Statuen Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Skålen er på størrelse med en veldig stor temugge, på størrelse med den scuttlen din. Så størrelsen er ikke noe problem.. Det er ikke direkte enn kopp, men en skål som ofte ble brukt til å ha godteri i... haha, får se om jeg kommer over noe annet en dag Lenke til kommentar
Einride Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Virker unektelig spennende dette, og spørs om ikke jeg må gå til innkjøp av utstyr her for å teste. Hva synes du om det startersettet på Barbershop.no (http://www.barbershop.no/barbering-startsett-1.html), Bertelsen? Er riktignok ikke en Badger-kost, men burde vel uansett være et bra utgangspunkt å starte? Er tydeligvis lett å få dilla, så om dette er så bra som det høres ut til, kan en vel alltids investere i en bedre kost senere? Og andre kremer, såper osv? Og takk for denne tråden, et veldig bra tiltak! Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Det er et veldig bra sett å begynne med! Den eneste forskjellen på den og min pakke er kosten, og aftershaven til Proraso. Grunnen til at jeg ikke anbefalte den kosten er pga. personlige preferanser og erfaringer, smak og behag er stikkordet her. En svinebust vil også gjøre jobben, selv om jeg foretrekker grevling fremfor alt annet betyr det ikke at den ikke gjør jobben like bra. Det går mest på smak og behag, en svinebust vil være stivere enn en grevling såklart, men det trenger ikke å være et minus, jeg vet om mange som sverger til svinebust. Det er en stor sjanse for at du ender opp med RAD (Radical Aquisition Disorder) som mange av oss andre, hvis du tar en titt på Badger and Blade er det mange som eier opptil femti (!!!) forskjellige koster, og da snakker vi ikke om koster til hundre kroner, og du har de som har over hundre forskjellige høvler. Jeg tror og er nesten helt sikker på at det settet vil hjelpe deg utrolig godt på vei, og hvem vet? Kanskje du ender opp med å foretrekke svin fremfor grevling. Bare spør hvis det er noe du lurer på! Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Helsikken for et bra tilbud det var på det barbersettet... Jeg betalte 500 kr ekstra for omtrent d samme bare at jeg kjøpte en grevlingkost til 449 kr og 2 ekstra med blader. Prøver for øyeblikket å få faren min i samme greia og foreslo netopp det settet.. Vil nok spre den pakken videre til venner hehe.. Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Da hadde endelig fått inn kosten jeg skulle ha! Har akkurat bestilt dette: 1x Merkur 34C HD tradisjonell barberhøvel 2x Derby Extra barberblader 5-pakning 1x Truefitt & Hill West Indian Limes Aftershave Balm 1x Proraso barberkrem eukalyptus i tube 1x Edwin Jagger Best Badger barberkost + stativ SORT Skulle ha noen mer, men den økonomiske situasjonen passer på at jeg ikke handler for mye Lenke til kommentar
Laland Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Et lite spørsmål fra en nybegynner med barbermaskin (regner med at det samme gjelder dere med høvel ) Bestemte meg for å ta halsen igår, og presterte å kutte meg/ irritere huden veldig, særlig rundt adamseplet. Er det noe man kan gjøre for å forhindre det? Eventuelt hva er best å gjøre når skaden er skjedd? Maskinen disponerer skum automatisk og huden er flott og myk i etterkant, bortsett fra noen veldig milde utslett. Merker ikke noe lignende andre plasser i ansiktet. Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Kuttet du deg med en barbermaskin? Prøv å strekk huden rundt adamseplet slik at du får en flat overflate å barbere, jeg kan se for meg at du hadde et stort press mot huden, og at det var det som var synderen. Når skaden er skjedd kan du bruke en etterbarberingskrem som er laget for irritasjon, en såkalt razorburnrepair. Jeg har en fra Proraso, den fungerer meget bra, den inneholder litt alkohol som tar livet av bakteriene som havner i "såret" og leger det fort. Minuset med dette er at det svir i noen minutter, og at man blir temmelig rød der - Dette går over fort, varer somregel i et par minutter. Jeg er ogsså rimelig sikker på at Art of Shaving har en olje for barbermaskiner, som visstnok skal fungere meget bra. Edit: Tok feil der gitt, det er Jack Black som har den oljen, Electric Shave Enhancer with Witch Hazel, Lavender and Rosemary - Her. Anolop: Den etterbarberingskremen lukter herlig, pass på å få med deg barberingskremen til Truefitt i samme serie neste gangs du bestiller! Hvis du elsker lukten og vil ha en parfyme med samme lukt vil jeg anbefale Taylors of old Bond street sin, eller Penhaligon's sin Blenheim Boquet. Taylors sin koster rundt 200-300 kroner, og Penhaligon's koster rundt 1000. Du burde ikke kjøpe Truefitt eller Crabtree sin Indian Limes, da sitrusduften falmer bort etter noen minutter. Endret 2. mars 2009 av Bertelsen Lenke til kommentar
Laland Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Var nok mer press og irritert hud, ja. Ikke noe "kutt" i den forstand! Takk for svar, kommer til å prøve det i fremtiden! Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Som i god ånd foreslår jeg at du gir bort barbermaskinen til en person du liker lite godt. Så skaffer du deg tradisjonelt barbersett. Statuen: Hvordan går det med barberingen, fremgang? Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Anolop: Den etterbarberingskremen lukter herlig, pass på å få med deg barberingskremen til Truefitt i samme serie neste gangs du bestiller!Hvis du elsker lukten og vil ha en parfyme med samme lukt vil jeg anbefale Taylors of old Bond street sin, eller Penhaligon's sin Blenheim Boquet. Taylors sin koster rundt 200-300 kroner, og Penhaligon's koster rundt 1000. Du burde ikke kjøpe Truefitt eller Crabtree sin Indian Limes, da sitrusduften falmer bort etter noen minutter. Hadde barberingskremen til Truefitt i handlekurven, men valgte den bort da det kom brev fra statens Vegvesen om årsavgift på bilen :unsure: Er veldig glad i sitrus lukter, og siden du anbvefalte Truefitt, kjøpte jeg den. Det er som du sier; det blir litt prøving og feiling i starten for å se hva som passer meg. Statusen på kjøpet er fortsatt "Utestående" Så jeg håper det blir sendt i morra da, om ikke annet.. Finner ikke noen Taylors of old Bond street produkter bortsett fra en før-barberingsolje på barbershop.no. Regner med at det ikke er den du mener?? Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Nei, Andreas har ikke fått lagt til de andre produktene av Taylors enda, men parfymen dems kommer ikke inn før i Mai - Bestilte den inn til butikken hans i forrige uke, så det tar nok litt tid. Tipper at de sender varene imorgen, de bruker ikke lange tiden på det. Jeg får herved gratulere deg inn i Herre-klubben, du må nok forberede deg på å bruke mye penger på dette. Jeg har selv fått en stor innsikt i parfymer og ansiktsbehandling, så du har nok kun rørt toppen av kransekaken. Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Det har jeg sikkert Bruker som regel å tjene bra penger mellom Mai og September, så vi får se om vi kjøper inn litt da B) Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Du burde kjøpe et stativ til barberhøvelen, det er greit å ha på hylla. Kjøpte denne på Ikea til 59,- Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Åja da Bertelsen det går direkte strålende. Har ikke kuttet meg de siste 3 dagene hvertfall og det er selvsagt bedre enn ingenting. Eneste problemet jeg har er at jeg tror barberkosten min er for stor . Når jeg kjøpte utstyret mitt var det 2 dager før barbershop skiftet design. De hadde kanskje 2-3 koster igjen og jeg endte opp med en Edwin Badger gjennomsiktig STOR... måtte betale 200 kr for å få den stor... det var den eneste "normale" kosten de hadde igjen, men men... Det går uansett strålende. Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Ser tingene mine har blitt sendt dag... Lurer på hvordan jeg skal behandle kosten for første gangen?? Har hørt den lukter vondt de første gangene, som en grevling eller våt hund... Var vel noen her i tråden elns som foreslo å vaske den med hunde shampo første gangen. Anbefaler du det Bertelsen, eller noe annet?? Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg vasket den med hundesjampoo kanskje 3 ganger iløpet av den første dagen... Lukten var borte dag 3 for meg Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Skal prøve det! Takk for tipset Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) *snip* Hehe, jeg tror det er bedre med litt for stor enn litt for liten. De fleste prøver seg på en stor kost uansett, så at du tester den med en gang er vel bare positivt. Det er bra du har fremgang! Anolop: Jeg tror jeg ville vært forsiktig med å vaske den med shampoo, det skal jo løse opp fettet i håret, det kan hende det vil påvirke limet som holder busten fast i skaftet. Du har jo bestilt en medium kost, så den lukten vil komme bort etter en eller to ganger med bruk. Det kommer såklart litt etter hvilken krem/såpe du bruker, men Prorasoen sin menthol vil ta knekken på lukten rimelig kjapt. Ta en titt på Ebay når dere må bestille flere barberblader, jeg klarte å skaffe 100 Derby Extra for 35,- inkl. frakt. Helt sykt. Endret 4. mars 2009 av Bertelsen Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Okey, da lar jeg være Fikk tingene mine i dag, men børsten fra Edwin Jagger hadde fortsatt ikke kommet fra DHL, så jeg fikk en billigkost jeg skulle bruke i mellomtiden! Servicen fra Barbershop.no er helt utrolig! Den er fenomenal! B) Skal få testa litt i kveld og i morgen før jeg drar bort noen dager... Endret 4. mars 2009 av anolop Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Herlig! Da har du en gratis reisekost da. Det finnes "sticks" du kan kjøpe til reiser, som du bare gnir i ansiktet, så da har du et kjempebra skum i ansiktet, og du slipper å ta med kost. Når jeg reiser tar jeg alltid med kosten, men jeg skummer opp i ansiktet, slik at jeg slipper å ta med en skål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå