fra Fitjar Såpekokeri sist uke, og den er fantastisk. Flott at det finnes folk som lager slikt i lille Norge. Lenke til kommentar
Brusautomat Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 I morgen skal jeg hente en pakke med to proraso produkter, musgo, barberskål og barberkost Gleder meg til å få en skikkelig barbering! Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Må si jeg har sett lyset ved å bruke Tf&H preshaveoilen og Kyles-prep sammen!! Barberingen går som en lek nå, og resultatet blir fantastisk uten svie B) Hvordan går arbeidet med hjemmesiden Bertelsen?? Lenke til kommentar
JoanTheMan Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Sparer til å få koteletter som Ibsen Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Da må du poste bilde når kotelettene er ferdig grodd. Farg de hvite og da. Prøv å ha matchende hårsveis også, helst lik som den Ibsen hadde. ^_^ Hva er vitsen med å gjøre så mye pes ut av å barbere seg? Hver sin smak da, men hva er galt med vanlig høvel og skum som du bare sprayer på? Selv får jeg nesten ikke noe skjegg, bare sånn fjortisdun, skjønt jeg har litt kinnskjegg. Lenke til kommentar
JoanTheMan Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Da må du poste bilde når kotelettene er ferdig grodd. Farg de hvite og da. Prøv å ha matchende hårsveis også, helst lik som den Ibsen hadde. ^_^ Hva er vitsen med å gjøre så mye pes ut av å barbere seg? Hver sin smak da, men hva er galt med vanlig høvel og skum som du bare sprayer på? Selv får jeg nesten ikke noe skjegg, bare sånn fjortisdun, skjønt jeg har litt kinnskjegg. Det skal sies at det tar sin tid, jeg flytter "tregrensa" litt lenger ned ca annenhver uke for å ikke ha halvslaskete hår i hele trynet. Begynner å bli ganske bra der det har grodd en måned eller to nå da Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Må si jeg har sett lyset ved å bruke Tf&H preshaveoilen og Kyles-prep sammen!! Barberingen går som en lek nå, og resultatet blir fantastisk uten svie B) Hvordan går arbeidet med hjemmesiden Bertelsen?? Hjemmesiden kommer til å slå hardt tilbake snart, har hatt så liten tid i det siste, jobb jobb jobb. Har mange anmeldelser klare, og litt endring på design osv. Det blir snart! Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Har snart kommet nå? Kjøpte meg noen Taylor of Old Bond Street barberkrem i tube like før jul, Lavendel og Rose. Har hatt stor nytte av Sitron og Lime, men det var de utsolgt for. Heldigvis har de fått inn Derby barberblader igjen da Lenke til kommentar
Svedge_InnleggNO Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 bump! Nå har jeg også begynt med tradisjonell barbering , kjøpte startpakka på Barbershop. Så langt har jeg 5 barberinger bak meg med DE-høvel, så teknikken er langt fra god enda. Sliter fortsatt litt med razorburns og rød øm hud under hake området hvor hårene vokser nesten vertikalt. Heldigvis ingen kutt så langt, selv om jeg bruker Feather blader. Har tenkt til å investere i et komplett Merkur Vision sett når Barbershop får det inn om en måneds tid . Kjøpte 300 Derby DE-blader på Ebay idag for 180kr, nok til minst ett år med barbering for prisen av en 4-pakk Fusion blader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå