anolop_InnleggNO Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Skulle hatt ett lite læretui til høvelen også da, da hadde det vært perfekt! Den kosten jeg fikk var en Proraso svinebust. Får bruke den i begynnelsen nå da, så får jeg i allefall prøvd det! Har latt skjegget gro i en uke nå, så det er litt langt... Er det bare å kjøre på med høvelen, eller burde jeg trimme det lett med en maskin først?? Lugger i allefall svært med en normal høvel når skjegget er så langt... Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Jeg ville prøvet å trimme det ned først, jeg vil tro det blir enklere å barbere seg da. Men hvis du skal trimme det ned burde du være forsiktig med huden, slik at du ikke får noe irritasjon før du begynner med høvelen. Lenke til kommentar
Erik Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Skal barber meg om et par timer, skal bare lukke øynene og satse på det meste. Har bare lyst til å prøve det Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Ble overrasket over hvor stor tuben med Proraso barberingskrem var! Den var absolutt verdt 99,-! Første gangen jeg bløtte opp kosten, luktet det helt forferdelig! Hehe, men det gikk greit over når latheringen begynte. Jeg hadde ikke kjøpt skål ennå, så håndflaten var det beste alternativet. Jeg brukte ca. 1 minutt på latheringen, men var så ivrig til å barbere meg at jeg godtok skummet. Den friske mentol og eyukaluptus duften gjorde at huden min føltes frisk og deilig under barberingen. Det vanskeligste med barberingen var å få 60 gradern til å sitte... Er det 90 grader når høvelen ligger eller står?? Tror jeg brukte en midt-i-mellom løsning med 45 grader, som faktisk viste seg å funke greit første gangen. Det sylskarpe barberbladet var utrolig mye bedre enn Gillettes Fusion Power 4-blades!! Barberte først WTG, så ATG og tilslutt XTG, akkurat som jeg normalt gjør ellers. Tilslutt var det klart for aftershave balsam fra Truefitt & Hill med Indian Limes duft. Den luktet fantastisk og gjorde huden myk etterpå. Det var som du sa Bertelsen, citrus luften gikk bort relativt raskt, men det dufta godt den timen det varte Alt-i-alt må jeg si meg fornøyd med min første barbering! Er glad jeg investerte i slikt utstyr, og takk til Bertelsen og Barbershop.no for utrolig service! Hvis du som leser dette ennå ikke har handlet, gjør det nå! Det er definitivt verdt det B) Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Kjempebra! Hyggelig å høre at det gikk bra. Ang. gradene vil jeg tro 90 grader er når den står rett opp ja, jeg har aldri vært flink i slike ting. Vinkelen skal være på 30 grader. Når du titter på høvelen fra siden av kan du se guarden på toppen (Den du skrur av for å bytte blad), og den flaten under bladet. Guarden og den flaten skal ligge parallelt mot huden, da får du riktig vinkel. Etthvert som du mestrer 34HD'en vil du sikkert prøve en instillbar høvel, da endrer du hvilken vinkel man skal holde. Jeg har en Futur, og den kan man vri fra ca. 20 til 80 grader, så den dekker det meste. Den er dog mer vanskelig i bruk, koster mer osv. Bare spør om anbefalinger når det gjelder andre såper/kremer, jeg har fått testet det meste nå. Mama Bear burde være et bra tips, de har såper i ALLE slags lukter, som vil passe til alle anledninger. Jeg har selv en som lukter jul, sommer osv. Mye bra her, til en latterlig lav pris. Proraso var såpen jeg testet først, og den er fortsatt på topp 3. Den gir også enormt mye for pengene, jeg vurderer å kjøpe en liter krem av dem. Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Ok. Da hadde jeg nok 60 grader for det meste av tiden! Det jeg har i ønskelisten min nå, er - Truefitt & Hill barberkrem i skål (eller på tube), West Indian Limes - Taylor of Old Bond Street barberkrem i tube, Sitron og Lime Tror jeg prøver den fra Taylor of Old Bond Street neste gang jeg skal bestille flere blader, noe som sikkert blir om 14 dager elns Endret 4. mars 2009 av anolop Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Da ska jeg få tatt min andre bestilling når jeg kommer hjem i dag. Blir nok for øyeblikket værende med kosten min og skal nå gå til innkjøp av: Derby Extra barberblader 100-pakning Edwin Jagger plaststativ til barberkost, sort farget Proraso Aftershave Lotion Colonel Conk barbersåpe amber Orker ikke bestille blader fra Ebay, er ikke fan av ebay , stativet er vel noe jeg kan trenge så det skal vel bli bra. Aftershave lotionen tror jeg kan være et forfriskende alternativ har ikke så meget sensitiv hud så det skal nok gå fint. Fra før har jeg Proraso protective aftershave cream eller hva den heter, er det da mulig å først ha på lotion og deretter protective creamen??? Såpen er både billig og har fått en god annmeldelse, så vel må prøve dette også. Eneste jeg stort sett er i tvil om er Aftershave lotionen, jeg håper den er bra da . Jeg sjekket også ut Baxter balmen.. jeg fikk i den første bestillingen min tilsendt en liten demo av en baxter shower gel, det er den beste lukten jeg har verdt borti... Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 Du kan godt ta på begge kremene ja, jeg tar å blander dem selv. Protective og Razorburnrepair er en kjempebra blanding, bruker den hver dag nå. Razorburnrepairen inneholder litt alkohol, så den tar livet av bakterier etter du barberer deg, samt at den er en gud på å reparere huden. Hadde en latterlig razorburn i går, kjørte på med Futuren på trinn 8, da kutter den hårene under huden. Så jeg var fortsatt glattbarbert når jeg våknet idag tidlig. Jeg er en stor fan av Col. conk, den inneholder mye glyserin, så jeg blander den med en krem. Da får du såkalt "superlather", som er tykkere enn noe annet. Jeg vil anbefale å sende en mail til Andreas før du bestiller stativet, hvis du har en stor kost er det ikke sikkert den passer. Du kan selfølgelig fikse dette selv, med en pusselapp. Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Takk! Skal sende en mail nu i dette øyeblikk! Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 Ska legge inn en bestiling senere idag selv, men jeg vet ikke hva jeg ska bestille lenger. Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Må ha det... bare må ha det. Jeg fikk snakt med Anders og han det skulle gå greit, jeg slengte også med ein blodstillerstift. De hadde endelig fått det inn nå Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 Endte opp med å bestille en barberkrem fra Taylor of old Bond Street med roselukt. Det blir spennende å teste ut om den er like bra som resten av kremene til TOBS. Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Fant ut i går at neste bestilling hos barbershop skal inneholden en razorburnrepair! :unsure: Noen å anbefale Bertelsen?? Fryktelig kjedelig å få så mange små-kutts lige før en fest Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Hehe, jeg bruker Proraso sin razorburnrepair, den funker meget bra på meg. Jeg ser ut som et helvete nå, kjørte på med shavetten i går, og jeg måtte selfølgelig teste noen triks. Endte opp med 17 (!!) nicks, og et stort ett under nesa. Tok på litt RBR og nå ser det mye bedre ut. Jeg vil anbefale Proraso sin, den er sikkert ikke den beste, men den er billig og drøy. Så du har nok igjen masse i flasken når du har lært deg å barbere deg skikkelig. Husker du å strekke ut huden litt? Det kan nok hjelpe deg hvis du får nicks. Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Nei, gjorde nok ikke det i går... Det er for det meste under haka, så jeg skulle nok ha prøvd det ja! Første gangen jeg barberte meg skikkelig, var jo forrige onsdag og da gikk alt så silke glatt! Men da hadde jeg også skjegg fra 3-4 dager. I går hadde jeg bare 24-timer skjegg som var mye kortere og stivere... Kan det også ha noe med saken og gjøre?? Burde jeg kjøpe Feather blades, eller blir det bare værre da?? Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Det er litt mer tricky å barbere seg når skjegget er veldig stivt, men det blir en vane etterhvert, og da er det ikke noe problem. Jeg ville ikke prøvet Feather enda, da ulike blader krever litt anderledes teknikk, så bare fortsett med Derby en uke til, så finner du ut om Derby er noe for deg eller ikke. Jeg trives godt med Derby, selv om Feather er digg noen dager, er Derby mine faste blader. Edit: Glemte å skrive at jeg opplever Feather mindre tilgivende enn Derby, derfor er det lurt å bruke noen som er litt mindre skarpe. Endret 8. mars 2009 av Bertelsen Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Er vel som han youtube barberkongen sier, Feather blades are ninja/assasin sharp. Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Jepp, de er veldig skarpe. Jeg har fått prøvet de fleste barberbladene man kan få tak i nå, untatt Wilkinson Sword som blir produsert i England og Gillette Swedes. Jeg har ennå ikke fått svar om hvor Gillette Swedes blir produsert, da det står noe om Finland, Oslo og Stocholm på esken. Jeg sikler på en Cobra Classic, det er en injector-razor, den skal visstnok være latterlig agressiv. Har også lyst på en MV Agusta F4 til sommeren, det er så mye å kjøpe for tiden. Endret 9. mars 2009 av Bertelsen Lenke til kommentar
Wilhelmsen Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 wtf motorsykkel ut av ingenting. Fin fin sykkel da men, har selv hatt lyst på en Sportster i flere år nå men er redd for at det blir ved tanken. Lykke til da, er vel få ting bedre enn en sykkel på en landevei om sommeren. Ingen er vel utlærte men føler jeg har noenlunde kontrollen på denne barberingen nå. Sjeldent noen kutt, flink med å strekke ut huden og ikke for ambisiøs når det kommer til avanserte teknikker. Liker å la det gå noen dager imellom hver barbering da men, barberingen blir såpass tett at det knapt syns så det er jo bra i motsetting til min tid med Gilette. Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Hehe ja, har blitt besatt av den sykkelen, måtte bare få det ut. Det er bra det går bra for deg, du er nok ikke utlært nei - Jeg lærer noe nytt hver dag nesten, kom forøvrig over en helt fantastisk måte for å skumme opp såpe, en ny måte for prep osv. Skal få det opp i førsteposten senere idag. Hvis jeg tar futuren på trinn 8 når jeg barberer meg, er jeg glattbarbert i ca. 26 timer. Jeg får dog en latterlig burn av det. Så du har ikke fått RAD enda? Jeg sliter mye med RAD, jeg har såper, kremer og barberblader for minst tre år med barbering. Heldigvis er det ikke så ille som noen av gutta på B&B, en fyr der postet et bilde av alle høvlene sine, det godt over hundre stykker. Endret 9. mars 2009 av Bertelsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå