Bertelsen_InnleggNO Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Dypp tuppen i kaldt vann og dypp den i kuttet. Tørk vannet av stiften, stiften vil trekke inn vann og smuldre opp hvis man ikke gjør det. Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Den blir dyppet i vann, og da den er fuktig er det bare å la stiften berøre kuttet. Du vil kjenne det svir og blødningen stopper. EDIT: det var visst svart på ja, å så jeg må tørke av vannet etterpå? Det forklarer litt av smuldringen.. heh.. Endret 26. mars 2009 av Statuen Lenke til kommentar
elpinoino Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hva kan jeg si, jeg visste jo at dette eksisterte, men hadde aldri reflektert over at jeg faktisk kunne bruke dette Jeg hadde aldri hatt store problemer med å barbere meg med mach høvel, men det kjedet alltid livet av meg, og jeg lot det gjerne gro i ei uke før jeg barberte meg. Men jeg har sansen for å gjøre det ordentlig, og når jeg så kostene og såpene var jeg solgt. Jeg bestilte 34HD høvel, best badger kost, crabtree såpe i treskål og truefit & hill aftershave. Var utrolig digg å prøve det første gang, uten kutt til og med Har begynt å barbere meg oftere, og stortrives. Så nå har jeg kassert alt machutstyret, aldri mer. Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Glimrende robinh! Velkommen i gjengen. Kjenner meg igjen med det å la skjegget gro i en del dager før en barberer seg, var helt lik selv. Lot være å barbere meg før jeg fikk kommentarer og slik... Tok uansett inn til et nytt innkjøp i går, hadde vel egentlig ikke penger til det men... Uff jeg tror jeg har problemer. Kjøpte inn en ny grevlingkost en simpsons commodore, en men-u Facial Moisturiser Lift og sist men ikke minst en mamma bear såpe med duft av lime. Kjennte jeg begynte å bli lei den store kosten min (som var kjøpt i stor størrelse siden det ikke var mer utvalg der og da). Den er ikke akkuratt det mest optimale til såpebarbering... Er altså 780 kr fattigere og litt lykkeligere... sukk Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Fikk med en prøve med men-u Facial Moisturiser Lift selv da jeg handla første gangen, og den trekker raskt inn i huden, men jeg føler ikke den gjør så mye... Jeg skal heller kjøpe Clarins Men Moisture Balm når jeg får lønn i april. Da må jeg nok handle på Gents.no siden Barbershop ikke har den. Jeg prøvde denne fuktighetskremen da jeg gikk på videregående for noen år siden, og den gjorde mye for huden min! Dessverre hadde jeg litt dårlig råd da så jeg kjøpte den ikke da :rolleyes: Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 hmm jeg ble frelst av men u sin duft av mint... Håper det er bra ihvertfall, blir nok ikke brukt som en aftershave balm, der har jeg allerede en god liten sak. Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 *snip* Husk at den mest sannsynlig vil bli stoppet i tollen. Jeg skal bestille meg et par liter Witch Hazel etterpå, skal si ifra om det gikk, for da burde dere andre bestille litt å. Sykt billig! Må bare finne ut hvilken nettbutikk det var igjen. Jeg har en flaske fra før, og den har faktisk endret min mening om hva man burde ha når man barberer seg. Den funker like bra som fersk aloe vera, og den er skambillig! Jeg skal oppdatere tråden skikkelig imorgen, har mange timer å bruke da. Skal også få opp bilder av oppskumming, og et bilde av hvordan skummet ser ut når det er på ansiktet mitt, og hvor tykt lag jeg bruker. Så hvis dere har flere forslag om hva jeg burde få med er det bare å rope ut, jeg håper at tråden skal bli så bra som mulig! Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Hvorfor vil den bli stoppet i tollen når jeg handler fra en norsk side?? Eller kanskje ikke det var det du snakket om? Uansett fant jeg den på en lokal butikk (@Bertelsen: Domus på Oppdal), så da kjøper jeg den nok der, den var like billig Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 Gents holder til i Sverige, det står i førstepost. Nice, det er morsomt når man faktisk finner produkter man leter etter i nærmiljøet. Men si hva som mangler i førstepost, hva som helst. Tenker å bruke en time på den imorgen. Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Hvor er videoene Bertelsen?? og bildene også.. Btw: er Truefitt & Hill Pre-shave Oil verdt å kjøpe?? Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Må ærlig si jeg også venter på en oppdatert førstepost D: Jeg venter også blant annet på pakken min fra barbershop som skal komme i posten i dag Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Hehe, jeg hadde en liten barberingsulykke. Shavette + Feather + snus om morgenen = Ikke bra, var svimmel. Endte opp med å kutte meg på lørdag, så nå venter jeg på at kuttene skal heale før jeg barberer meg igjen. Jeg prøver også å finne digitalkameraet, håper på å få oppdatert førstepost imorgen. Pre-shave oil er anbefalt Anolop! Absolutt verdt prisen, jeg bruker den som oftest som prep. Det første jeg gjør når jeg våkner opp er å gå på badet å vasker ansiktet. Etter det gnir jeg pre-shave i ansiktet, det mykner opp hårene og fukter huden, den lukter ekstremt godt å. Har den i ansiktet i 20-30 minutter før jeg barberer meg, den tørker ikke ut. Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Auda.. snus og shaving, hmmm Fikk meg en ny pakke fra barbershop i går. Ny barberkost og fytte pokkern den var liten, sammenlignet med den forrige så var den jo omtrent 2/5 i størrelse... Fikk også en mama bear såpe! Den var fancy, deilig å få såpen i en kopp fra start. Colonel Conk såpen var jo bare i en liten plast bit. Såpen var rosemary mint og luktet absolutt nydelig. Fikk også den men u after... saken, harke fått prøvd den skikkelig enda da. Deilig å få litt våt hund lukt på badet igjen. Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Ja, sluttet med snus i går. Ble så lei av alt tullet. Så da har jeg ca. 700 kroner til å bruke på barberutstyr i måneden, ble enig med sambo om det. Nå venter jeg på at Barbershop får inn Proraso pre/post, så jeg får bestilt den og splash-on. Er dere interissert å lese om Metode barbering? Også kalt Method Shaving. Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Alltid interesert i nye barberteknikker, god unnskyldning for å kutte seg D: Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Da skal jeg få opp et avsnitt om det, det blir bra. Jeg må bare beklage at jeg aldri får lagt ut bildene og skrevet ferdig avsnittene når jeg sier jeg skal det. Men akkurat nå jeg har jeg ikke noe ordentlig kamera før jeg får lånt slr'en til svigers, jeg har heller ikke hatt tid til å skrive ferdig avsnittene. Skal prøve å få opp avsnittene idag, og jeg skal høre om jeg får låne kameraet så snart som mulig. Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Chill, er ikke akkuratt noe hastverk EDIT for å ikke dobbelposte: Har fått brukt den men-u moisteriser... (eller hva den heter) en del nå, og jeg må si den er deilig. Kjenner den småsvir bittelitt i starten (sikkert pågrunn av mentholen) så jeg var redd jeg var allergisk eller noe. Men den slappet av huden etterpå så det var rett og slett herlig. Dop for trynet Endret 1. april 2009 av Statuen Lenke til kommentar
Bunder Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 I løpet av dagen skal jeg sette meg ned og bestille! Sann mine ord! =) Har gått og småsiklet på dette helt siden topicen ble startet, men det har bare blitt utsatt og utsatt.. Men nå nylig kommenterte min kjære min hurtige skjeggvekst, så nå skal jeg overraske henne med en daglig shave =D Ser du har tipset folk med forskjellige krav/ønsker, bertelsen; så håper du kan hjelpe meg om det behøves. Jeg har ikke så tett skjeggvekst, men det vokser ganske fort. Også er det over gjennomsnittet stive hår (ikke at jeg har kjent på så mange andres skjegg Også er det svart, så det synes ganske fort igjen etter en barbering (med gillette mach'n, om det har noe å si, hehe) Hvis du har noen spesielle tips så rop ut, eller så kjøper jeg bare det du har anbefalt i førsteposten =) Og tusen takk for en meget spennende topic! Jeg hadde nesten gitt opp høvelbarbering.. Bare stusset skjegget med en trimmer. Men dette har jeg veldig lyst til å prøve =) Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 11. april 2009 Forfatter Del Skrevet 11. april 2009 Hei! Jeg vil anbefale at du tester ut oppsettet i førstepost. Det vokser ganske fort hos meg å, kanskje en to-tre mm om dagen, men det holder seg glatt til kvelden når jeg barberer meg om morgenen. Jeg vil også anbefale at du kjøper Derby-bladene jeg har skrevet der, men at du kjøper Feather-blad i samme slengen, og tester ut dem etter en to-tre uker etter du får DE-høvelen. Ellers er Merkur slant en ekstremt bra høvel for tykke skjeggstrå, men den er ekstremt agressiv, og jeg vil ikke anbefale den for nybegynnere, men det er verdt å sjekke den ut om et par måneder. Bare spør hvis du lurer på noe mer! Jeg skal oppdatere tråden igjen så fort som mulig, men jeg venter på at laptopen min skal repareres, og jeg har det jeg skal laste opp på den. Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 (endret) Dette virket interessant! Tror jeg skal gå til innkjøp på et nybegynnersett. Er det noen som har erfaringer med dette settet? http://tiny.cc/1m9oG Endret 11. april 2009 av Narrie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå