Gå til innhold

Barbertråden

Anbefalte innlegg

I kveld, fant jeg en barbering som passet sjegget mitt best!!

Jeg startet som vanlig med en god og varm dusj, før jeg skummet opp Proraso kremen. Sliter fortsatt med å få en fin og luftig krem, men den er grei nok. Og det er her jeg gjør noe annerledes enn før: Jeg barberer meg ATG først!!! Før har jeg barbert WTG også ATG etterpå, men hårene akkyrat under haka har blitt så såre, og det har lett blitt kutt. Nå barberte jeg ATG mens sjegget bar halvlangt, og dermed slapp og ta de små mothårene etterpå. Jeg la på ny krem og barberte lett WTG, men det var jo nesten ingen hår å ta der!

Er nå silke myk i ansiktet etter å ha påført Trufitt & Hill - West Indian Limes Aftershave balm. Deilig B)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan gi mine erfaringer først og fremst:

Jeg prøver bestandig ut nye metoder for å barbere meg, ulike J-hooking metoder osv.

Da får jeg ofte mye burn, siden jeg har en litt sensitiv hud.

En normal burn vil vare i kanskje en time, og en ekstrem burn vil svi i kanskje to timer.

En fin Aftershavebalm vil redusere dette med kanskje 30 minutter.

Der kommer alkoholen inn i bildet, den vil eskalere burnen til nye høyder, men den vil også ta livet av burnen kjapt.

En normal burn er borte etter fem-ti minutter, og en ekstrem en etter tyve minutter.

Old spice f.eks, inneholder kun alkohol, parfyme og litt olje. Den vil fjerne burnen kjapt, men den vil også svi noe ekstremt.

Proraso splash inneholder alkohol, eukalyptus, trollhassel og litt andre gode ting, så den vil fungere på samme måte som old spice, men den vil også gi deg en face-freeze, slik at alkoholen ikke svir så mye.

Hvis du bruker en med eukalyptus (Proraso/ Aqua Velva osv) er det greit å skylle ansiktet med iskaldt vann først, ellers vil ikke eukalyptusen fungere skikkelig.

Jeg kan ikke overleve uten en splash, jeg vil heller beholde en god splash, enn en god balm.

Splashene er mer spennende enn såper/kremer;

-Musgo Real

-Proraso

-Floid

-Brut

-Old Spice

-osv osv.

Her er det mye gode lukter å hente, det er også litt spesielt å lukte det samme som oldefaren din, tenker da på Old Spice, Brut osv.

Det finnes splasher som ikke inneholder alkohol også, bare til informasjon.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du har en burn en hel dag, den vil nok vare i noen timer. At huden er sår en hel dag, jo det har jeg også erfart.

Prøvde å ta ATG - ATG - ATG en dag, kun for å teste ut Proraso-serien, og da hadde jeg selfølgelig en latterlig burn.

Jeg skal lufte ut en liten idé her:

Hva hvis vi tar en felles bestilling på kremer/såper, og deler den likt til alle?

Si hvis vi er fem stykker, og bestemmer oss for å bruke 300 kroner hver, da har vi 1500 kroner å bestille for.

Jeg mottar kremene/såpene, og deler dem opp likt i bokser, og sender dem ut til dere.

Ingen får mindre enn andre, og ingen tjener på det.

Jeg har selv hvert med på slike ting mange ganger på B&B, og man får testet ut mye bra til en billig penge.

Dette er kun en idé foreløpig, men hvis mange blir med kan jeg fikse det lett.

Kjøper ideélle bokser på Ikea for å holde kostnadene nede, og hvis noen bor i Trondheim kan dere hente eskene selv, for å spare ytterligere kostnader.

Jeg tror dette kan være en meget bra mulighet til å teste ut produkter fra T&H, TOBS, Col. Conk osv.

Svar i tråden hvis du er interissert, eller send meg en PM. :)

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter store problemer med oppdatering av førstepost har jeg nå bestemt meg for å lage en egen blogg som kun omfatter tradisjonell barbering.

Jeg har spurt om hjelp, men det virker ikke som at noen kan gi meg noen råd om hvordan jeg kan endre førstepost uten problemer, så derfor tror jeg det vil bli lettere med en blogspot.

