Statuen Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jepp det funker bedre nå, men jeg foretrekker fortsatt min proraso grønn... Fikk slik en plutselig trang til å kjøpe en Aftershave balm i dag (hadde vist kun en protective aftershave cream), så jeg gikk på Kiwi med godt mot og endte opp med en 40-50 kr Nive for men After Shave Balm.. Å fyttepokkern for no dritt, den skal jeg aldri røre igjen, den hadde vist både alkohol og en virkelig grusom billigparfyme i seg, det svei faen fra en balm... Huff, lærte en lekse der (bra det bare var 50 kr da...) Far er for øyeblikket på vei fra Amsterdam og jeg spurte han om å stikke innom Tax freen for å sjekke om det var noen gode aftershave balmer. Spør han nok om de mest populære merkene (så lenge ingen har noe å anbefale). Er det et generelt ålreit utvalg i norske tax freer? Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Har ikke peiling.. Truefitt and Hill, Taylors of old bond Street, Geo f. Trumper og Crabtree and Evelyn er vel de jeg ville satset på. Men jeg vet ikke om de selges i noen tax-free. Har du flaks så klarer han vel å skaffe noe bra. Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Vel det viste seg at han fikk makk av og være i tax freen og stakk av uten engang å ringe, ble en smule irritert da. Uansett er da enda ute etter en after balm og jeg tror ikke jeg gidder å bestille på nettet for øyeblikket (Endte opp med å knuse den stygge flasken jeg kjøpte i dag). Så jeg får vel ta meg ut i nærlokalet elle noe slikt. Er det noen gode After shave balmer å skaffe i fks Apotek eller noe slikt? Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Har ikke peiling, jeg gikk så vidt innom dagligvarebutikken å tittet der, og det var fint lite der. Det smarteste du kan gjøre er å gå innom apoteket og vita, skriv ned det du finner og spør her om jeg har noen erfaring eller informasjon, og titt på Badger and Blade sine reviews. Titt også på noen aftershaves på barbershop, se på ingrediensene og sammenlign de med de du finner på apoteket/vita. Evt. kan du vente med å kjøpe en ASB til du kjøper en krem/såpe med en spesifikk duft du liker, så kjøper du en ASB med samme duft. Det billigste alternativet er å bestille fra utlandet, Theenglishshavingcompany.com er rimelige, de har ofte gratis frakt. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Trodde først det var en ny babetråd, men det var interessant nokk alikevell. Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Tradisjonel barbering er mye mer interesant enn babes... Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Kom hjem i dag og åpnet min Edwin Jagger Best Badger barberkost + stativ. Den var utrolig mye mykere enn den billige Prorase kosten jeg fikk i mellomtiden! Gleder meg til å prøve den Jeg stakk også innom min mormor som jeg ba lete etter barberhøvler av min morfar før jeg dro på "ferie" en uke. Hun hadde funnet 2 stykker! Den ene er en Gillette høvel, og den andre har plastikk skaft uten noe innskrift. Gillette høvelen var eid av min oldefar og må være over 60 år :o Derby bladene passet til den, og jeg skal få tatt bilde og lagt ut her. Gleder meg til å prøve den også! Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Ta bilde, så skal jeg si hvilke høvler det er. Endret 13. mars 2009 av Bertelsen Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Den navnløse med plastikkskaft er til venstre, og Gillette høvelen er til høyre Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 Den til venstre kan være en Tech av noe slag, litt usikker. Den Gilletten kan være en "Old Style", det kan også stemme hvis den er over 60 år gammel. Har Gilletten en patentkode på undersiden av hodet? Det kan f.eks være X2 eller D1 osv. Har den et vanlig hode som 34HD, eller er det en butterfly? Jeg er rimelig sikker på at det er en butterfly. Jeg skal titte mer imorgen, så jeg finner det nok ut. Du må se deg meget heldig, det er ikke ofte man ser gamle høvler som er så fine, da må man somregel betale mye for dem. Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Ingen av dem er butterfly... Gillette høvelen sier bare "Gillette" og "Made in England". Fint mønster på skaftet da B) Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 Hmm, synes den lignet veldig mye på en butterfly, men jeg skal prøve å finne det ut. Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Jeg skal prøve å få tatt noen flere bilder av Gillette høvelen, så får du bedre grunnlag Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Jeg er 90% sikker på at det er en Gillette Tech laget i England. Den stammer fra rundt 20 - 40-tallet, litt vanskelig å si noe eksakt, men du bør virkelig se deg heldig! Jeg har kommet frem til dette etter å ha sammenlignet hodet til høvelen med andre tech's. Den har et helt anderledes skaft enn de jeg har funnet, men det kommer nok av at det er en MIE (made in England). Den til venstre er jeg veldig usikker på, vanskelig å si noe konkret, men den er kanskje fra 40-tallet. Jeg har etterlyst informasjon fra noen som samler på vintage Gillettes, så jeg får nok svar iløpet av helgen. Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Da har jeg tatt 8 bilder av høvelen så du kan få litt bedre grunnlag til å bestemme model av høvelen Den ble virkelig fin da jeg pussa den opp! Var litt tricky og barbere seg med den, da den virket mindre aggressiv og vinkelen ikke var den samme som Merkur sin.. Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Den ser jo kjempefin ut! Venter fortsatt på informasjon ang. høvelen. Jeg prøvde en Crabtree & Evelyn Naturals idag, det er en barberkrem man tar rett i ansiktet, uten å koste den opp. Merkelig hvor bra den fungerte, så dette blir min nye reisevenn til steder hvor det er tricky å få tak i rent vann. Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hørtes ut som en snasen liten sak, veldig greit i utlandet som du sa ja. Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Ja, den var meget hendig! Men, den har helt klart noen sterke minus. "Kremen" er veldig tykk, den minner meg mye om gummi faktisk, se for deg en "utvasket" tyggegummi, eller en veldig tykk tannkrem. Så da er den vanskelig å få vasket av ansiktet. Du må også skylle høvelen ofte, jeg måtte ta av hodet på høvelen for å få skylt den skikkelig. Da kan man vel spørre seg om den er mer hendig enn å bruke en kost? Man må jo ikke vaske seg med vann, våtserviett burde vel fungere. Men hvordan skal man få skylt av høvelen? Q-tips og våtservietter? Det kan nok bli tiltak. Jeg tror det finnes bedre valg der ute, jeg har bare ikke funnet dem enda. Men jeg kommer nok til å kjøpe den. Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hørtes litt slit ut ja. Er selv på jakt etter en god balm of any sort finner meg nok noe snart Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Er du ute etter en bestemt duft? Konsistens? Hudtype? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå