Gå til innhold

Den store Death Knight Tråden

Anbefalte innlegg

Her kan vi diskutere rundt og om Death knights!

Noen build info som Rnrm har gravd frem:

Gems og enchants

Det jeg gjør her er rett og slett hitcap -> full Strength/AP.

51/13/7 Blood 2h

Rotasjon = PS - IT - OB - HS - HS - Runic Dump

OB - HS - HS - HS - HS Runic Dump

Glyphs = Icy Touch, Obliterate, Blood Strike (husker ikke helt om denne funker på attack speed slows osv på bosser).

51/0/20 Blood 2h

Rotasjon = PS - IT - HS - HS - OB - Runic Dump

PS - IT - HS - HS - HS - HS - Runic Dump

Glyphs = Icy Touch, Obliterate, Blood strike

0/32/39 Dual-wield hybrid

Rotasjon = PS - IT - HB - BS - BS - Runic Dump

IT - IT - IT - HB - PS - Runic Dump ( en alternativ rotasjon her er HB - IT - PS - Runic Dump - HB - Runic Dump)

Glyphs = Ghoul, Icy Touch, Valgfri (selv bruker jeg Bone Shield, pga mye aoe).

17/54/0 2h Frost

Rotasjon = PS - IT - BS - BS - OB - (HB om du har fått Rime-proc) - Runic Dump

PS - IT - OB - OB - (HB om du har fått Rime-proc) - Runic Dump

Glyphs = Icy Touch, Frost Strike, Obliterate.

21/50/0 2h Frost

Virkelig ikke sikker på noe angående dette buildet, siden det er noe jeg akkurat har hørt om, mye av infoen her er sannsynligvis feil.

Rotation = PS - IT - OB - BS - BS - Runic Dump

PS - IT - IT - IT - IT - IT - Runic Dump

Som sagt, virkelig ikke sikker på denne. Vil også tro du må dra en frost strike eller to mellom alle ITene der.

Glyphs = Icy Touch, Obliterate, Frost Strike ville jeg brukt her.

17/0/54 2h Unholy

Rotasjon (merk, rotasjon her avhenger veldig av Scourge Strike Glyph procs. Basically, hold diseases og unholy blight oppe, excess RP = Death Coil) = PS - IT - BS - BS - SS - Runic Dump

Glyphs = Scourge Strike, Ghoul, Icy Touch.

mer info rundt klassen kommer snart

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heldigvis var klovnedrakt-perioden (60-68) over nokså raskt. Og man kan jo i grunn gå gjennom hele Outland uten å skifte ut noe som helst, og fremdeles klare seg fint. Jeg skiftet ut (men tok vare på begge de to gamle settene, selvsagt) etter hvert, men jeg tror ikke det hadde vært noe problem om jeg hadde prioritert utseende fram til Northrend.

Lenke til kommentar

har lagt merke til en ting når det kommer til dps osv i raid (og på boss dukkene) og det er at specc har ufattelig mye å si

feks kjørte 2h lenge (cryptfiend's bite tror jeg dn heter:) ) som unholy og da lå jeg på ca 2.2k dps i raids (10man), testa samme specc/våpen på dukka i ebon hold, og da lå jeg på 1.6 -_-

så droppa torment of the banished, og så en guildie dk som dro fra nesten alle i raidet (med blått gear osv, noen hc items) mens jeg lå på ca 3-4 plass. han gikk 32/39 og hadde 2.4 dps (1.9 på dukken).

da kjøpte jeg inn Grasscutter (EOH sword) og jeg respecca. gikk med engang opp i 2.5 dps på dukka, og 4.5 dps i raid (25man). gjett om jeg ble happy, da jeg egentlig var potte sur på han fordi han dro ifra meg på dmg meter xD

må også sies at jeg prøvde maange 2h speccs, unholy/blood/ og en frost ellerno ooog en trispec. fikk bare ikke opp den dps'en til et ønskelig nivå, helt til jeg respecca 32/39 dw ^^

så dette er iallefall min erfaring av hvor mye speccing kan ha (var jo ikke bare speccinga som hjalp, det hjalp sikkert m 2 1handere og :p, men har fortsatt utrolig mye å si (enkeltpoeng også)

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd både frost/dw, unholy/2h og unholy/dw. Kjører sistnevnte nå og merker at monsrte i Icecrown faller som fluer. Frost dps er også moro, mest på grunn av Howling Blast. men jeg savnet ghoulen min, så jeg gikk tilbake til unholy. Dog beholdt jeg toughness, imp. icy touch, dw spec. og icy talons i frost treet.

Noen andre som har gode dps builds?

Lenke til kommentar

Heisann. Jeg spiller også deathknight, først gikk jeg unholy, gjorde en ca. 2.2k DPS i raids (10/25)

Etter en liten stund tenkte jeg at jeg skulle prøve blood, da tok det helt av, på boss encounters har jeg nå nermere 4k DPS, og på

de dukkene i Ogrimmar har jeg 9k DPS når jeg går all in, bare med selfbuff (Horn of Winter) ofc.

Navnet mitt er det samme som det er i WoW, sjekk opp!

Lenke til kommentar
Bare meg eller er Death Knight noe av hvordan f.eks hunters var før? Det er veldig mange av dem rundt og mange av dem er ikke spesielt gode, men det er noen gode rundt omkring (hvis du klarer finner dem blandt resten)?

Er vel omtrent sånn det er nå til dags ja. Før var det jo "OMFG HUNTERS LEGOLAS", mens nå er det mer "OMFG DKS ARTHAS" som er tingen. :(

Lenke til kommentar
Er vel omtrent sånn det er nå til dags ja. Før var det jo "OMFG HUNTERS LEGOLAS", mens nå er det mer "OMFG DKS ARTHAS" som er tingen. :(

Bah... minner meg om alle de navna jeg har sett på DK'ene som løper rundt... Deathdwarf, Àrathas, DéàthKnìght og en hel masse eksempler på dårlig fantasi på navna

Hvorfor må folk bruke så mye ekstra tegn på bokstavene for å lage 10x forskjellige versjoner av Arthas f.eks?

Eneste som kommer ut av det er at det ser rart ut og det tar ekstra lang tid å skrive det...

Men sjekka LFG for daily HC her om dagen da var det 6 DK dps der og 4 andre DPS av diverse andre klasser...

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg har møtt ganske mange DK's som er særdeles dyktige og opptatt av å prestere best mulig!

Noen andre som har gode dps builds?

For DW- spec vil jeg anbefale en forholdsvis standard 0/32/39 build. Link.

- Det er litt variasjoner. De summeres vel opp her.

For 2h- spec virker det som Blood fremdeles er litt i bakleksa. 17/0/54 leder fremdeles, men hvis du har en annen DK i raidet med Ebon Plaguebringer vil Frost gi bedre resultat.

Blood er ikke helt dødt. 51/13/7 funker greit, men mange foretrekker 51/0/20.

Har du 3000+ AP, mye crit samt et våpen med 200+ DPS kan også kjøre en build uten diseases

Lenke til kommentar
DW frost eller DW blood/unholy?

Jeg tenkte mest på 0/32/39 builden som StorPeder nevnte, har inntrykket av at det er den som er mest effektiv med tanke på dps av DW-buildene?

Frekt kopiert fra Ninlei;

IT >> PS >> HB >> BS >> BS >> RP dump

HB >> IT >> PS >> RP dump >> HB >> RP dump

Da får man plass til 3 HB. Husk å bruke "/cancelaura Rime" på HB.

Blood Tap skal brukes før man drar igang første rotasjon. De neste rotasjonene går av seg selv.

Lenke til kommentar
Den rotasjonen jeg har hørt om, er

IT PS HB BS BS RP dump

HB IT IT IT PS RP dump

den jeg brukte når jeg prøvde 0/32/39 og den så ut til å funke bra. Vil tro den gir mer single target damage og, om du har IT sigil (noe du bør ha)

Det går vel på at i andre del av rotasjonen så utgjør en ekstra HB og en ekstra RP dump mer skade enn to IT. Den tar også nytte av den HBs reduserte cooldown.

Lenke til kommentar
Den rotasjonen jeg har hørt om, er

IT PS HB BS BS RP dump

HB IT IT IT PS RP dump

den jeg brukte når jeg prøvde 0/32/39 og den så ut til å funke bra. Vil tro den gir mer single target damage og, om du har IT sigil (noe du bør ha)

Det går vel på at i andre del av rotasjonen så utgjør en ekstra HB og en ekstra RP dump mer skade enn to IT. Den tar også nytte av den HBs reduserte cooldown.

Tvilsomt. IT gjør sånn cirka 2-3k mindre skade enn en HB raidbuffed(crit, that is), har 15% mer crit fra talents, og gir mer runic power med glyph+talent.

EDIT: Og å flette inn en DC eller 2 for å forhindre å sitte på 100 RP er jo heller ikke umulig. ;p

Er også noe annet jeg har lurt en del på. Blood Boil istedenfor Blood Strike for death runes! lagt merke til at de begge skader omtrent like mye med speccen jeg har nå (0/3 outbreak). Det jeg da tenker på er om det er verdt å tulle litt rundt med specs for å få 3/3 outbreak og bruke den istedenfor blood strike? Dette er mtp at den er affected av impurity, 13% spell dmg, og ignorer armor. Det at blood strike er weapon based attack med DW er jo ikke akkurat gøy. :p Den er jo også fin for litt ekstra aoe på fights der det trengs (Sarth f.eks). Tanker? Y/N?

EDITEDIT: fy søren som jeg leifer i dag da :(

EDITEDITEDIT: kom akkurat på at Blood Boil ikke kan bli dodget heller, så det er jo egentlig ingen grunn til ikke å bruke den over BS. På tide å leke med specs!

Endret av Rnrm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...