Jeg vil oppdatere førsteposten slik at den vil se litt mer ryddig ut, men andre oppdateringer som bilder og filmer jeg har laget vil komme ut på bloggen.

Direktelink til bloggen

URL: http://shaveyourface.blogspot.com/

Lenke til kommentar

Geir har satt veto på T&H Preshaveoil.

Da kombinerer jeg den med T&H Luxury Shave Soap, da prater vi kvalitetsprodukter.

Det skal sies at bloggen er midlertidlig, har pratet med SWMBO (She Who Must Be Obeyed), og jeg har fått klarsignal til å kjøpe domene-opplegg. :D

www.shave-origin.com har blitt kjøpt opp, da er det bare å vente på at den blir opprettet.

Hvis folk har ønsker om å se noe spesielt er det bare å rope ut.

Nettsiden vil bli åpnet med omtale av T&H preshave oil og T&H Luxury Soap.

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

Det kommer litt an på, hvis jeg overdriver hele greia med prep står jeg på badet.

Dusj -> Proraso pre/post eller Truefitt and Hill Preoil -> Kyles Prep.

Tar jeg bare vasking av ansikt -> Kyles prep, legger meg somregel i sofaen og slapper av i fem minutter.:)

Det beste er å ligge på sofaen mens du hører på musikk. Taylor Rose er favoritten under Kyles Prep, aromaterapi fungerer meget bra om morgenen!

Nettsiden er nå oppe, det er kun er framside enda, dette er første gangen jeg lager en nettside, så jeg sliter litt.

Heldigvis har webhotellet 24-timers livechat, så jeg får nok hjelp, hvis jeg må synke så lavt. :p

Det kommer forøvrig en liten overraskelse der, en liten guide for de som bruker Fusion/Phenom og vanlig skum. ;)

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

Har lest førsteposten, spennende greier. Bruker for tiden gilette fusion siden den gir meg mye mindre irritasjon enn Mach3.

Jeg sliter med veldig kraftig sjeggvekst, som vokser ut fryktelig fort. Går jeg en uke uten å barbere meg er det håpløst å ta det med høvel, nærmer seg en cm fullskjegg:)

Barberer meg derfor annenhver dag og alltid med hårene så godt det lar seg gjøre, på halsen vokser det i alle retninger så det er litt vanskelig.

Om jeg har sensitiv hud eller ikke vet jeg ikke, men om jeg tar ETT drag mot hårene, selv med et helt ferskt barberblad så er jeg FULL i barbernupper/kviser dagen etterpå siden hårene vokser så fort. Bruker mary-kay barbersåpe, skum, aftershave og fuktighet. og ja.. i det siste har jeg brukt Pyricept istedenfor aftershave

Hva er anbefalingen ? SKal jeg gå rett på den pakken som blir anbefalt i første posten?

ps http://www.barbershop.no/anthony-ingrown-hair-treatment.html den virket jo midt i blinken for meg ? noen som har testet

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Hei Fenixen!

Det her hørtes ikke så godt ut nei, det er noen av oss som er veldig uheldige med skjegget. Noen får det ikke, og noen får det tykkeste og strieste skjegget som finnes - i tillegg til litt sensitiv hud.

Jeg ville gått for pakken i førstepost, men kanskje endret til en open-comb og Proraso Aloe Vera-såpen.

Open Comb passer bra for de med tykk skjeggvekst, og Proraso Aloe Vera passer bra til de med sensitiv hud.

Da slår du to fluer i en smekk.

MEN, imorgen/neste gang du skal barbere deg må du prøve ut en ting;

Vask skjegget med varmt vann i et minutt

Skum det inn med barberskummet ditt

Ta på et varmt håndkle i ansiktet, la det ligge der i et par minutter

Prøv det, hemmeligheten bak en bra barbering ligger i prepareringen.

Jeg tviler på at det er svaret, men det vil hvertfall hjelpe deg til du har skaffet annet utstyr som passer deg bedre.

Proraso Aloe Vera

Merkur 11C, Open Comb

Legg merke til at det står at 11C ikke er egnet for personer med sensitiv hud, det er etter min mening tullball, etter å ha diskutert det med folk på Badger and Blade. :)

Jeg tror ikke at en kur mot inngrodde hår er løsningen din, medmindre du sliter noe enormt med det.

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...