Bertelsen_InnleggNO Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Du har nok mye å lære ja. Jeg leser på B&B en time om dagen, og tro meg- jeg lærer noe nytt hver dag. Jeg har tilogmed to bøker om barbering, mye bra å lese der å. Nå som jeg får opp nettsiden vil det bli enklere for dere å finne frem til tips og bedre veiledning. Lenke til kommentar
ohboi Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Har lest denne tråden lenge nå, men først nå har eg fått meg til å bestille meg en DE-høvel. Til nå har eg slitt med en Gillette Fusion, som eg ikke er så veldig fornøyd med. Sitter nå og sparer skjegget til min første DE barbering Eg bestilte en Merkur 23C, siden Barbershop ikke hadde 34HD på lager. Det står at det er samme høvelen bare med lengre skaft. Satser på at det ikke blir noe problem Endret 19. juni 2009 av tine_yoghurt Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Det burde ikke bli noe problem nei. Idag har jeg tatt en liten pause fra nettsiden, holdt på 26 timer i strekk med den i går. Skal fortsette med den imorgen, og da håper jeg at den skal bli ferdig. Jeg har også et lite prosjekt på gang- "Lån en høvel". Hvem som helst kan få låne en Merkur 34C, en syntetisk kost og får noen samples. Man må selfølgelig betale en bitteliten sum for samples, frakt og barberblader. Vet ikke hva frakten er på for tiden, men om man betaler 40 kroner for å låne dette utstyret i to uker må det vel være greit? Meningen er at ingen skal tjene penger eller tape penger på det. Endret 18. juni 2009 av Bertelsen Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Jeg skal prøve å gjøre ferdig arbeidet med nettsiden idag, måtte ta meg en pause på to dager. Alle som vil kan gjerne bidra med omtaler av div ting. Jeg må informere om at jeg prøvet ut Proraso Aloe Vera i går, og den var helt fantastisk for huden min! Trengte ikke å avslutte med aftershave, gjorde det uansett. Endret 21. juni 2009 av Bertelsen Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Kan du linke til produktet på Barbershop?? Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 Her, bare velg Aloe Vera i menyen under. Fantastisk såpe, skal teste den igjen imorgen. Da blir det Truefitt and Hill Preshaveoil, Proraso A-V, og Proraso A-V Pre/Post. Kanskje det blir det perfekte oppsettet for meg? Håper egentlig ikke det, det er så mye annet å teste ut å. Det neste blir det lite prosjekt, har litt mentol-krystaller på vei, skal smelte de inn i Proraso splashen. Da blir det nok freeze av andre dimensjoner, se for deg 10 ganger så mye menthol i splashen. Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2009 Ting tar tid med nettsiden, vær gang jeg skal prøve å gjøre noe med den blir jeg avbrutt. Jeg og sambo flytter ut av en leilighet nå, og vi må være ferdige med å flytte ut til fredag. Jeg håper på å få begynne på nettsiden på lørdag igjen. Jeg har skrevet en omtale av T&H Preshaveoil og Proraso Aloe Vera, de kommer opp på nettsiden iløpet av helgen. Imens kan dere kose dere med denne perlen (?). Hommage is releasing is their limited edition Damascene Straight Razor that is handcrafted from Damascene Steel which was a material that was considered to be legendary for its strength and sharpness. $30,000 Linkylink! Lenke til kommentar
Einride Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 30 000 dollar? Småpengar! Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Kjøpte meg en barbermaskin idag. Kan være greit på de dagene der jeg ikke gidder å dra frem høvelen. Dette er da en Philips HQ7300. Kosta meg 1295 på Elkjøp. Jeg stod ikke lang tid og bestemte meg, visste bare at jeg ville ha en barbermaskin. Noen som har noen erfaringer? Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 (endret) Erfaringene mine er ikke gode med barbermaskiner, men det er sånn generelt. De vanlige barbermaskinene, som du har avbildet der, har gitt meg dårlige resultater, i form av tørr og skadet hud, og en lite tett barbering. Jeg tok en liten test, jeg fikk muligheten til å teste toppmodellen til Philips for noen måneder siden. Den har en pris på litt over 4000 kroner, altså en ganske høy pris i forhold til hva den "normale" mannen bruker på en barbermaskin. Den ga meg en bra barbering, i form av at huden ikke ble mer skadet eller tørr når barberingen var ferdig. Men, den ga meg ikke en mer tett barbering enn en "standard" barbermaskin. Så min erfaring er at barbermaskinen du ender opp med vil aldri kunne erstatte en våtbarbering, men den kan være et bra alternativ de dagene du ikke har tid, eller at du ikke vil ha en glattbarbering i ansiktet. Hvis barbermaskinen din tåler vann, er det gode muligheter for at du vil like den bedre enn en vanlig cartridge-høvel. En vannbasert preshaveoil vil kunne gjøre en "tørr"-barbering til en grei ting. Jeg vil som alltid si at preparering og avsluttning er det viktigste under en barbering, så dette er et viktigste å konsentrere seg om, hvis man vil ha en bra barbering. Endret 26. juni 2009 av Bertelsen Lenke til kommentar
padda_InnleggNO Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Har vært på ferie, og henger litt etter her tydeligvis. Bra side du har mekket sammen, Bertelsen! Flott at du lager en lettfattelig guide på norsk med tester og det hele! Du skriver rett her oppe at du har bestilt mentol-krystaller som du skal ha oppi splashen din? Lyst å utdype det litt? Villanden: Philips sine maskiner blir av mange regnet som det beste merket. Den du har kjøpt er en forholdsvis enkel modell, mtp at den bare har ett skjæreblad pr hode. På tross av det er det likevel en helt grei maskin. Jeg bruker selv den forrige toppmodellen til Philips daglig, ettersom jeg må være nybabert hver dag, og har ikke alltid tid til å ta en skikkelig våtbarbering. Hvis det er med din maskin som med min, så anbefales det å bruke den med tørr hud, selv om den tåler vann. De fleste av Philips sine maskiner tåler vann, men det er bare Cool Skin-serien som er ment å bruke med våt hud. (Nå er det riktignok to år siden jeg sluttet som selger for bl.a. barbermaskiner) Når jeg bruker maskinen blir jeg ganske tørr, og har en egen aftershavekrem/fuktighetskrem som jeg bruker da. Maskinen er for meg en nødvendighetsartikkel, men jeg foretrekker klart å bruke DE-høvelen min. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Prøvde med tørr hud første gang jeg brukte den, og det gikk helt greit. Ikke ikke merkbar tørr hud etterpå heller, så jeg kan spare aftershave-kremen til de gangene jeg bruker høvelen. Alt i alt er jeg fornøyd med maskinen, selv om det selvsagt er bedre med høvel. Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 3. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2009 Har vært på ferie, og henger litt etter her tydeligvis. Bra side du har mekket sammen, Bertelsen! Flott at du lager en lettfattelig guide på norsk med tester og det hele!Du skriver rett her oppe at du har bestilt mentol-krystaller som du skal ha oppi splashen din? Lyst å utdype det litt? Nettsiden er ikke helt ferdig enda, håper på å få begynne med den igjen så snart som mulig, har et lite håp om at den skal bli bra. Mentol-krystaller er det som gjør sånn at du får den "freeze-face"-følelsen, har du brukt Proraso krem/såpe, Proraso Splash, Floid, Mama Bear Ice, Osage Rub osv, så vet du hva jeg prater om. Krystallene oppløses i alkohol, derfor kan jeg kun få det inn i en splash, skulle gjerne blandet det i Pre/Posten å. Se for deg at det er to gram mentol i Proraso Splashen, og jeg skal putte oppi femti gram, effekten kan nesten ikke sammenlignes. Jeg må bare kontakte giftsentralen, og spørre om hvor mye mentol jeg kan bruke. Mentol er visstnok svært giftig ved innhalering av store mengder. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Standard settet er på vei. Gleder meg veldig. Blitt litt mye skjegg nå Birger Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 4. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2009 Da har du noe å se frem til. Jeg var på Ikea idag, har funnet meg et barberskap, så da går drømmen i oppfyllelse. Det blir et slikt et, sammen med et utrektbart barberspeil, som jeg skal montere på siden. I midten på skapet, rett over skuffen. Skal Scuttelen stå. Tror det blir veldig stilig! Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Pakken kom idag. Så når gleder jeg meg til å få tatt en dusj. Dog litt usikker på den kremen, og hvordan jeg skal behandle kosten for første gang. Vil ikke ødelegge den. Birger Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Bertelsen kan vel fortelle mer om hvordan du skal behandle kosten, men siden det er en svinebust og er litt stiv, skal det vel noe til for å ødelegge den. Kremen er forresten utrolig lett å skumme opp med den kosten, så gled deg!! La inn bestilling i dag jeg også. Klarte ikke vente lengre på Derby blader, så jeg måtte bestille DOVO.. Får vel etterbestille Derby-blader når de kommer på lager igjen, men nå måtte jeg ha DOVO sine siden jeg er helt tom for blader. Her er hele bestillingen: - men-u Healthy Facial Wash - Proraso barbersåpe i skål - Aloe vera og grønn te - Proraso Styptic Gel - Taylor of Old Bond Street barberkrem i tube - Sitron & Lime - Truefitt & Hill Pre Shave Oil - DOVO 20-pakning Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Pakken kom idag. Så når gleder jeg meg til å få tatt en dusj. Dog litt usikker på den kremen, og hvordan jeg skal behandle kosten for første gang. Vil ikke ødelegge den. Birger Jeg har behandlet kostene mine "normalt" de første gangene, jeg tror dette er den beste måten for å kunne få "kjørt" inn kosten. De inneholder somregel litt lort (støv osv.) når de er nye, derfor vil de mest sannsynlig yte dårlig den første gangen. De vil også lukte litt funny, men dette vil gå over fort, spesielt når man bruker Proraso. Du skal ikke være redd for å bruke kosten, du skal tross alt koste opp såper i nesten kokende vann. Det jeg synes er mest viktig med en kost, er å tørke den skikkelig før du pakker den ned. Jeg bruker derfor en syntetisk kost (120 kroner på bodyshop) til reiser, siden plast ikke vil råtne opp som organiske hår. Ellers er det greit å henge den opp ned, da tørker den selfølgelig ganske fort. ----------------------------------------------------------------------------------------- Idag fikk jeg en sample fra Bodyshop, en barberolje! Man skal kun bruke den under barberingen, den er vannbasert - og skal være ufattelig lett å skylle bort fra høvel og ansikt. Kan dette bli det "store" under reiser? Jeg tviler meget sterkt, men jeg gleder meg til å teste den. Ellers har en kompis vært i Tyrkia, han handlet med masse produkter fra Arko (Krem, såpe, ASB osv.) En krem på 75 gram kostet fem kroner (!) Gleder meg også til å teste dem. Anolop: Gled deg til Prorasoen, den er en av yndlingssåpene mine nå. -------------------------------------- Edit: Testet Arko shave cream og Arko AfterShave Cologne (tilsvarer splash). Dette kostet tilsammen ca. 20 kroner i Tyrkia. Barberkremen ble til et merkelig skum, det virket litt limete, men det fungerte jommen meg bra! Kjørte kun en passering i kveld (Skal prøve Mama Bear Awakening imorgen), men huden er like fin som med andre kremer. Grei glid og bra beskyttelse over huden. Aftershave colognen kan sammenlignes med Old Spice, her er det kun litt oljer, alkohol og lukt. Lukten slo meg rett i hjertet, dette er noe jeg vil gå med om sommeren. Lukten ble tilogmed godkjent av sambo. Jeg skal selfølgelig få opp en omtale på shave-origin, når nettsiden blir ferdig. Det blir ikke med det første, jeg drar til Oslo imorgen på ferie med sambo. Endret 6. juli 2009 av Bertelsen Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Gikk greit. Men har litt igjen før det blir perfekt. Tenkere dog jeg kanskje skulle brukt noe ansiktsåpe eller renser. Har litt mørke porer. Noen å anbefale? Tenker neste investering er ordentlig sett med badge-holdes, høvel-holder og skumskål. Birger Lenke til kommentar
padda_InnleggNO Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Der var min bestilling nr 2 oversendt, og gleder meg masse til å snart få pakke i posten. Bestilte ikke mye, men får bl.a. endelig Proraso sin Pre/Post, samt splashen, som jeg er spent på å blande sammen til en frisk miks. Ellers venter jeg også på en Lucky Tiger After Shave & Toner. Blir bra =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå