Bertelsen_InnleggNO Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Bitches don't know about my cellar. Jepp, en skrubb vil fjerne døde hudceller og motvirker tilstopping av porer, slik at de vil åpnes. Den kan rengjøre mer i dybden, kontra en vanlig rinser. Hvis du mener at en vanlig rinser ikke kan rengjøre ansiktet ditt er en skrubb ditt neste steg. Hvis du kun har litt blank hud i t-området kan en toner gjøre en like fin jobb. Prøv en sample i første omgang, slik at du kan finne ut om det vil fungere for deg. Det kan bli en dyr affære, noen må f.eks skrubbe først, og så bruke en claymask for at skrubben skal ha en effekt. I mitt tilfelle har jeg ren hud, den kan bli blank utover dagen, men da kliner jeg på litt toner, og jeg ser like bra ut. Jeg driver forøvrig å skriver litt om basic ansiktsrens i førsteposten, en liten trøst imens laptopen min er på rep. Litt om merker, rinser, skrubb, maske og toner. Endret 30. april 2009 av Bertelsen Lenke til kommentar
Storsve Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Da har jeg mottatt min første bestilling. Jeg bestilte: Proraso grønn krem på tube Merkur 34C HD Derby Extra blader Blodstillerstift Prorasoen bestilte jeg egentlig mest for å prøve ettersom jeg har produkter fra hudpleieren min til barbering siden jeg har veldig sensitiv hud. Gjennomførte første barbering igår. Den var vellykket. Deilig og ikke få vondt av å barbere seg pga at høvvelen lugger. Eneste jeg sleit med var rengjøringen av høvvelen etterpå, måtte skru opp hele greia for å få vekk alt av krem og hår. Er dette vanlig ? Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Ja, det er vanlig Hvilken kost bruker du?? Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 La først nå merke til denne tråden, tenkte jeg kunne legge ut om mitt problem da. Altså nå som skjegget faktisk har begynt å bokse hyppig må jeg barbere meg 1-3 ganger i uka for å forhindre å se ut som et busttroll i ansiktet. Problemet mitt er vel at etter hver gang jeg barberer meg så stikker det sånn i ansiktet, jeg har brukt til nå et håndkle for å skrubbe trynet mitt for at det ikke skal stikke, men det er bare delvis fungerende. Noen tips? Lenke til kommentar
Storsve Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Ja, det er vanlig Hvilken kost bruker du?? Bruker en jeg fikk av min far. Usikker på hvilke hår den er laget av, men den fungerer bra fram til jeg får lønn neste gang og kan kjøpe meg en bedre en Edit: Må bare skryte litt. Idag fikk jeg min bestefars Gilette høvvel som han fikk på sin 15års dag for 65år siden. Den er en slik tradisjonel barberhøvvel. Syns dette var veldig kult Endret 3. mai 2009 av Nich Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Tror Gilletten min er fra 1972 Bertelsen! Gillette Tech Safety Razor Aluminum HandleGillette Tech safety razor with an aluminum handle. Has date code of S-3 (1972). Handle is a little dull as aluminum does that with age. Top blade holder has Gillette in block type letters. Eneste som ikke stemmer er koden S-3 som skal stå under hodet... Og at tuppen av skaftet er annerledes enn min, men ellers der mye av det samme. For eksempel utskjæringen på selve skaftet er helt identisk! LINK: http://countryjoescollectiblestuff.com/razor-id.html Min: Lenke til kommentar
Bunder Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 I løpet av dagen skal jeg sette meg ned og bestille! Sann mine ord! =) Det tok bare nesten en måned, men endelig fikk jeg satt meg ned og bestilt. Etter nøye vurdering endte jeg opp med starter settet. Og så kjøper jeg kanskje en grevlingkost ved en senere anledning =) Glemte selvf. å kjøpe med en blodstillerstift, i hvilke butikker er dette mulig å få tak i? Lenke til kommentar
Error Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Blir alltid så skuffet nå jeg skjønner at det ikke har kommet nye poster i babetråden, men nye bilder i barbertråden istedenfor Edit: Det var da voldsomt. Jeg postet ett innlegg, som kanskje ikke hadde alt med saken å gjøre, men jeg tenkte likevel at det ikke kom til å skade. Hvis du synes at mitt innlegg var så fryktelig plagsom og irriterende er det helt greit for meg at du kontakter en moderator og ber dem om å slette denne posten, og da får jeg si unnskyld. Men, det får da være grenser. Endret 6. mai 2009 av Error Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Å derfor skal du begynne å spamme? Vær så snill. Joe Nuts: Jeg har aldri sett noe slikt i norske butikker, tviler sterkt på at du kan finne noe. Anolop: Hmm, det kan stemme det ja, men ball-end er vel fra US, og din er såvidt jeg vet en engelsk tech. Det kan derfor være vanskelig å finne ut noe spesifikk tid. Jeg skal spørre på B&B igjen jeg. Endret 6. mai 2009 av Bertelsen Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 En annen detalj, er at på min er skaftet på hodet buet mens på S-3 er den rett!! I tillegg står det ingenting om at S-3 er MiE Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Blir alltid så skuffet nå jeg skjønner at det ikke har kommet nye poster i babetråden, men nye bilder i barbertråden istedenfor Edit: Det var da voldsomt. Jeg postet ett innlegg, som kanskje ikke hadde alt med saken å gjøre, men jeg tenkte likevel at det ikke kom til å skade. Hvis du synes at mitt innlegg var så fryktelig plagsom og irriterende er det helt greit for meg at du kontakter en moderator og ber dem om å slette denne posten, og da får jeg si unnskyld. Men, det får da være grenser. Vel det er forsåvidt unødvendig posting. Og hjelper lite til temaet vi diskuterer Det tok bare nesten en måned, men endelig fikk jeg satt meg ned og bestilt. Etter nøye vurdering endte jeg opp med starter settet. Og så kjøper jeg kanskje en grevlingkost ved en senere anledning =)Glemte selvf. å kjøpe med en blodstillerstift, i hvilke butikker er dette mulig å få tak i? Hehe det skakke vere lett. Jeg vet ikke om noen butikker som selger den blodstillerstiften, og det er litt synd for den er uten tvil noe av det mest geniale en kan ha i lag med slikt utstyr. Startersettet er glimrende, jeg kjente jeg ble rimelig forbanna da det kom ut en knapp måned etter jeg tok min første bestilling. Er liksom 400 kr spart. Blir nok ingen månedtlig bestilling fra meg nå , kjenner faktisk jeg har slått meg til ro (for øyeblikket) med det utstyret jeg har. Jeg har til tider en litt uheldig barbering. Jeg prøver å få til J teknikken sjikkelig, siden jeg har noen områder der det er den eneste teknikken som fungerer. Uansett jeg ender ofte opp med noen kutt av denne metoden, vel øving gjør mester. Godt jeg har blodstillerstiften. Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 En annen detalj, er at på min er skaftet på hodet buet mens på S-3 er den rett!! I tillegg står det ingenting om at S-3 er MiE Men din har vel ikke koden S3? Jeg er 100% sikker på at din er MiE, har en selv å, fikk den i forrige uke. De fleste tror den ble produsert mellom 40 - 60 tallet. Se her. Det var forøvrig idiotisk av Gillette å ikke ha på koder på alle høvlene sine. Superspeedene som ble produsert etter 1950 har koder, da finner du ut hvilket kvartal i året de ble produsert. Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Ja, jeg er også 100% sikker på at min er MiE siden det står det på den Men den som har kode S-3 er sannsynligvis ikke MiE... Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Ja, det er en ball-end, den er produsert i USA. En av oss surrer her, we need more coffee. Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Sitter seriøst og småflirer litt med denne høvelen Er helt utrolig hva slags diskusjon denne høvelen har skapt. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Har lest tråden i løpet av et par uker, prøvd å huske alt og til nå og nå så ser bestillinglista slik ut: Merkur 34C HD Derby Extra barberblader 5-pakning Feather Hi-Stainless barberblader 10-pakning Proraso barberkrem eukalyptus i tube' Edwin Jagger Super Badger barberkost + stativ Proraso Razor Burn Repair Blodstillerstift Og så tenker jeg å bruke min afterhsave balm fra Versace, glad i den lukta. Men den inneholder 30% alkohol tror jeg, er dette et problem? Svir litt, men går fort over. Ser det bra ut? Men det jeg mangler er anisktrens før selve barberingen da jeg har litt tette porer og kanskje litt fet hud. Ser at det ble anbefalt samples. Men skal jeg bare skrive at jeg ønsker samples på skrubb, ansiktrens, toner og maske? Blir det ikke mye å be om? Tenkte kanskje at skrubb og en ting til er garantert at man trenger for å rense huden fint, så jeg slapp å be om samples om det. Eller hva mener dere? Evt forslag til hva jeg bør kjøpe for å rense huden? Barbersåpe, renser det huden mens man barberer? Bør jeg kjøpe en preshave oil? Hvis ja, hvilken passer bra med proraso kremen? P.S. Ser at det ble tusen spørsmål på en gang, tusen takk for alle svar på forhånd. Og jeg må gratulere deg Bertelsen for en utrolig bra første post og svar ellers i tråden! Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Heisann! Man kan aldri spørre for mye spørsmål, det finnes alltid noen som vil svare på dem! Jeg tar spørsmålene dine på rekke nå; Aftershave: Alkohol kan være positivt og negativt, noen hudtyper vil reagere på alkoholen, noen ikke. Alkoholen vil desinfensere huden din etter barbering, og såklart gi en litt sviende eller brennende følelse. Jeg bruker en blanding av Proraso Aftershave splash, som kun inneholder alkohol, trollhassel og eukalyptus. og Proraso Pre/Post, dette er min perfekte avslutning på en barbering. Hvis du mener at du har oljete hud, kanskje du burde bytte aftershaven? Hvor oljete er det? Jeg kan ta meg selv som et eksempel; Jeg har huden til den normale nordmannen, den er ren - men samtidig kan den bli oljete. Jeg vasker huden med en rinser to ganger om dagen, da tar det ca. fire timer (Kommer an på vær og fuktighet) til det kan bli litt oljete i T-området, da tar jeg på toner, da vil jeg se fin ut hele dagen. Problemet med ansiktsrens (Generell; rinser, skrubb og maske), er at huden kan reagere med å produsere mer fett, da må man eksperimentere med ulike produkter, over lang tid - Noe som da kan bli meget dyrt. Jeg vil derfor anbefale deg å prøve ut tingene du har bestilt i noen uker først, bruk også aftershaven. Ansiktet ditt er ikke vant til DE-barbering også kan du plusse på prøving og feiling, hvis du samtidig skal eksperimentere med skrubber på ansiktet kan det bli en dårlig erfaring. Jeg opplevde en markant forbedring i huden min etter å ha gått over til DE og kost, kosten vil rense huden bra. Spesielt med barbersåper/kremer som inneholder eukalyptus, eukalyptus skal visstnok tørke ut huden din, så vil fuktigheten i barberkremen/såpen trekke seg inn i ansiktet ditt. Det er aldri en skam å spørre om samples, bare spør; si at alle samples som har med ansiktsrens er av interesse. Av preshaveoiler vil jeg anbefale Proraso Pre/post, den er av nytte visst du ikke vil bruke den som prepping. Preshaver er veldig omtalt, noen er imot dem, og noen kan ikke barbere seg uten dem. Min mening er følgende; Kan du preparere huden ordentlig, trenger du ikke dette i det heletatt. Ta en titt på Kyles prep, det står litt om det i første post under prepping. Du får ikke en bedre prepp en det. Har du derimot ikke tid til dette; Proraso Pre/post fungerer kjempebra, og det er definitivt en god kompis om morgenen. Som sagt; Spør så mye du vil, så skal jeg prøve å gi deg så gode svar jeg kan. Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Er det rart vi elsker denne mannen Det som er litt kjipt er at jeg for 4 uker siden spurt om når de ville få Truefitt & Hill Pre-shave Oil på lager. Fikk tilbake svar at det ville ta 2 uker, men den er fortsatt ikke kommet inn Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 hehe ikke noe rart i det hele tatt. Obs. har ikke bestilt ennå så hvis det er noe jeg bør skifte så bare si ifra. Og da kjøper jeg ikke noe aniskt rens i første omgang, er jo kun 50kr i frakt så er ikke så mye man taper på å bestille senere. Angående huden min, nei den er ikke oljete i grunn, ikke så veldig mye i alle fall. Jeg får bare tette porer noe som er irriterende, spesielt på nesen... Men når det gjelder barbersåpa, vet det kanskje høres dumt ut, men renser det huden som en såpe eller har det bare fått det navnet? Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Barbersåpen vil rense huden din til en viss grad. Grunnen til at det heter en såpe er vel pga. likheten til andre såper. Problemet med rensing av hud er at den ofte kan bli tørr, derfor vil ikke såpe/krem-produsentene ha så mye "rensemiddel" i dem. Hvis du har tette porer kan du bruke en vanlig rinser, det fungerer utmerket for meg. Bruker en clay i ny og ned, ca. en gang i uken. Da er det enkelt å kjøpe engangsposer på vita eller H&M for 16 kroner pr- stk. Ang. bestillingslisten din, den ser kjempebra ut! Jeg ville kanskje byttet ut Proraso Razorburn Repairen med en Proraso Pre/Post evt. Proraso Aftershave Splash. RBR'en føles ut som en vanlig aftershave, selv om den vil reparere huden kjappere enn andre aftershaves. (Dette er veldig individuelt). Pre/Posten og Splashen vil gi deg den hele herlige følelsen av Proraso. Tro meg, jeg har testet ut mye forskjellige såper og kremer, men Proraso er fortsatt en av favorittene. Hvis du skal til syden i sommer vil du nok kose deg med splashen og pre/posten, her snakker vi om freezeface i flere timer etter barberingen. Splashen inneholder også trollhassel (Witch Hazel), som vil exfoliere huden på samme måte som en "ekte" toner. Hvis du tenker på å kjøpe en egen toner vil jeg anbefale Thayers Witch Hazel på det sterkeste, du får den desverre ikke i Norge, og du må bestille den fra utlandet, men det er absolutt noe å tenke på. Husk å kom med en logg fra din første barbering! Når du har bestilt kan jeg ønske deg hjertelig velkommen til RAD-gjengen. Hvis du virkelig vil bli hekta; Les litt på Badger and Blade, titt på alt du kan kjøpe - og si farvel til lommeboken din. Anolop: T&H har visstnok store problemer med produksjonen, men etter hva jeg har lest skal det være i orden nå. Ryktene sier at T&H kommer med enda en såpe! Herregud, da dør jeg av glede! Endret 12. mai 2009 av Bertelsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå