Gå til innhold

Mirror's Edge - Generell diskusjon og informasjon


Gjest Slettet+981287349

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg var Mirrors edge et av fjorårets beste spillopplevelser. Veldig "forfriskende" og moro så lenge det varte. Det er synd at spillet fikk smekk pga folk ikke klarer fps på konsoll og at spillet ikke holdt deg i hånden gjennom hele veien som mange andre spill gjør for tiden, men faktisk krever interaksjon.

 

Var vel mest historien som var den største skuffelsen imo, og at du ikke fikk gjøre det hun gjorde i starten av spillet. Leveldesignen var vel generelt best i begynnelsen av spillet... Har ikke rørt spillet noe særlig etter jeg tok det ferdig på hard og fant alle bagene da. Synes det er litt frustrerende å ta baner på tid. Gleder meg uansett til DLC.

Lenke til kommentar

Erik, hihi, etter det kan du svi av en femtilapp på DLCet (som forøvrig er dødsvanskelig, jeg har bare klart to-tre av brettene så langt under tidsfristen for å i det minste få én stjerne).

 

Det var derimot litt teit av EA å slippe DLCet nå, har jo ikke spilt det siden november, så jeg husker jo knapt hvordan jeg gjør noe som helst. Foreksempel det å hoppe på en vegg, snu meg og så hoppe fra den så jeg kommer en etasje opp. Er det noen som gidder å gi meg et lite hint? :p

 

EDIT: Når vi først snakker om skuffelser, det var kjipt at man egentlig skulle holde seg unna vold, men veldig mange ganger var det eneste utvei å ty til vold og plafre løs med et våpen. Var også litt skuffende at det foregikk altfor mye innendørs i triste omgivelser(derimot syntes jeg det var kult å være innendørs der det var lyst og fint).

Endret av overagnar
Lenke til kommentar
For meg var Mirrors edge et av fjorårets beste spillopplevelser. Veldig "forfriskende" og moro så lenge det varte. Det er synd at spillet fikk smekk pga folk ikke klarer fps på konsoll og at spillet ikke holdt deg i hånden gjennom hele veien som mange andre spill gjør for tiden, men faktisk krever interaksjon.

 

Var vel mest historien som var den største skuffelsen imo, og at du ikke fikk gjøre det hun gjorde i starten av spillet. Leveldesignen var vel generelt best i begynnelsen av spillet... Har ikke rørt spillet noe særlig etter jeg tok det ferdig på hard og fant alle bagene da. Synes det er litt frustrerende å ta baner på tid. Gleder meg uansett til DLC.

 

For meg er det ikke det at jeg ikke klarer fps på konsoll, det er et utilgivelig gameplay uansett hva du er vant til. Hopp kan i en runde bli godkjent, men når du gjør det samme hoppet en gang til faller Faith til bakken. Dessuten er det aldri helt klart hva som er en kant man kan gripe tak i og hva som ikke er det. Og slik er gjennomgangstonen - hopp og håp på det beste. Dessuten var kontrollen på lik linje med Prince of Persia - trykk på èn knapp for å gjøre omtrent alt.

Det var aldri direkte vanskelig, det var bare satan så utilgivelig, og det er en stor forskjell. Satt fast et par ganger når jeg ikke ante hvor jeg skulle løpe (stunder som faktisk minte meg en hel del om Valves Portal) hvor jeg tenkte at spillet virkelig hadde oppnådd det det ønsket utover følelsen av å løpe fritt, desverre ble det overskygget av de stundene hvor jeg bare falt som en stein i steden for å fullføre et hopp Faith greide for 3 minutter siden.

Dessuten føles det dumt å måtte bruke så mye av spillet på bakken, at de legger opp til skyting og at du omtrent alltid kjører heis for å komme deg unna.

Legg til på toppen lite mer å gjøre enn å løpe banene du allerede har løpt, og det skinner fort igjennom at Mirror's Edge, om enn med et godt lydbilde og fantastisk grafikk, er et spill under par.

Lenke til kommentar

Jeg elsket hele spillet, så etter ruter før jeg løp de og brukte aldri våpen på første gjennomspilling.

Var veldig sjeldent jeg ble nødt til å stoppe utenom de gangene det er områder det er ment man skal tenke litt i.

 

SYnes du det er rart at man dør i et spill hvor man har soldater som skyter mot seg?

Lenke til kommentar
For meg er det ikke det at jeg ikke klarer fps på konsoll, det er et utilgivelig gameplay uansett hva du er vant til. Hopp kan i en runde bli godkjent, men når du gjør det samme hoppet en gang til faller Faith til bakken. Dessuten er det aldri helt klart hva som er en kant man kan gripe tak i og hva som ikke er det. Og slik er gjennomgangstonen - hopp og håp på det beste. Dessuten var kontrollen på lik linje med Prince of Persia - trykk på èn knapp for å gjøre omtrent alt.

Det var aldri direkte vanskelig, det var bare satan så utilgivelig, og det er en stor forskjell. Satt fast et par ganger når jeg ikke ante hvor jeg skulle løpe (stunder som faktisk minte meg en hel del om Valves Portal) hvor jeg tenkte at spillet virkelig hadde oppnådd det det ønsket utover følelsen av å løpe fritt, desverre ble det overskygget av de stundene hvor jeg bare falt som en stein i steden for å fullføre et hopp Faith greide for 3 minutter siden.

Dessuten føles det dumt å måtte bruke så mye av spillet på bakken, at de legger opp til skyting og at du omtrent alltid kjører heis for å komme deg unna.

Legg til på toppen lite mer å gjøre enn å løpe banene du allerede har løpt, og det skinner fort igjennom at Mirror's Edge, om enn med et godt lydbilde og fantastisk grafikk, er et spill under par.

Det er bare det at jeg ikke synes det var så problematisk som folk skulle ha det til. Jeg hadde sjeldent problemer med at hun ikke ville ta tak i kanter. Eneste jeg kommer på var trapper (kantene er skjeve da), ellers hadde jeg ikke problemer med at hun ikke ville ta tak i kanter.

 

Når det gjelder vakter, quicktime events og skyting, så var egentlig dette bare et irritasjonsmoment når jeg spilte gjennom på hard.

 

Det eneste problemet jeg hadde var at jeg "løftet opp beina" når jeg ikke skulle det (man gjør dette for å spare tid), slik at hun ofte ikke tok tatt tak i kanter. Men det var min egen feil, som jeg lærte meg å unngå. En annen ting var at uansett hvor store problemene var, så var ikke forrige checkpoint langt unna heller. Jeg hadde også noen få ganger problemer med å vite hvor jeg skulle, men det ble aldri irriterende, da det ikke pleide å være politi der, siden det var lagt opp til at du måtte lete litt selv.

 

Det stemmer at det ikke er så mye å gjøre etter spillet er ferdig (time trials og speed runs er greit, men blir fort frustrerende), og er også enig i at man kunne vært mindre på bakken, men det var likevel fantastisk ved første gjennomspilling (og andre og tredje) imo. Og da er jeg fornøyd... Jeg kommer uansett på et dusin flere spill som har vært mye mer frustrerende å spille gjennom, og da snakker jeg bare om xbox.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Vet ikke helt hvorfor jeg ikke har postet her før, men jeg elsker Mirror's Edge! Definitivt fjorårets kjøp for meg, til tross for kort storyline. Spillet har en utrolig herlig grafikk og man får en fantastisk fartsfølelse idet man suser igjennom byen. Jeg simpelthen elsker dette spillet :D Gleder meg til oppfølgerene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...