Gå til innhold

Barbertråden

Anbefalte innlegg

Hvis du har dårlig tid og vil ha en barbering som varer er nok en tradisjonell barbering, og hårvekstshemmende balmer tingen for deg. Da har du nok 24 timer glatt barbering.

Interressant!

Prøvde å finne noe hårveksthemmende på barbershop.no, men fant ingenting. Vet du om en sånn en?

Og, hva gjør en toner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan f.eks bruke Kalo Hair Inhibitor fåes på barbershop.

Kalo reduserer hårvekst og kan etter flere gangers bruke stoppe den helt.

Jeg ville kanskje vært forsiktig å bruke den ofte, jeg har kun lest om folk som bruker dette i ansiktet, siden de har ekstremt følsom hud, men som ikke vil ta steget til laser, evt. at de kanskje ønsker seg skjegg senere i livet.

Ta en titt på produkter som reduserer Sulfat-mengder i huden/hårsekkene.

En toner vil fjerne det fettlaget som fort oppstår i T-området i ansiktet og gjenbygge det naturlige fuktighetsnivået vi helst vil ha i ansiktet.

Den fjerner overflødig olje, renser porene, balanserer hudens PH-verdi og motvirker blank hud.
Lenke til kommentar

Helt enig. Hadde sett for meg noe som gjorde at hårene holdt seg inne noen timer til før de begynte å vokse ut.. Kommer nok aldri til å ta sjansen på noe så alvorlig, da heller barbere seg ofte.. =)

Edit: Nå venter jeg forresten bare på at grønn Proraso på tube skal komme inn igjen i beholdning, før jeg sender av gårde første bestilling! Gleder meg villt!

Endret av padda
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg fant ut om tradisjonell barbering var at denne tråden var på forsiden av gamer.no en dag for noen uker siden.

I tillegg bruker pappa barberkost og krem, men han har desverre aldri lært meg noe om det..

Bestillingen min ble som følger:

Proraso grønn krem på tube

Vulfix 2235

TGR After-shave balm

Merkur 34C HD høvel

Derby Extra blader

Blodstillerstift

Leste en del på nettsidene, og på forumet der inne, så håper jeg har satt sammen en fin nybegynnerpakke.

Lenke til kommentar

Og i går kom startsettet, to dager frå bestilling. Og på pakken står det "Beklager forsinkelse grunnet sykdom". Ja, skulle jo bare mangle når det tar to heile dagar, inkludert postgang! :lol: Ingenting å seie på servicen så langt i alle fall! :)

Må få investert i ei skål til barberkremen og eit stativ til kost og høvel, men det får komme etter kvart.

Første barbering gjekk greit. Trenger nok eit par gongar til før teknikken sit, både for skumminga av kremen og sjølve barberinga. Var sikkert litt vel forsiktig no første gangen.

Men lyden når du høyrer at skjegget faktisk blir kutta, og ikkje minst den følelsen av Proraso-kremen på huden var veldig bra! Svinebust-kosten lukta død og forderving etter fukting, reknar med det går snart over :lol:

Lenke til kommentar

Surt å vente på ting ja, jeg venter selv på pre/posten til Proraso.

Jeg har nå mannet meg opp til å bestille Cobra Classic, den er jeg spent på!

Mange som visstnok får BBS etter WTG og XTG. Den må være ypperlig til dagene man egentlig burde heale.

Hva synes du om høvlene du fant Anolop? Tech'en må vel være fin.

Lenke til kommentar

Da var første barbering fullført!

Nå hadde jeg ikke skyhøye forhåpninger til første forsøk, men jeg ble ikke veldig overbegestreit heller.. Det var helt okei.

Regner dog med at jeg sikkert egentlig gjorde en veldig dårlig jobb, ettersom det tok meg bare 20 minutter ca fra jeg begynte å skumme kremen, til jeg vasket meg i ansiktet siste gangen, men jeg følte jeg var ferdig.

Følte mantic sitt råd om å kun ta nedover første gangene, så jeg dret litt i hårretningen. Tok to passeringer, og merker at der håret mitt vokser nedover, og jeg gikk WTG, var jeg fremdeles ganske sandpapirete, mens der jeg gikk ATG ble det veldig glatt.

Og så vet jeg ikke om det har å gjøre med bytting av barber-metode, eller om det er den nye aftershave-balmen jeg kjøpte, eller at jeg tok på blodstopperstift helt til sist, men jeg har hatt litt vondt nå i hele dag (barberte meg igår kveld).

Men ser frem til å prøve igjen, og lære mer!

Lenke til kommentar

Det har også litt med at huden ikke er vandt til slike barberblad. Vinkel og press er sikkert noe du bommet på, kanskje litt dårlig lather, dårlig prep osv.

Det er mye som kan gå galt, men dette vil du få rede på ganske så snart.

Ikke gi opp, og fortsett med det samme utstyret i to uker/ til når du mestrer det.

Så kan du bytte barberblad og litt andre ting.

Husk at det bare er å spørre om hjelp hvis det er noe, det er mange i denne tråden som kan gi gode tips nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...