anolop_InnleggNO Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Fortsatt ikke noe svar tross de nye bildene Bertelsen?? Til de som ikke har fått med se de nye bildene, her er de... Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Var ikke ute etter noe spesielt egentlig, endte opp på et apotek i dag og fikk meg en Vichy Laboratoires Home "Sensi-Baume Ca" En balm for sensitive skin alkoholfri osv, var ikke noen spesiel duft men jeg har splash on som fikser det. Kosta meg nesten 200 kr så det bør pokker vere vert det Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Fortsatt ikke noe svar tross de nye bildene Bertelsen?? Til de som ikke har fått med se de nye bildene, her er de... 1940 er det vi har kommet frem til. Den ASB'en er meget bra Statuen! Endret 16. mars 2009 av Bertelsen Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Har du link til diskusjonen?? Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Nei, tok det på PM. Men det er ingen som er sikre, Gillette lagde den høvelen mellom 30-40 tallet, og alle så helt likens ut. I 1950 begynte de med kodenavn på dem, og da finner man ut datoen lett. De kom frem til 1940 pga. standen på høvelen, den ser veldig mint ut. Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Mint? Altså fargemessig eller? Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Mint betyr at den ser tilnærmet ubrukt ut. Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 hehe, okay! Hodet ser litt slitt ut, det ser du vel ut ifra bildene, og den nederste delen på skaftet fikk jeg ikke til å glinse da jeg pusset den.. Jeg skal undersøke litt mer, for jeg mener det finnes en "veske" til den med kostholder og bladholder Hvis DET kan hjelpe til nærmere årsmodell... Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Hvis den er original, så finner man det ut lett. Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Så ASBen er bra? strålende ser fram til en barbering i morgen tidlig da Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Ja, jeg har ikke fått prøvet den selv (enda ). Men word on the street sier den er veldig bra, den blir skrytt av på B&B veldig ofte. Endret 16. mars 2009 av Bertelsen Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Ble visst heller en kveldsbarbering, og oi oi, huden føltes som ny ut, nei dette var noe annet enn nivea for men bullshittet. Har også hørt at den etter tid bare blir bedre og bedre! Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Så du er fornøyd skjønner jeg? Jeg driver å tar bilder av oppskummingsprosessen nå, så blir det litt enklere å skjønne hvordan man gjør det. Oppdatering er ute på onsdag. Lenke til kommentar
gnav Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Jeg har blitt inspirert til å prøve tradisjonell barbering etter at jeg oppdaget denne tråden her. Bestilte på barbershop, og fikk nybegynnerpakken i posten på mandag. Må si dette ser ut som skikkelige saker gitt! Første barbering ble litt misslykket, da skummet fikk for store bobler og satt seg ikke skikkelig på huden. Tenker det sikkert var at jeg blandte for mye vann oppi, for andre gangen jeg prøvde satt det som et skudd. Det var skikkelig herlig å stå og smøre og massere huden med den varme og gode kosten (det er ikke en grevlingkost da, noe jeg antar er enda herligere igjen). Det jeg sliter spesielt med er partiet rundt og under hakebeinet. Jeg får liksom ikke plassert høvelen riktig nok til å ta alt sammen. Noen som har tips til dette? Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Under haken er tricky, slet mye med dette selv. Det letteste er å strekke ut huden, hvis du klarer det. Problemet da er at man lett kan strekke huden for mye, da får man fort razorburn. Du kan også prøve å "trykke/presse" ut adamsepet, da vil det også bli enklere. Det siste tipset jeg har er å lage dobbelthake, press hodet bakover, det er også en fin teknikk. Men, du har jo kun holdt på i to dager, så det tar litt tid å få teknikken på plass (Alt fra uker til år), det kommer litt an på hvor mye arbeid du er villig å legge ned. Studer teknikker, les på forum, osv. Det er også lurt å endre én ting om gangen, ikke prøv forskjellige teknikker på en gang, prøv de gjerne over to til tre dager. Husk at du bare har rørt på toppen av kaken, etterhvert vil du skjønne at det er noget spesielt med DE-barbering. Du vil alltid søke etter den perfekte barbering- kremer, såper, høvler, koster, vanntyper osv. kan endre en barbering betraktelig. Jeg skal ikke skremme deg bort, men du kan glede deg til du sitter på Ebay for å kjøpe en vintage Gillette, men du ender opp med tre stykker. RAD er et ord som vil svi seg inn i hjernen din, og som du sikkert kan klistre på kredittkortet. Spør hvis du lurer på noe. Jeg skal forøvrig få lagt opp noen høyoppløselige bilder av oppskumming. Endret 17. mars 2009 av Bertelsen Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Dobbelpost Endret 17. mars 2009 av Bertelsen Lenke til kommentar
gnav Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Under haken er tricky, slet mye med dette selv. Det letteste er å strekke ut huden, hvis du klarer det. Problemet da er at man lett kan strekke huden for mye, da får man fort razorburn. Du kan også prøve å "trykke/presse" ut adamsepet, da vil det også bli enklere. Det siste tipset jeg har er å lage dobbelthake, press hodet bakover, det er også en fin teknikk. Takker. Skal prøve det ut i morgen. RAD er et ord som vil svi seg inn i hjernen din, og som du sikkert kan klistre på kredittkortet.Spør hvis du lurer på noe. RAD? Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Radical Acquisition Disorder. Altså at du får handleproblemer, du kommer til å ende opp med mye kremer/såper/høvler og koster etterhvert, sånn er det bare. Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Sant dette her, har nå snart holdt på i 1 måned, og en av hovedgrunnene mine var at jeg i mengden ville spare pga billigere blad og mer for pengene i barberkrem/såpe. Alt dette er sant men... Jeg har fortsatt brukt 1800 kr for øyeblikket. Det går fort en del penger for du vil alltid ha mer. Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 En mer detaljert guide for oppskumming av krem og såpe er oppe. La også ut en ny metode for prepping av ansiktet, den heter Kyles Prep, og ligger under forberedelser før barbering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå