Gå til innhold

Barbertråden

Anbefalte innlegg

Kjekk tråd! Har som deg gått over til DE høvel - av samme grunn - jobben ble tross alt ikke ordentlig gjort! Skal prøve meg på "ordentlig" barberskum framover, om du har noe godt merke (som er litt lett tilgjengelig) du anbefaler så skyt i vei!

Jeg vil anbefale deg kremen til Proraso, den oser av menthol og eukalyptus, den gir en bra glid, og fukter godt.

Den er billig og veldig drøy, ikke glem at du må ha en barberkost, jeg skal skrive om barberkoster for nybegynnere om et par timer, så det kommer.

Imponerende. Kan dette utstyret brukes hvor som helst på kroppen?

Ja, selv om du burde være ganske stø på hendene for å ta intimsoner.

Jeg har lenge gått å siklet på tradisjonelt utstyr, og skal man tro forkjemperne av dette gir det både mer presis og mer behagelig barbering. Det hadde vert greit med noen linker og gjerne noen erfaringer også for oss førstegangskjøpere, slik at man har en plattform å gå ut i fra når man skal gjøre litt videre research i forkant av et eventuelt kjøp. Men so far, so good Bertelsen, jeg skal følge med her. :)

Ja, jeg skal endre hele tråden litt senere idag, ville bare se om folk var interissert i det før jeg bruker mange timer på det.

Jeg skal få opp en guide for nybegynnere, jeg skal prøve å få den så dyp at de fleste av dere vil skjønne at tradisjonelle høvler er noe helt annet enn nymotens drit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal jeg fortelle dere noe pinelig. Jeg var tidlig ute med hår i ansiktet, og fikk min første barbermaskin til jul da jeg var fjorten. Resultatet er at jeg ikke lenger klarer å barbere meg med høvel. :(

Har dog prøvd straight razor en gang. Det var DRITSKUMMELT.

Lenke til kommentar
Sprittusj? Brb.

Nei, føler at jeg avogtil like greit kan ta en saks :p

Barbar deg med høvel, hver eneste dag. Gjerne flere ganger om dagen også.

Forøvrig til Bertelsen; Hvor mye koster alt dette her da? Jeg kunne godt tenke meg å prøve meg frem, men det er liksom ikke en ting jeg ser for meg å bruke tusenvis av kroner på.

Lenke til kommentar

Du kan få det veldig billig, men jeg anbefale å bruke en 600 kroner på det, en kost skal vare i minst 15 år hvis du tar vare på den, en høvel vil vare i flere generasjoner.

Bare vent et par timer, så får jeg lagt opp alt ang. dette, det kommer linker til norske butikker, engelske, en komplett guide, tips til utstyr, osv. :)

Allinoe: Jeg hadde det likens som deg, jeg vil anbefale å prøve en DE-høvel, folk har brukt det i over 90 år, og det fungerer enda.

Lenke til kommentar

Da smører jeg meg med litt tålmodighet!

Du bør jo nesten lage ett eget "Bertelsens Starterkit", og poste i første posten og. Jeg er i likhet med dere en av de som fikk hårvekst i trynet tidlig, og etter ett opphold i garden kan jeg ikke la det vokse mer enn maks en-to dager før jeg må på an igjen med høvel for å holde det nede. Noe over det, så må maskinen med "kammen" til :(

Lenke til kommentar
Allinoe: Jeg hadde det likens som deg, jeg vil anbefale å prøve en DE-høvel, folk har brukt det i over 90 år, og det fungerer enda.

Skal jeg absolutt gjøre! Var skuespiller i studentrevyen for to år siden, og er det igjen i år. Fikk mye kjeft av sminkedama fordi barberingen ikke var tett nok!

Lenke til kommentar
Da smører jeg meg med litt tålmodighet!

Du bør jo nesten lage ett eget "Bertelsens Starterkit", og poste i første posten og. Jeg er i likhet med dere en av de som fikk hårvekst i trynet tidlig, og etter ett opphold i garden kan jeg ikke la det vokse mer enn maks en-to dager før jeg må på an igjen med høvel for å holde det nede. Noe over det, så må maskinen med "kammen" til :(

Jess det kommer! Det er nok oppe kl.1600 idag, senest kl.1700.

Når jeg var i Panserbataljonen var de helt nazi på barbering, noen dager måtte jeg barbere meg to ganger om dagen! Huden min gråt av smerte.

Lenke til kommentar

Har alltid hatt lyst til å prøve barbering med kost og kniv, men DE høvel er kanskje lettere siden man slipper å tenke på å slipe den.

Hvordan er tilgjengligheten på slike artikler? Bestilles fra nett eller handles i dagligvareforretninger/spesialforretninger?

Gleder meg til å se en ferdig nybegynnerguide :) Godt tiltak!

Lenke til kommentar

Selv kjører jeg med,

Merkur HD

Edwin Jagger Best Badger barberkost

Truefitt & Hill Grafton Shaving Cream Bowl

Truefitt & Hill West Indian Shaving Cream Bowl

Har blitt en stund siden siste shave nå. Har begynt å gro en liten urskog i fjeset.

Må ta skjegget før jeg drar til Spania. Kan ikke risikere å skremme bort alle turistene.

152.jpg

Lenke til kommentar
Nå skal jeg fortelle dere noe pinelig. Jeg var tidlig ute med hår i ansiktet, og fikk min første barbermaskin til jul da jeg var fjorten. Resultatet er at jeg ikke lenger klarer å barbere meg med høvel. :(

Har dog prøvd straight razor en gang. Det var DRITSKUMMELT.

Maskin gir jo ikke like tett barbering som høvel. Jeg fikk også barbermaskin til konfirmasjonen, men det var en møkkamaskin uten sidestykke og den gikk i søppelet ganske fort. Siden har jeg aldri sett tilbake. Men jeg innbiller meg at tradisjonelt utstyr er veien å gå dersom man ønsker en skikkelig barbering, da disse små plasthøvlene ikke har særlig god presisjon.
Lenke til kommentar

Begynte med våtbarberingmaskin på ungdomsskolen jeg Bertelsen, men gikk over til høvel på videregående.. Nå bareberer jeg meg ca. hver 3. dag, bare på grunn av at huden min er så følsom så jeg vil ikke plage den oftere enn det. Kjenner meg igjen i alt du sier, så jeg gleder meg til du har laga ferdig førsteposten med linker og priser ;)

Lenke til kommentar
Begynte med våtbarberingmaskin på ungdomsskolen jeg Bertelsen, men gikk over til høvel på videregående.. Nå bareberer jeg meg ca. hver 3. dag, bare på grunn av at huden min er så følsom så jeg vil ikke plage den oftere enn det. Kjenner meg igjen i alt du sier, så jeg gleder meg til du har laga ferdig førsteposten med linker og priser ;)

Har fått oppdatert den litt nå, det kommer mer senere i løpet av kvelden. Det er mye å skrive om.

Hvis du har veldig sensitiv hud kan du prøve ut kremer og aftershavebalmer for dette, det kommer et eget avsnitt om dette, kun for deg - siden du er fra Rennebu. :)

Lenke til kommentar

Whoohoo. Min første post hos nye Gamer.no, også handler det om barbering...

Jeg bruker Gillette Mach 3 Turbo og såpe. Ikke kost og ingen aftershave.

Brukte alltid kost før, men så testet jeg bare med å gni inn fjeset med vanlig flytende håndsåpe, og kan ikke si annet enn at det funket like greit. Biligere er det, og mindre rot i toalettskapet. (kona okkuperer minst 80 % av skapet m div greier, så det er like greit)

Jeg dusjer før barbering, og barberere meg rett etterpå. Det gjør jobben både mindre smertefull (både underveis og etterpå), og jeg skjærer meg nesten aldri da. Det er noe med at skjegget er mykere da eller noe.

Skyller fjeset grundig m vann etterpå.

Hvis noen mener at krem etc er bedre så er jeg åpen for innspill. (men er ikke keen på ting som har mye parfyme)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Flott tråd med mye informasjon! :)

Selv er jeg ganske simpel når det kommer til barberingen. Gillette Mach 3 Turbo høvel og Gillette barbergele.

Som sikkert flere har nevnt pleier jeg vanligvis å dusje før jeg "tar runden", for å si det sånn. :p

Sist men ikke minst: gjelder også intimbarbering for denne tråden, eller er den reservert for de som bare barberer seg i ansiktet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...