Gå til innhold

Den store Guitar Hero-tråden.


TMB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste i dag på eurogamer (sku lagt ut linken viss eg fekk det til å virke <_< ) at Activision planlegger opptil 5(!) nye spel i guitar hero serien i 2009 i tillegg til dei som allerede er annosert ( greatest hits og metallica). Desse spela inkluderer: "hard rock van halen", "band hero", "guitar hero 5", + enda eit til DS.

Er det berre eg som synes at dette virker litt i overkant mykje, og at det hadde vært bedre om Activison hadde gitt ut eit stort spel med skikkelig utvalg i året enn haugevis med middelmådige utgivelsar? Det skal og seiast at dette foreløpig er rykter, men allikevel.

Interessert i kva folk her synes om Activision sine framtidsplanar.

Personlig synes eg Rock Band sin modell virkar som meir fornuftig viss Activision fortsetter med melkingen sin

Lenke til kommentar

Jeg syntes ett i året er greit. Eventuelle spinoffs som Guitar Hero Metallica kan lanseres som DLC, og fungerer selvsagt på de neste Guitar Hero'ene også. Fem stykker er utrolig mye, det holder med ett til konsollene(og ett til de håndholdte). DLC er fremtiden, ikke å spy ut tynne utgivelser uten å tilføye noe nytt. Jeg trenger ikke enda en guitar med nytt design.

Lenke til kommentar

Personlig vil jeg ha et GH-spill som bare for gitar igjen. Jeg har hverken plass eller venner nok til å fylle et helt band, så jeg innbiller meg at jeg vil få veldig lite ut av World Tour.

 

Ikke kommer det noen "spesial GH" med band jeg liker heller, så tar gjerne et bygd opp rundt den gamle lesten med forskjellige band.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du kan jo spele solo med trommer òg. Skal ikkje undervurderasl.

 

Fekk mine første plastinstrument i hus før helga; GH: World Tour og har hatt det moro så langt. Trommene er knall, men slit litt med at den oransje symbalen registrere slag dårleg. Veldig kresen på kor eg slår. Er dette noko som kan justerast i spelet eller bør eg belage meg på å bytte han ut? I så fall; kan eg få ny symbal eller må eg ha heilt nytt sett?

 

Knall er det i alle fall. Klarte å lure madammen med på ei lita økt òg. Det er endå meir moro med guitar og trommer. Må ha tak i ein gitar til no, slik at det verkeleg kan bli band av det. Men då er spørsmålet; vente på å få kjøpt enkel HG: WT gitar eller kjøpe GH 3 bundlet med gitar. Har forstått at dei ikkje er heilt like. Går eg i tilfellet glipp av mykje?

Lenke til kommentar
Du kan jo spele solo med trommer òg. Skal ikkje undervurderasl.

 

Fekk mine første plastinstrument i hus før helga; GH: World Tour og har hatt det moro så langt. Trommene er knall, men slit litt med at den oransje symbalen registrere slag dårleg. Veldig kresen på kor eg slår. Er dette noko som kan justerast i spelet eller bør eg belage meg på å bytte han ut? I så fall; kan eg få ny symbal eller må eg ha heilt nytt sett?

 

Knall er det i alle fall. Klarte å lure madammen med på ei lita økt òg. Det er endå meir moro med guitar og trommer. Må ha tak i ein gitar til no, slik at det verkeleg kan bli band av det. Men då er spørsmålet; vente på å få kjøpt enkel HG: WT gitar eller kjøpe GH 3 bundlet med gitar. Har forstått at dei ikkje er heilt like. Går eg i tilfellet glipp av mykje?

Hvis du ikke har guitar hero III legends of rock fra før, så bør du kjøpe den i bundle. Uten tvil. :)

Knall spill med god gitar.

 

Forskjellen på WT og Les paul gitarene er at wt gitaren er større og har "mykere" strumbar, samt en ny starpower knapp og lengre wammybar.

 

 

Edit: Holdt på å glemme at wt gitaren har "tap"knapper nede på gitarhalsen, disse fungerer kun i WT og muligens gh:metallica(?).

 

guitar-hero-world-tour-guitar-vs-gh3-les-paul.jpg

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar

Det er akkurat samme gitaren som følger med til metallica som i WT.... bare at den har mye fetere deksel!! ;-)

 

Desverre så er ikke metallica å finne i butikkene før 22. mai, men forstått det slik at det slippes i amerika allerede 29 mars?? Står hvertfall 29. mars på forskjellige internett sider.

 

Må ha meg WT og en gitar til, så er litt usikker på om jeg skal gå til anskaffelse av hele bundelen, eller bare spill med gitar. Uansett så tror jeg det kan bli jævlig artig med trommer og mic til når du sitter å har tryllet i deg ett par pils

Lenke til kommentar

Morn ja! Har spilt Guitar Hero siden november/desember nå, og har vel rukket å komme meg gjennom det meste tror jeg. Har kun 2 sanger igjen på setlist (Before I forget og Raining blood) å greie, men det kommer seg vel til slutt :>

Har ingen FC's enda, men det er vel pga. at jeg heller øver meg på vanskelige sanger i stedet for å pløye gjennom dritt som Slow ride o.l. Grei progress når jeg tenker på at jeg gikk opp til expert etter kun noen uker fra easy :p

Vurderer å kjøpe meg en ny gitar, WT gitaren min begynner å bli ganske dårlig, hender at den dobbeltstrummer, er utrolig irriterende. Flere som sliter med det?

 

Akkurat bestilt Metallica fra USA nå, gleder meg ;>

Lenke til kommentar

Etter min erfaring har WT gitarene en strumbar som tåler veldig lite. Litt expert-strumming (knights of cydonia etc) ble strumbaren veldig ustabil. Skjedde med begge wt gitarene mine.

Synes Xplorer gitaren er veldig flott. Tåler en god del gjør den også.

 

 

Edit: 3 sanger igjen på GH:A på expert nå. Begynner å bli rimelig vanskelig

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var en tid da jeg spilte Guitar hero 2 på ps2 flere timer hver dag, kom så langt til å begynne såvidt på expert og klare noen sanger der. Så på en fest for ei ukes tid siden så skulle vi spille world tour med fult band. Vi startet da og jeg spilte såklart gitar, skulle prøve å inponere de andre litt .. Notene kom, men jeg traff faen meg ikke en eneste en! Jeg bare hvafaen? Det virket som om hele greia hadde en "delay" lignende greie over seg. Hva var årsaken til at jeg ikke traff notene i det hele tatt egentlig? Selvom jeg kanskje er litt rusten på gh, så kan jeg fint klare en sang på hard. Men er det noe endring med når du må treffe notene på wt og gh2 elns?

Lenke til kommentar
Var en tid da jeg spilte Guitar hero 2 på ps2 flere timer hver dag, kom så langt til å begynne såvidt på expert og klare noen sanger der. Så på en fest for ei ukes tid siden så skulle vi spille world tour med fult band. Vi startet da og jeg spilte såklart gitar, skulle prøve å inponere de andre litt .. Notene kom, men jeg traff faen meg ikke en eneste en! Jeg bare hvafaen? Det virket som om hele greia hadde en "delay" lignende greie over seg. Hva var årsaken til at jeg ikke traff notene i det hele tatt egentlig? Selvom jeg kanskje er litt rusten på gh, så kan jeg fint klare en sang på hard. Men er det noe endring med når du må treffe notene på wt og gh2 elns?

Virker som GH:2 krever at man er mer presis enn f.eks GH:3 og WT, så det høres merkelig ut.

Mulig det var bilde/lyd delay hvis du spilte på en lcd tv.

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Andre som kjøpte Metallica idag? Er veldig imponert over hvor bra dette ble....bestillte en ekstra kicker fra Play.com like greit idag..ca 140kr..om jeg kommer til å bli god nok til å trenge den er vel heller tvilsomt. Men da har jeg den ivertfall..siden den kun er i salg i en begrenset periode vistnok?

Lenke til kommentar

Kjøpte Gamestop bundel med World Tour og Metallica, latterlig billig med tanke på at jeg fikk kvittet meg med 4 eldgamle spill som jeg overhodet ikke var interessert i å ha lenger :) Skjønner egentlig ikke hvordan de klarer å overleve på slike tilbud.

 

Helt konge når "bandet" entrer scenen for første gang i career mode og "For Whom the Bell Tolls" drar i gang :D Ikke fått fratt fram trommene enda, men kjenner jeg har lyst på en ekstra stortromme pedal allerede.

Endret av Snapcase
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

16 Juni i USA hvertfall...Finner ikke release her i norden (TBA). Fikk mitt eksemplar idag ettersom BestBuy startet salget på fredag i New York, og en kompis kjøpte det til meg og sendte med UPS. Har ikke fått testet det enda(opptatt med Prototype) men tenkte jeg skulle ta en runde på Torsdag og se om det er noe tess (Liker egentlig bare Guitar delen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...