Gå til innhold

Post bilder av dine spill og konsoller


Alinoe

Anbefalte innlegg

Eg og sambuaren min ventar på eit nytt rekkehus som er under bygging - og vil stå klart våren 2011.

 

Eg har allereie fått godkjent å ta det eine soverommet, og gjere dette om til ei spele/film-bule.

Det er eit lite rom - så det blir ein mini heimekino, med følgande utstyr;

 

- 2x stressless

- 5.1 surround system

- XBOX 360

- FullHD Prosjektor

- 80" rammelerret

 

Her er nokre skisser eg har laga:

post-19-1100962420_thumb.jpg

post-169-1100962024_thumb.jpg

Lagt til nokre lamper og eit bord;

post-189-1100963026_thumb.jpg

 

Det som ikkje kjem fram av skissa er lydsystemet, samt konsollar og rammelerret. Så eg putta berre ein flatskjerm tv. Men det gir eit inntrykk av korleis det vil bli.

5.1 systemet eg skal bruke er ikkje av det dyraste - det er eit Dynavoice F-6 EX. Dette står i dag i stua.

Storleiken på rammelerretet vil og bli vurdert når eg får gå inn i det ferdige rommet - det skal ha ein sånn storleik at det blir behageleg å sjå på.

Lengda på rommet er ca 4 meter - men det er alltid lurt å ta ein dobbelkikk før ein bestemmer seg for storleik.

 

Gledar meg stort til dette!

Endret av Optimus Trasti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sweet! Men du er ikke redd for at det blir for lite mellomrom mellom stolene og lerretet da? Sånn at det føles litt slitsomt ut for øynene å sitte så nært.

Jo, absolutt. 80" er eit estimat eg har teke - med tanke på tidlegare erfaringar eg har hatt med mindre rom som heimekino.

Difor må eg få tilgang til det ferdige rommet før ei endeleg beslutning blir teken. Det skal væra sånn at augene slappar 100% av når eg spelar eller ser film. Så om eg må ned til 65" til 70" er det eit so-kalla "ikkje problem" for min del. :-)

Lenke til kommentar

 Da vi bodde som studenter i passelig stort hus i Australia hadde vi gaming-stolene sånn omtrent tre meter unna et 120" lerrett, fungerte fint til konsollspill det. Husker F.E.A.R var tålelig skummelt med 5.1 og så stort bilde i et mørkt rom. :p

 

Må vel bli noe tilsvarende når vi får tid til å bygge hjemmekino på 50kvm i kjelleren i det nykjøpte huset vi pusser opp - sånn i tillegg til spillkrok på hjemmekontoret. Kjekt å ha stor plass. :)

Endret av BoardkilL
Lenke til kommentar

Morro :D Får legge ut bilder, når det er ferdig ;)

Hvordan anlegg har du tenkt på? (5.1 tydeligvis ser jeg) - Så at du hadde skrevet Dynavoice. Hva med projektor?

Har ikkje bestemt meg for kva prosjektor eg skal ha endo - men var særs nøgd med HD ready 3x LCD prosjektor eg hadde tidlegare. Ser ikkje vekk ifrå at det blir LCD denne gongen og - berre i FullHD.
Lenke til kommentar

Misunner noen her ja, pga jeg har så liten plass. Det kan endre seg viss jeg får leilighet i min nærmeste framtid, da skal jeg ordne så mye det blir gamingleilighet med flere LCDtver rundt, skal ha en FullHDTV i stua med en del konsoller tilkoblet, en tv på kjøkkenet med diverse ting og tang og en LCDtv med hjemmekino i soverommet med også noen spillkonsoller, skal bli så episk!!

Men er ikke misunnelig på folk som har så som så av konsoller siden jeg er i besittelse av det meste ;)

 

Lekkert det jeg har sett ja :)

Endret av Toman
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tok over nye leiligheten forrige uke og har fått opp spillrommet sånn nogenlunde i orden nå :)

 

Har en unik TV-Benk som er bygget av svigerfar i massiv stein til en verdi av 17 000,- men siden jeg er samboeren til datteren hans så fikk jeg den så og si til gi-bort-pris :)

post-169-1101071969_thumb.jpg

Her ser dere hylla etter at den var montert. Har en egenvekt på +300 Kgs så jeg kommer ikke til å flytte på den med det første :)

 

post-169-1101072182_thumb.jpg

Fra inngangspartiet :)

 

post-189-1101072051_thumb.jpg

Diverse nyinnkjøpt utstyr måtte kobles opp :)

 

 

Her ser dere sofaen under alt mulig rart. Bikkja synes det er kult å flytte for da er det ekstra mye plastikk og dritt å tygge på :)

 

Har også 2 bilder til når jeg nå er ferdig, men skal ta noen nye iløpet av helgen med alt som er satt opp ferdig og bedre lys :)

 

Under her er spillhyllene som er fyllt op av Spill & Blu-Ray filmer

 

 

Og så testet jeg Medal of Honor på 106" igår kveld :)

post-169-1101072453_thumb.jpg

Kommer flere bilder som sagt :)

Endret av Wangen
Lenke til kommentar

3 siste bildene vises ikke =)

Meget bra oppsett, men hvor store er "lommene" på den benken? De så litt små ut =/

Hvordan lerret er det? mer teknisk info hadde vært bra :D

 

De 3 bildene vises hos meg, men jeg skal legge dem ut på samme måte som de 3 første :)

 

Lerretet er et Dreamscreen V3 Procurve 106".

 

Jeg husker ikke eksakt mål på de "lommene" i TV-benken, men skal sjekke opp når jeg kommer hjem. Ga noen mål + en kjapp tegning på et A4 ark til svigers, men lengden på hele benken er 252cm.

Skal legge opp eksakt mål + utstyrsliste når jeg kommer hjem så det blir mer detaljert ;)

 

EDIT: Da har jeg fikset de 3 siste bildene også

Endret av Wangen
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...